Dzisiaj jest 28 cze 2017, 16:04



Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 cze 2017, 11:51 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:54
Posty: 52
Pojazd: skuter
Witam .Po odjęciu z króćca wężyka silnik odpala na wolnych obrotach , po wpięciu go spowrotem gaśnie działa tylko na wysokich obrotach . Czy to może być wina pompki ? Gażniki zmieniałem dwa z króćcami nie dało rezultatu. Pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2017, 8:00 
**

Rejestracja: 25 wrz 2014, 20:20
Posty: 269
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Dziwne, że po odpięciu wężyka silnik chodzi. Odjęcie wężyka to odcięcie paliwa (zamykasz zaworek) i powinien zdechnąć po wypaleniu paliwa z gaźnika.
Zatykasz ten cycek po odpięciu wężyka czy jest otwarty?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2017, 9:00 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:54
Posty: 52
Pojazd: skuter
Jest otwarty , ale ja nie wypalam do końca paliwa silnik działa i to jest dziwne działa ok min i sam go wyłączam , potem pompuję paliwo i znowu działa

-- 19 cze 2017, 8:55 --

Jest otwarty , ale ja nie wypalam do końca paliwa silnik działa i to jest dziwne działa ok min i sam go wyłączam , potem pompuję paliwo i znowu działa

-- 19 cze 2017, 9:00 --

Zamówiłem nową pompkę filterek i przewód paliwowy , zobaczymy czy coś pomoże czy nie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2017, 12:14 
**

Rejestracja: 25 wrz 2014, 20:20
Posty: 269
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Szczerze mówiąc, to dziwne zachowanie, bo logicznie myśląc jest tak: jeśli odłączasz wężyk od podciśnienia (który otwiera kranik paliwa), to silnik może jeszcze popracować do czasu aż wypali całe paliwo z komory pływakowej w gaźniku - i tu może się wszystko zgadzać. Z drugiej strony odłączenie tego wężyka i nie zatkanie tej rurki w kolanku spowoduje, że silnik dostanie lewe powietrze właśnie przez tą rurkę. Tym samym mieszanka powinna się mocno (!) zubożyć i silnik powinien zgasnąć (na powietrzu nie popracuje).

Skoro u Ciebie po "otwarciu" tej rurki silnik pracuje a gdy ją zatkasz gaśnie, może to wskazywać na zbyt małą ilość powietrza w mieszance jaka wychodzi z gaźnika do silnika. Jak jest za mało powietrza, to masz bogatą mieszankę a na samym paliwie też nie popracuje. Otwierając mu ta rurkę doprowadzasz pewną ilość powietrza co wystarcza żeby na tej bylejakiej "mieszance" silnik już jakoś pracował.
Na wysokich obrotach - gdy masz rurkę zatkaną wężykiem - silnik pracuje, bo masz podniesioną na maksa przepustnicę podciśnieniową i trudno żeby przez tą otwartą gardziel brakowało mu powietrza.

Ja bym przyjrzał się gaźnikowi i jego regulacji.

PS: o jakiej pompce piszesz? Paliwa? Masz zbiornik pod podłogą czy jak?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2017, 14:59 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:54
Posty: 52
Pojazd: skuter
Smok bardzo dziękuję za podpowiedz. Jeszcze raz sprawdzę gaznik ale kurcze robiłem to 3 razy i mam jeszcze jeden w zapasie i na tych dwóch to samo zjawisko ciągle mam . Jutro przyjdzie mi kranik-pompka paliwa obadam wtedy sprawę . Kiedyś miałem podobne zjawisko gdzie w pompce w przewodzie powietrza - zasysania zbierała się mała ilość paliwa i silnik przestawał pracować . Więc przyszło mi to na myśl ale to się okaże po wymianie pompki

-- 19 cze 2017, 14:57 --

Pompka paliwa z czterema wejściami umieszczona na ramie . Zbiornik paliwa z tyłu na górze .Skuter Motobi Sowa2 Cylinder 51mm czyli ok 80cc głowica dostosowana do cylindra dwa gazniki seryjne , jeden od 125cc na wszystkich ta sama reakcja

-- 19 cze 2017, 14:59 --

Masz jakieś doświadczenia lub info na temat silników 4t 100cc umieszczanych na Allegro chodzi o fabrycznie nowe?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2017, 22:45 
**

Rejestracja: 25 wrz 2014, 20:20
Posty: 269
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
pawel71 pisze:
Pompka paliwa z czterema wejściami umieszczona na ramie . Zbiornik paliwa z tyłu na górze

To jest kranik. Zbiornik masz wysoko więc zasilanie w paliwo jest grawitacyjne. Pompa paliwa jest w skuterach które np. mają zbiornik niżej niż gaźnik. Wówczas masz pompę z prawdziwego zdarzenia, ale nie ma kranika podciśnieniowego.

Co do silników - nie interesowałem się silnikami większymi; nie bawiłem się w zmiany 50ccm na większe. Zainwestowałem w skuter 125ccm i latam bez obaw :-)
pawel71 pisze:
w pompce w przewodzie powietrza - zasysania zbierała się mała ilość paliwa i silnik przestawał pracować

Puszczał kranik to i zalewało silnik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2017, 1:08 
*

Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:54
Posty: 52
Pojazd: skuter
Dobrze niech będzie kranik , tylko kranik zawsze mi się kojarzył z takim wynalazkiem jak w komarkach wsk etz czy jawa były i są one regulowane ręcznie , ale ok mniejsza z tym , teraz już będę wiedział na przyszłość jak się poprawnie wysłowić .Kiedyś kusiło mnie zamontowanie silnika 125 do mej ramy ale 125 mocowanie wachacza ma od góry karteru a 50 u dołu i trzeba by było przerabiać uchwyty ,więc darujkę sobie to .

-- 20 cze 2017, 1:08 --

Co do kranika to tak puszczał i zalewało wtedy . Przetestuję dziś nowy kranik i zobaczę co się będzie działo .Pozdrawiam i dziękuję za porady




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy