Dzisiaj jest 28 mar 2024, 15:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 wrz 2018, 22:31 
*

Rejestracja: 02 wrz 2018, 21:15
Posty: 7
Pojazd: Aerox 2003
Witam wszystkich,
Jestem nowicjuszem w temacie i od niedawna szczęśliwym posiadaczem Yamaha AEROX z 2003 r.
Niestety mój jednoślad padł ofiarą niefachowemu tuningowi.
Temat jest długi ale najpilniejszy to wymiana wału.
Oto wizja lokalna pod deklem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zależy mi na wyposażenie silnika w rozrusznik ale słyszałem że wariator może być oversize i sprzęgło rozrusznika może się nie zmieścić.
Nie zależy mi na maksymalnych osiągach ale bardziej na komfortowej jeździe i miękkim starcie.
Niestety mieszkam w strefie zamieszkania a jazda do 20 km/h nie jest teraz możliwa bo zaraz po starcie mam grubo powyżej dopuszczalnej a jak ujmuje gazu to sprzęgło wysprzęgla.

Zastanawiam się nad montażem standardowych komponentów bo nie chce wydawać zbyt wiele pieniędzy na tuningowe części bo przede mną i tak spore wydatki bo wszystkie plastiki maja defekty a po za tym czeka mnie naprawa instalacji elektrycznej, naprawa silnika, wymiana gaźnika, wymiana linek, wymiana reflektora i inne drobnostki.

Proszę o pomoc w naprawie mojego Aerox'a.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 wrz 2018, 0:47 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Ładnie ktoś ci odwalił sqter :roll: :|

Musisz wymienić wał - cena 200-300zł a nawet więcej, robocizna drugie tyle, dolicz koszt łożysk +-100zł, nakrętki wszystkie nowe muszą być, zbierak do wymiany, gwiazdka przeciwtalerza, być może też i przeciwtalerz.

Swoją drogą, 3 dziurki w pokrywie miały niby polepszyć chłodzenie? :D :lol: do tego fi 6mm. :lol: Nie pchaj się w tuning tego jak sam nie umiesz bo potem takie rzeczy się dzieją. Wymień co trzeba i lataj. Co do prędkości to ratują cię miększe sprężynki, jednak jeśli masz wydech i cyl pod wyższe obroty to tak czy siak powinieneś 25-30km/h jechać minimalnie gazu dając. Nawet silniki EVO pozwalają na jazdę +-20km/h (co nie oznacza że tak powinno się).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2018, 10:47 
*

Rejestracja: 02 wrz 2018, 21:15
Posty: 7
Pojazd: Aerox 2003
Czy wał do tego silnika ma zawsze taki sam wymiar?
Czy uszczelki cylindra 70 ccm muszę dobierać pod konkretnego producenta czy to nie ma znaczenia?
Cylinder mam taki:

Obrazek

kompletny zabierak mam już nowy, nakrętki też.
Muszę na pewno wymienić tule wariatora tylko nie wiem o jakiej wadze kupić.
Pod zabierakiem miałem jakąś dodatkową podkładkę pewnie dla tego że nie było sprzęgła rozrusznika.
Jakiej firmy kupić łożyska i uszczelniacze?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2018, 17:14 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Tak, zawsze ten sam rozmiar, uszczelki do cylka jak z foto, łożyska SKF najlepiej. Rolki na końcu jak już pozmieniasz wszystko.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 wrz 2018, 0:26 
*

Rejestracja: 02 wrz 2018, 21:15
Posty: 7
Pojazd: Aerox 2003
Czyli taki wał raczej nie wchodzi w grę przy cylindrze 70 ccm ?

https://allegro.pl/wal-korbowy-yamaha-a ... 83348.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 wrz 2018, 9:54 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
To się tylko do chinola nadaje :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 wrz 2018, 10:33 
*

Rejestracja: 02 wrz 2018, 21:15
Posty: 7
Pojazd: Aerox 2003
A jestem wstanie kupić coś sensownego w przedziale do 200 PLN?

np.
https://allegro.pl/wal-rms-minarelli-ne ... 46452.html

https://allegro.pl/wal-korbowy-tuning-y ... 51448.html

https://allegro.pl/wal-korbowy-rms-yama ... 48250.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 wrz 2018, 14:03 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Bierz ten z wypełniaczami czerwonymi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 wrz 2018, 10:47 
*

Rejestracja: 02 wrz 2018, 21:15
Posty: 7
Pojazd: Aerox 2003
Prace trwają ale pojawiły się kolejne pytania. W związku z tym że teraz mam wycięty spód kufra bo wahacz silnika się nie mieścił postanowiłem przywrócić stan fabryczny.
Kupiłem używany wahacz, jest już odnowiony ale po demontaży starego okazało się że tuleje dystansowe zaznaczone na zdjęciu zrobione są z jakiejś rurki.

Obrazek

Czy takie fabryczne dystanse można kopić?


Pytanie drugie:

Od czego są te wtyczki bo mi luźno latają.

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2018, 20:05 
*

Rejestracja: 31 maja 2017, 17:34
Posty: 50
Pojazd: nitro 98 xP!!
Wtyki są chyba od dozownika oleju, więc niech sobie są, jedynie można je zaizolować. Nigdy nie demontowalem kołyski ale wydaje mi się że seryjnie nie ma tam żadnych tulei, byc może się mylę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 wrz 2018, 21:49 
*

Rejestracja: 02 wrz 2018, 21:15
Posty: 7
Pojazd: Aerox 2003
Z tuleją się już wyjaśniło ale pojawiło się kolejne pytanie, tym razem o tłok.
Cylinder tak jak wcześniej pokazywałem na foto to DR 70cc żeliwny. i Taka zagwozdka:
Tłok ma 46,90 mm a średnica cylindra 47 mm tak pokazały pomiary. Czy tam nie powinien być tłok o średnicy 46,95 mm?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy