Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 18:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 lis 2011, 14:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
Siemka!

Chciałbym przedstawić wam ten poradnik, ponieważ przegrzebując ten dział konkretnego manuala na ten temat nie znalazłem :wink: Chyba, że przeróbka z AC na LC :wink:

Dobra, więc zaczynamy!

Przykładem będzie Kymco zx. Posiada bardzo podobny silnik jak Peugeot speedfight i da się go przerobić na LC tak jak to można zrobić i w speedzie :wink: No ale ja wolałem swap.
Wybrałem silnik p/g ze względu na to, że też ma dolne mocowania i łatwiej było mi go zamontować :wink:

To jaki silnik wybierzemy zależy od naszego pojazdu. Jeżeli silnik jest mocowany na dole jak np. Kingway coliber warto wybrać silnik p/g :wink: W przypadku mocowania u górze warto wybrać silnik Minarelli Horizontal. Zazwyczaj chińskie skutery z górnym mocowaniem silnika mają podróbke Minarelli hor. tylko że AC.

Potrzebne nam będą:
- Silnik LC
- Układ chłodniczy (węże, chłodnica, zbiorniczek)


No i to wszystko :lol: Bo o różnego rodzaju narzędziach przy takich pracach nie muszę wspominać :wink:


A więc, najpierw przygotowujemy skuter do wyciągnięcia silnika. Ja postawiłem go na workach, ale w niektórych przypadkach wystarczy postawić go na stopce centralnej. Ja nie miałem takiej możliwości.
Obrazek
Zanim odkręcimy mocowania silnika i amortyzatora musimy odpiąć wszelkiego rodzaju przewody. Przewody od gaźnika, całą elektrykę i linki gazu oraz hamulca :wink:

Tu po wyjęciu silnika.
Obrazek

A tu cały silnik
Obrazek

Następnym krokiem jest (jeżeli mamy już silnik) umiejscowienie silnika w ramie. U mnie mocowania wymagały przeróbki i nie obeszło się bez spawania.
Obrazek
Obrazek
Oczywiście w moim przypadku nowe mocowanie wymaga ochrony przed korozją, czyli malowania :wink:

Jeżeli wszystko nam pasuje ustawiamy silnik i przykręcamy do mocowań.
Obrazek
Obrazek

Pozostaje nam przykręcenie amortyzatora i :wink:
Jeżeli wszystko pasuje skręcamy i przechodzimy do kolejnej rzeczy. Jeżeli coś nie pasuje np. amortyzator stał się za krótki, bądź nie wchodzi w mocowanie przy karterze należy pospawać przedłużkę. Żadna kupna przedłużka nie będzie pasowała, chyba że amortyzator pasuje ale jest za krótki :wink:
Obrazek

Tak wygląda to w moim Kymco, lecz będzie wymagało przeróbek xD

Jeżeli mamy już wsadzony silnik możemy nasz skuterek postawić na 2 kółka :wink:
Obrazek

Następnym etapem jest umiejscowienie chłodnicy, zbiorniczka oraz podłączenie węży.

Często przy swapach chłodnica ląduje pod czaszą. Najczęściej jest to chłodnica od Piaggio NRG, bo jest mała i idealnie nadaje się do swapów. Lecz jeżeli chłodnica nie mieście się nam pod czaszą są jeszcze inne rozwiązania. Możemy umieścić ją za kołem ,a zbiorniczek pod czaszą lub tak jak zrobiłem to ja :wink: Wtedy należy obudować czymś chłodnicę np. siatką tuningową :wink:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
U mnie byłą to ostateczność, ponieważ nigdzie nie mogłem nic upchnąć.

Jeżeli chłodnica i zbiorniczek są już zamontowane należy podpiąć węże :wink: Najlepiej jeżeli są oryginalne węże od skutera z którego mamy silnik. Lecz nie zawsze pasują, bo mogą okazać się za krótkie. Co wtedy? Najlepiej wybrać się do sklepu samochodowego gdzie możemy dostać węże. Kupujemy je na metr. Warto wziąć więcej na zapas, bo nigdy nie wiadomo ci się może zdarzyć :wink: Możemy także kupić węże firmy Motoforce dostępne pod tym adresem:

LINK

Po podłączeniu węży zajmijmy się elektryką. Zazwyczaj wystarczy podpiąć wszystko "po staremu" i możemy już odpalać silnik. Ale nie zawsze tak jest. Ja np. musiałem dokupić cewkomoduł od Piaggio i dopiero mogłem wszystko popodłączać.

