Dzisiaj jest 20 sty 2022, 21:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 gru 2021, 13:39 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 75
Pojazd: Aerox Malossi 70
Siemano, z powodu kompletowania części do roxany na wiosnę chcę popytać o kilka rzeczy :twisted:
Gazior 17,5 Cyl Malossi Sport 70

Spalanie z Air Boxem, a seryjną puchą w Aeroxie z wkładka S6 DL będzie jakoś bardzo się różnić ? Aktualnie moja obudowa filtra powietrza jest w opłakanym stanie, a więc pomyślałem nad kupieniem od razu Air Boxa (nie chiny), bo cenowo wygląda to podobnie :D

Zawór membranowy Motoforce Racing, jakieś opinie o nim? Zauważyłem że jest w fajnej cenie, a moja seria po 14k chyba potrzebuje wymiany :D Jakieś różnice będzie czuć? (przyjmując że seria jest w perf. stanie)

Gaźnik 17,5 mm, a 19mm - Wiele osób mi wypomina, że 17,5 to możesz wsadzić do serii, a nie do 70 sporta, więc pod wpływem tych opinii zastanawiam się czy różnica jest, AŻ taka. Wcześniej poruszyłem temat filtra powietrza, więc muszę wybrać wymiary mocowania do gaźnika, słabo będzie kupować ten sam filtr 2 razy :/ Tak samo jest z króćcem ssącym. Podzielcie się swoją opinia w tym temacie, czy osiągi, żywotność, temp silnika będzie tak się różnić jak to mówią.

Możecie też odpowiedzieć mi czy króciec z mocowaniem 23-24mm siada do gaźnika 19 :roll:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 gru 2021, 15:42 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4642
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Cześć, opisywałem zawór motoforce racing jakiś czas temu - lepszego w tej kasie nie ma. W aeroxie działał idealnie na 11-12k rpm. Przy malossi sport nie ma takiej konieczności ale lepiej niż stara seria. Do seryjnego króćca i linki gazu 21mm phbg można podłączyć maksymalnie. Oczywiście linka gazu wymaga modyfikacji w plastiku przy kierze. Z 19mm również wymaga modyfikacji. Ja bym osobiście zmienił na 19mm, tylko dellorto a nie chine czy inne badziewia. Zawsze to lepsza reakcja na gaz i możliwość dalszych modyfikacji silnika.
Spalania nie znam, nigdy nie liczyłem.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
PHVA 17.5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 gru 2021, 22:45 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 75
Pojazd: Aerox Malossi 70
Właśnie o to chodzi, że dellorto jak bym miał już kupować to tylko używany, a to nie takie proste :roll: Aktualnie reakcja na 17,5 na gaz jest taka, której bym się i tak nie spodziewał :mrgreen: Nic innego niż sporta, ani portingu nie zamierzam ładować, bo mój czas dzikich tuningów skończył się zanim zaczął :cry: Chodź pomimo auta chce sobie Aeroxa zostawić, żeby mieć co wspominać i czym pośmigać latem :ups:

Dodatkowo prośba czy te wymiary łożyska korbowodu do serii wału są dobre? 10x14x13
Jeśli nie to proszę o poprawienie mnie :ups: W tym jestem totalnie zielony :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 gru 2021, 16:36 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4642
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Dla mnie temat używanych gaźników nie istnieje od wielu lat. Dziwne że jeszcze ludzie chcą kupować. Co do igiełkowego to dla swoich sprzętów i osobom, którym zależy na sprzęcie, montuję maksymalnie szerokie topowych firm typu metrakit/s6/evo/mhr, ale aby miało na sworzniu luz ~1 mm. To wymaga pomiarów suwmiarką. No i oczywiście sukcesywna zmiana co sezon - dwa, nawet jeśli cyl jest dobry.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
PHVA 17.5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 gru 2021, 17:10 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 75
Pojazd: Aerox Malossi 70
Właśnie te igiełkowe co chcę zamontować to Polini Evolution, a te łożysko igiełkowe co mam, można powiedzieć, że jest wsadzone 2 raz, bo tłok był zmieniany, a igiełkowe już nie, więc się o nie trochę boje, że mi się rozpadnie w trakcie jazdy :shock:
Co do gaźników, to idzie znaleźć, ale potrzeba sporo czasu żeby znaleźć wybrany gaźnik w dobrym stanie i od odpowiedniej osoby, lecz tych jest coraz mniej. Ogólnie rynek używek w Polsce to żart.
Wracając do tego łożyska, po co ten luz 1mm na sworzniu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2021, 0:51 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4642
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Luz oczywiście po to aby igiełkowe nie tarło o tłok, dlatego ~1mm bo nie znajdziesz takiego aby był mniejszy. Zawsze tak robię i nigdy nie padło igiełkowe poza jednym, ale to była china - także miało prawo. Nie ma nic głupszego jak montaż nowego kitu na starym łożysku...




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
PHVA 17.5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2022, 20:06 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 75
Pojazd: Aerox Malossi 70
Niestety nie ja robiłem remont tylko "fachury", które miał zrobić porządny remont, wzięły kasę, a ja muszę poprawiać roksanę po nich :/
Możesz mi też powiedzieć co nie co o szerokościach pasków, kupić taki wymiar jak seryjny, czy jakieś inne wymiary jeśli napęd jest zmieniony?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2022, 0:59 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4642
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Ja pakowałem dayco kevlar o wymiarach fabrycznych i nie narzekam.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
PHVA 17.5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2022, 8:12 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 75
Pojazd: Aerox Malossi 70
Aha, mam taki sam aktualnie, więc problemu z wejściem paska na samą górę nie będzie :cool:
Postanowiłem chyba, że znajdę jakiś dobry serwis z jakimś fp/opiniami, żeby samemu sobie dupy tym nie zawracać. Niestety scoot do ciebie mam 200 km w jedną stronę :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2022, 0:10 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4642
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Luz, nie każdy mieszka blisko mnie heh chyba że jakaś kwantowa teleportacja :cool:




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
PHVA 17.5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: wczoraj, 22:12 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 75
Pojazd: Aerox Malossi 70
Zastanawia mnie teraz na poważnie porting tego Malossiaka :mrgreen: Także mam pare pytań w związku z tym :P
1. Czy gaźnik 19mm wystarczy? Od razu mówię, że chodzi tylko o to, czy się nie będzie przegrzewać i czy będzie się to poprawnie odpychać.
2. Zmiany w żywotności? Zmieni się w jakiś znaczący sposób mniej albo więcej?
3. Czy w ogóle jest to warte świeczki?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: dzisiaj, 13:32 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4642
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Słuchaj, to zależy kto go robi. Można schrzanić i sprzęt straci moc a nie zyska, np. poprzez stosowanie modów które w starociach prl się sprawdzają. Fabryczny od mina LC ma 8-10 KM, wg. mojego doświadczenia, po modach można liczyć że silnik będzie miał 10-12 KM na kole i oczywiście vmax wzrośnie przez moc na wyższych rpm. Gaźnik 19mm ogarnie. Ja 2 lata jeżdżę na modzonym tajwańskim cylu co kręci do 11k+ rpm i nie narzekam. Można zrobić też tak, że po 1 dniu cylek się zatrze lub znacznie zużyje. Podstawa mocy to cyl-wydech, reszta to rzeczy drugorzędne. Fabryczny też można zajechać w 1 dzień przez niedbalstwo, brak serwisowania, brak szanowania.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
PHVA 17.5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: dzisiaj, 17:16 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 75
Pojazd: Aerox Malossi 70
Jak bym miał robić porting, to wysyłał bym go do Jackmotors, tu też możecie podzielić się opiniami o portach z JM, jeśli ktoś miał styczność z jakością wykonania. A co do stosunku cylek-wydech, to do takiego cylka po porcie to już jakieś c16 przydało by się wsadzić, czy Yasuni R wyda? :lol: :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: dzisiaj, 17:44 
*

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 188
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Co do portingu to słyszałem ze Wojtala Garage i Frezmot bardzo dobrzi :wink:




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: dzisiaj, 19:56 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 75
Pojazd: Aerox Malossi 70
Tylko pewnie Wojtala ma tyle roboty, że na zrobienie portingu poczekał bym sobie trochę :roll: A o frezmocie nigdy nie słyszałem :mrgreen:
Jak narazie port to tylko pomysł, wszystko się okażę w kwietniu :mrgreen: :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy