Jąkała, spokojnie chciałem w poscie zaprezentować swoje recenzje a nie w treści tematu, tutaj moja recenzja z innego fora:
Polini Evolution2
Zalety:
-Moc!
-Wykonanie
-Jakość
-Zestaw zawiera dobry tłok, podkladki do regulacji odstępu tłoka od świecy(tłumaczę prostym językiem aby każdy zrozumiał)
Wady:
-wymiana tłoka co 20 motogodzin w zalżności od wysilenia układu, ale za taką moc mozemy raz na jakis czas wymienić tłok
-cena, jeśłi ktos przy tuningu patrzy sobie w portwel
Sprzęgło Polini PATENTED 2g
Zalety:
-Wykonanie
-Jakość
-Materiały:
Okładziny ceramiczne z grubiej zarnistą mieszanką dobrze spisuje swoją rolę na poziomi racing
Policzki(ta część z aluminim do ktorej jest przymocowana okladzina) wykonan z lekkiego bardzo wytrzymałego stopu duraluminium
-Prosta regulacja
-Najprostrza konstrukcja
-w 100% można je rozłożyć
Wady:
-Materiały:
Blok sprzęgła jest wykonany z 2,5mm stopu metali o kruchej i wtrzymałej konsystęcji mało odpornej na wyginanie
w środkowej części zgięciu uszy sprzęgła mają 2mm mogą poprostu nam pęknąć warto je poprawic dodadkowym spawem
Sprzęgło Polini PATENDET EvolutionII/III 2g
Zalety:
-Wykonanie
-Jakość
-Materiały: okładziny ceramiczne z drobno ziarnistą mieszanką co jeszcze bardziej zwiększło tarcie
Policzki z lrzejszego i jeszcze bardziej wytrzymałego stopu duraluminium/evloutionIII ma jeszcze lrzejsze policzki
-Blok sprzęgła wykonany z bardzo wytzymałego stopu włoskiej stali o grubościu 2,5mm [rzyczym poprawiono defekt z pierwszej wersji sprzęgła 2g i uszy mają od 3,2mm do 4mm grubości a w momęcie odlewu uszu (a nie zgiecia jak to było w pierwszej części 2g) wiec w momęcie odlewu uszu przy kącie 45 stopni odlew ma ok 5,5mm
pozatym blok jest w ocynku złotym w przypadku wersji drugiej a w trzeciej jest pokryty chyba farbą żaroodporną anty korozyjną czego zabrakło w pierwszej wersji 2g
-Kompletnie w 100% rozkręcialne
-Najprostrza regulacja
-Najprostrza budowa, co daje że sprzęgło jest:
-Najlepsze na rynku
Wady
brak chyba że weźmieny pod uwagę najwyższą cenę na rynku, ale w końcu najlepsze sprzęgło ;)
Wał Stage6 HPC
Zalety:
-Jakość
-Materiały
-Wykonanie
-W zestawie łozysko Stage6 HQ, nakrętki na wał i koło od pompy wody/oleju
-Nisak cena
Wady:
niezauważyłem
Stage6 Racing
Zalety:
-W zestawie dostajemy 5 podkładek do regulacji
-aluminium z ktorego jest wykonany cylek dobrze oddaje ciepło,ale jest troche miękie co wychodzi na plus przy obrbce,
-modułowa głowica w nowej wersji która pasuje do wersji ze zwykłą głowicą
-najmocniejszy racing na rynku
-dobry chromowany pierścień
-niska cena
Wady:
-Słabe wykonanie jeśli chcemy by to jeździło musimy sobie sami go dopracować
-środkowy kanał nie jest dzielony ;/ co by dało dodadkową moc po małej korekcie
-nicasil średniej klasy,ale tuleja jest dość twarda
- tłok athenyjest potwornie słaby/kruszy sie,pęka
łożyska SKF C4-C3
Zalet
C3 idealnie nadaja sie do sportów i seri w sam raz spełniają swoją rolę w ostateczności nic sie nie stanie jak damy je pod racinga czy evo lecz długo nie wytrzymają
C4 łożyska fenomenalnie spełniaja swoja role nigdy mnie nie zawiodły idealne do silników klasy racing i evo
Wady:
Brak
Łożyska Hebo hq srebżone/Stage6 hg srebrzone
Zalety
świetnie zgrywają sie z każdym wałem
wytrzymałe
spokojnie kulniemy na nich evo
Tanie!
wada:
Brak wad
Wał Tec Racing
Zalety:
-Wykonanie
-materiały:
Wypełniacze dobrze trzymaja dobrej jakości, stop metalu też dobry lecz po miesięcznej przerwie zaobserwowac mozna korozję czego nie zauważyłem w stage6
-Niska cena
Wady:
w opisie zawyżony zakres obrotów ale i tak średniej klasy evo pociągniemy na tym wale realny zakres obrotów na tym wale jest gdzieś w granicy 14,5 tyś
wydech hm... Stage6 Pro replika
Zalety:
-Lekki
-Daje moc najwięcej przy ok 8,6 tr/min
-na seryjnym minarelli ze sportowym osprzętem uzyskałem na nim realne 93km/h,
wysokie obroty i konkretne przyśpieszenie
-Ładny dźwięk
-ładny wykląd
-dobre wykonanie
Wady:
dość ciężko go wyczuć i gdy już mamy wyczuty ten zakres, na jakich rolkach itp dobrze pracuje to mamy małe pole manewrowania
hm... Leovince ZX
-Idealny do seri,
-Świetnie dogaduje się ze sportowym wariatorem(malossi multiver) i rolkami 4,7g
-Prosty w regulacji
-Ładny dźwięk
-Najwiekszą moc daje w 7,9-8 tr/min obr co i tak daje nam większą moc niż yasuni Z
-Niska cena
-dobrze wykonany
wady:
przy sporcie nie uzyskamy maksymalnej mocy ale i tak jest dobrze chociaż ten wydech jest dedykowany do seri
Yasuni R
Zalety:
-dość prosto wyczuć moment w którym wydech ma największą moc 8,8-8,9tr/min
-bardzo dobrze spisuje się przy sporcie,racingu a nawet mułowatą serie mozna nim ożywić
-Lekki
-Ładny dźwięk
-dobre wykonanie
-dobrze wykonany
-dobre materiały
Wady:
średnio wysoka cena jak za taki wydech, ale jest to alternatywa dla mid race, której jest mało na rynku
Top Performance Nardo
-Mocny wydech
-Idealnie nadaje się do sportów
-mocne przyśpieszenie mozna na nim użyskać
-dość prosta regulacja, najwyższą moc uzyskuje w zakreśe obrotowym ok 9-9,1 tr/min
-bardzo ładny dźwiek średnio metaliczny
-dobrze wykonany
-dobre materiały
Wady
-śdnio wysoka cena jak za taki wydech
-niektórym moze nie przypaść do gustu krutka końcówka
-dość głośny w zakreśe obrotów najwyższej mocy
Leovince Hand Made
Zalety:
-Mocny wydech
-daje mocne przyśpieszenie zakres najwyżsej mocy to ok 10,1 tr/min
-łądny basowy dźwięk
-łatwo sie go reguluje
-łądany nie pozorny wygląd
-dobre materiały
-dobrze wykonany
Wady:
-kanibalskie mocowanie obejmy końcówki (tam gdzie się przykręca, mi osobiscie się to ani troche nie podoba;/ )
Technigas Next-R
-Ładnie sie prezentuje
-dość mocny do seri najwyższą moc uzyskujemy w 8,1-8,2 tr/min
-łatwo sie go reguluje
-średnio niska cena
Wady:
-mała wytrzymałość w stosunku do krawężników
-słabe materiały, lepiej o niego dbać jesli niechcemy zardzewiałego shitu
ok... tych tam gianneli itp tego czego niepamietam juz mi sie nie chce wypisywać
Przeciwtalerz CNC Racing Driwe
Zalety:
-Bardzo lekki
-dobrze wyprofilowany
-jak narazie był brak możliwości montarzu wiatraczka na talerzu ale już jest dostępny w niemczech wiatraczek
Wady:
-szybko sie wyciera
-bardzo latwo robia sie w nim rowki
Wariatory Malossi multiver,hebo NG,Stage6 sport pro
Zalety:
-wszystkie wariatory są podobnej konstrukcji i dobrej
S6.sp ma inny profil przystosowany pod przeciwtalerz stage6
materiały:
M.m jest wykonany z mocnego aluminium cięższko sciernego
hebo ng jest wykonany z bardzo podonego stopu duraluminium ale dodadkowo pokryty jest nicasilemktóry i tak lubi się wycierać do zera i powstaja takie plamy na wariatorze
S6.sp jest wykonany z nieco słabszego stopu
-wszystkie wariatory dają zarówno wiekszy v-max jak i przyspieszenie
-nie ślizgaja sie nawet po sporych przebiegach
Wady hm...
w porównaniu do seryjnych te wariatory dają kopa więc niewidzę wad
Polini speed control
Zalety
-w porównaniu do innych wariator mazupełnie inny profil
-wariator jest lrzejszy od konkurecji co daje w parze wyższe obroty/przyśpieszenie
daje na v-maxie ok 10-15 co u konkuręcji jest najmniejszym wynikiem ale przyspieszenie jest na nim najwyższe
wykonany z dobrego stopu duraluminium podobnego do tego samego stopu co w malossi
wady:
mniejszy v-max niz u kąkuręcji wiec polecam do stuntu ;)
Gaźniki
Dellorto12,17,5,19,21,20,5
przetestowane wszystkie
-wykonanie tych kaźników jest rewelacyjne bezkonkuręcyjne
-materiały zastosowane są bardzo dobre
-można zamówic do niego niemal każda cześć
-jest w 100% rozkręcalny wiec łatwo go wyczyścic lub zdiagnozować usterkę np(polecam przezroczysty wieżyk z ktorego leci paliwo od baku do gaźnika, gdy pobiera paliwo a nie trafia ono do cylka dysza zatkana gdy nie pobiera paliwa od strony powietrza jest zatkany
-łatwa regulacja
Wady:
często przekręcajace sie gwint prowadnicy linki gazu
Gaźnik Stage6 R/T
Zalety:
-jakość pierwsza klasa
-wykonanie równierz dobre
-możliwość wymiany dyszy po odkreceniu centralnej śróbki w komorze pływakowej
-ładny wygląd
-w standardzie gardziel jest"spolerowana" by zapewnic najszybszy przepływ mieszanki
-Nawet nie jest taki drogi
Wady:
-szybko sie rysuje(słaba jakość czarnej farby)
-drogie dysze
Filtr Stage6 DL
Zalety:
-bardzo dobrze filtruje powietrze
-duży
-bardzo ładnie sie prezentuje
Wady
w aeroxie zapomnijmy o montarzy jak nie mamy dziry w schowkó,10cm sóbframe lub króćca prostego
dość drogi za kawałek gąbki z logiem firmy równie dobrze byśmy byli wstanie samemu zrobić tego typu filtr
Filtr malossi e13 e5
-dobrze spełniaja swoja rolę
-wszędzie sie zmieszczą
e13 ma imponujacy wyglada
e5 dodadkową osłonę
wady:
ceny są średnio wysokie
króciec stage6 viton
Zalety:
-umożliwia montarzy gaźnika nad koło
-tani
-okrągły wylot więc współpracuje z większościa dobrej klasy zaworów membranowych
-aluminiowy spód obklejony gumą
Wady:
od strony mocowania gaźnika u dołu krócieć lubi pękać
DR Evo70
Zalety:
-Dobry sport
-mało wysilony więc zywotny
-dobre osiagi
-nie grzeje się do puki go nie zagrzejemy i nie przytrzemy
-bez problemu może konkurować z malossi sport czy innego typu podobnymi sportami
-w zestawie dobry tłok
-Tani!
Wady:
żeliwo, ale w sportach to standard
Malossi fly
Zalety:
-Grube okładziny o dobrej słabo ściernej mieszance
-idealne do sporta jak i racinga
w seri nie do zajechania
-odporne na przegrzania(palenie gumy)
-w zestawie 3 komplety sprężynek jesli dobrze pamiętam
-jakość
-materiały
-wykonanie
Wady:
-cięzko sie wymienia sprężynki ;/
Hebo R
Zalety:
-łatwa wymiana sprężynek
-dobre wykonanie
Wady:
okładziny są słabej jakości,moga pękać/odpadać
dzwon polini evo
Zalety:
-Bardzo dobry dzwon z dodadkowym pierścieniem
-nie przegrzewa się
-nie ślizga
-wytrzymały
ciekawostka zanim go zamontujemy musimy dać podkładke pod niego w wielu przypadkach bo może sie kręcić ze sprzegłem podopaleniu
Tani!
Dzwon stage6 WC
Zalety:
nieślizga się zabardzo
ładny wygląd
wady:
słabe materiały
Przegrzewa się
szybko robi sie fioletowy(dobrze że niema bić na boki tak jak szybko sie przegrzewa)
WCT to zupełnie inny dzwon polecam WCT
Zaworek stzge6 VForce
Zalety:
-4membranki idealnie napełnia skrzynie korbową
-klasa najwyższa
-najlepsza jakosć
-materiały
-wykonanie
Wady:
Membranki karbonowe lubią się kruszyć
cena tez nie mała ale za ekskluzywne części sie płaci
jak będzie mi sie nudziło to jeszcze wypisz z pare litanni
(sory za błędy)