Jeżeli wiemy że silnik pali, a układ chłodniczy nie ma wycieków możemy zalać układ płynem. Ja zalałem swój układ znanym chyba wszystkim płynem marki BORYGO o barwie różowej xD Następnie trzeba odpowietrzyć układ. W piaggio należy odkręcić taki "dzyndelek" w głowicy oraz odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego. Następnie odpalamy silnik i chwili powinno nam zacząć ubywać płynu ze zbiorniczka - należy dolać. Następnie obserwujemy "dzyndzelek", jeżeli zacznie z niego lecieć płyn należy go zakręcić. Następnie zakręcamy korek od zbiorniczka i nasz układ jest odpowietrzony.


Gdy upewnimy się, że wszystko jest dobrze podłączone i nic podejrzanego się nie dzieje pozostaje nam tylko cieszyć się jazdą i dobrze wykonaną robotą :mrgreen:


Dziękuje za przeczytanie, może komuś się przyda :)


Pozdrówka, Boberko




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 lis 2011, 15:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2011, 14:44
Posty: 547
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Aerox ;)
No bardzo dobry poradnik :)




_________________

Kingway corvette->Aprilia scarabeo->suzuki ts 80->Yamaha Aerox->Cagiva Mito 50

Wpadnij do Roxa :)
aerox-projek-2013-14r-jest-blackline-t366150-40.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lis 2011, 16:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
Moim zdaniem też dobry poradnik :) Bubuś dobrze się spisałeś :)




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 16:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 15:50
Posty: 1137
Pojazd: Hrr/Ninja 250r
Fajny poradnik widać, że sporo się nad nim narobiłeś. Ostatnio inny użytkownik tego forum dodał bardzo podobny poradnik bo tak samo z AC na LC na przykładzie NEOSA . Tutaj było bardziej o nowym silniku mogłeś dopisać coś o pompie wody i cylindrze jak dokładnie z tymi wężami bo o pompie wody nie wyczytałem ani słowa . Ogólnie duży + za napisanie poradnika Bobciu




_________________

Hary ! :
viewtopic.php?t=226138&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ninja ! :

kawasaki-ninja-250r-technicznie-sprawna-sesja-t369596.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 16:46 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
lol, rozumiem że silniki p/g mają więcej mocy niż oryginał miny ale ja bym po prostu zamontował

- pompę wody
- wężyki
- chłodnice
- zbiorniczek wyrównawczy
- i cylinder LC

to wszystko :D


Ostatnio zmieniony 20 lut 2012, 18:30 przez barto96, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 19:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
barto96 pisze:
lol, rozumiem że silniki p/g mają więcej mocy niż oryginał zx ale ja bym po prostu zamontował



Gdybyś znał moje plany co do zx wiedziałbyś, że wstawienie p/g było lepszym rozwiązaniem niż silnik speeda na LC.


klarok pisze:
Tutaj było bardziej o nowym silniku mogłeś dopisać coś o pompie wody i cylindrze jak dokładnie z tymi wężami bo o pompie wody nie wyczytałem ani słowa .


Chodzi Ci o podłączenie węży?

W minarelli:
-górne wyjście z pompy podłączamy do cylindra
-dolne idzie do dolnego wejścia w chłodnicy
-górne wejście chłodnicy łączymy z cylindrem
-pozostałe wyjścia z chłodnicy łączymy z zbiorniczkiem. Zależy jaką mamy chłodnicę, czy ma 2 wyjścia czy 1.

W piaggio:
- Małą rurkę wychodzącą z kolanka pompy wody łączymy z cylindrem.
- Dużą rurkę łączymy z dolnym wyjściem chłodnicy
- Górne wyjście chłodnicy łączymy z cylindrem.
- Pozostałe wyjścia z chłodnicy łączymy z zbiorniczkiem.

Jeżeli o minarelli gdzieś mogłem zrobić błąd, więc zerknijcie czy jest na 100% poprawnie :wink:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 19:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 15:50
Posty: 1137
Pojazd: Hrr/Ninja 250r
wąż z góry pompy dajesz do dołu cylka
wąż z dołu pompy do prawego tego tam na dole w chłodnicy
wąż od zbiorniczka do tego po lewej stronie na górze w chłodnicy
wąż od głowicy do tego po lewej na dole w chłodnicy
wąż po prawej stronie na górze dajesz do zbiorniczka w to 2gie miejsce od przelewu

Tak powinno być w minarelli troche chaotycznie napisałem bo nie wiedziałem jak nazwać te "dziubki" od chłodnicy na, które nakłada się węże, ale jest chyba zrozumiale nie porównywałem nawet z tym co ty napisałeś, ale chyba jest deczko inaczej :D




_________________

Hary ! :
viewtopic.php?t=226138&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ninja ! :

kawasaki-ninja-250r-technicznie-sprawna-sesja-t369596.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2011, 20:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2011, 11:54
Posty: 95
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Boberko, Mam pytanie. Czy dużo było przerabiania elektryki na cewko-moduł piaggio ?




_________________

Piaggio NRG mc1 Zapraszam ;)
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=295770




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 gru 2011, 19:39 
**

Rejestracja: 21 kwie 2011, 15:06
Posty: 404
Pojazd:
Bardzo dobry poradnik. Powinien być podklejony gdzieś.
napewno sie przyda..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 gru 2011, 21:01 
**

Rejestracja: 18 paź 2010, 21:59
Posty: 200
Pojazd:
Dobry i przydatny poradnik.




_________________

FULL SPORT !!
SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME !!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 gru 2011, 21:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
Diesel-Zenith, Na tą chwile Ci nie powiem :mrgreen: Pójdę któregoś dnia i posprawdzam, bo nie pamiętam dokładnie i napisze :wink:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 gru 2011, 22:10 
*

Rejestracja: 18 lut 2011, 8:11
Posty: 46
Lokalizacja: lubelskie
Pojazd:
wszystko fajnie tylko ta chłodnica tak śmiesznie wygląda :?




_________________

Lubię szybką jazdę !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2011, 3:51 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
Boberko pisze:
a układ chłodniczy nie ma wycieków możemy zalać układ płynem.


cos mi tu nie paasuje hehe, najpierw chyba zalewamy plynem i sprawdamy czy nie ma wyciekow, no chyba ze na poczatku wode wlales. :)




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2011, 12:57 
Zbanowany

Rejestracja: 09 sie 2011, 20:19
Posty: 379
Lokalizacja: ty mieszkasz ?
Pojazd:
No nawet przydatne ale ja sie tego nie podejme xd




_________________

Lampa w carbonie do runnera tuning nowa 80 zł


http://allegro.pl/lampa-gilera-runner-w ... 15052.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2011, 15:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
Pyle pisze:
Boberko napisał/a:
a układ chłodniczy nie ma wycieków możemy zalać układ płynem.


cos mi tu nie paasuje hehe, najpierw chyba zalewamy plynem i sprawdamy czy nie ma wyciekow, no chyba ze na poczatku wode wlales. :)


Sorki, zapomniałem xD Najpierw lepiej nalać wode, bo jednak płyn chłodniczy nie kosztuje 5 zł :wink:


melo999 pisze:
wszystko fajnie tylko ta chłodnica tak śmiesznie wygląda :?


Przerobiłem wszystkie opcje i to byłą jedyna możliwość w zx. W przyszłości będzie czarna, obudowana czarną siatką, plastiki tez będą czarne więc będzie troche inaczej wyglądać :wink:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2012, 20:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 19:29
Posty: 26
Lokalizacja: Wo(L)omin
Pojazd: Rox
Witam :)
Widzę że WWL, a dokładnie Tłuszcz ja z Wołomina można się kiedyś tak spotkać i polatać mam sporą ekipę . :) A tak po za tym to baaardzo dobry poradniczek... :)




_________________

Cyl: Stage6 Sport pro 70cc MKII 10mm
Wał: Top Racing Hihg-Tech 10mm
Wydech: Yasuni R/C16
Króciec: Stage6 R/T MKII
Gaźnik: Dellorto 21
Wario: Stage6 R/T oversize MKII
Sprzęgło: Stage6 R/T MKII Tour Conrtol
Dzwon: Stage6 R/T MKII




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lut 2012, 7:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2011, 6:58
Posty: 739
Lokalizacja: Gorzów
Pojazd:
Poradnik fajny na pewno się przyda na +




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2012, 19:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 22:39
Posty: 40
Lokalizacja: MeXyK
Pojazd:
prawie wszystko oky :D napewn sie przyda :D ALE:
Boberko pisze:
Chodzi Ci o podłączenie węży?


W piaggio:
- Małą rurkę wychodzącą z kolanka pompy wody łączymy z cylindrem.
:wink:

nie tak to lipa bo czesc goracej cieczy zzamiast plynac do chlodnicy plynie znowu do cylindra;) takze najlepiej to zalepic bo moze temperatura skakac




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1462863#1462863 [glow=indigo]<----projekt sendzia WBIJAC ,UPY,POLERKI,TUNING!!!!![/glow]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2012, 19:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
mati7374, tzn. napisałem tak, bo tak miałem na seryjnym cylindrze zrobione :wink: Oczywiście małe modyfikacje nie zaszkodzą :lol:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2012, 20:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 kwie 2012, 22:00
Posty: 39
Pojazd: Yamaha TZR
spoko poradnik jak nie sprzedam skutera do wakacji to wykorzystam ten poradnik ;)




_________________

Sprzedam!
Yamaha TZR 80/50 VR 2006r 14700km

post2534349.html#p2534349




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy