Dzisiaj jest 02 maja 2025, 1:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Regulacja.?
Post: 16 lis 2010, 22:00 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
Siemka.
ostatnio miałem kilka problemów z moim skuterem, lecz rozwiązałem te najbardziej martwiące, wina leżała w przekładni (wyciągnięty pasek + regulacja rolkami , sprężynkami, sprężyną) teraz jest już wszystko z grubsza ok. Właśnie, z grubsza, jak się zagłębić to coś nie tak z mieszanką jest.
wyregulowany jest bdb ale kiedyś jak był jeszcze nowy śrubkę od mieszanki miałem wykręconą o jakieś 1.5 obrotu i było wszystko ok. iglicę miałem na 2 poziomie.
później zacząłem się bawić gaźnikiem (regulacja) bo mi nie odpowiadało seryjne ustawienie ;d
no i tak mi się zdaje że nie wyregulowałem go wtedy dobrze i jeździłem tak jakieś 10 miesięcy na nie dobrze wyregulowanym. W te wakacje już skumałem dobrze o co chodzi i wyregulowałem ale co jest żeby było ok muszę mieć śrubkę od mieszanki na 0.5 obrotu wykręconą (wtedy dobrze jest wyregulowany) tylko sprostowanie, świeca jest czarna, jak by trochę zalana. O co chodzi ? czy jak jeździłem wtedy dłuższy czas na rozregulowanym ( za dużo powietrza miał) to mogły się pierścionki trochę zużyć ? czy może to czegoś innego wina ? a może tak po prostu muszę teraz mieć bo odblokowany mam skuter ?
Setup:
(sprzęgło stage6 sport pro, dzwon stage6 wing cooler, top racing +22, niebieskie hebo,pasek dayco, dysza seryjna) o co chodzi czemu świeca ma czarny kolor troszeczkę mokra? góra świecy tam gdzie jest iskra ma ok kolor, może trochę zszarzały ? czy to może być wina gaźnika bo ostatnio w lato jak grzebałem to miałem później problemy z tak zwanym (rozpylaczem za dyszą, ale już jest ok wszystko) skuter ładnie się wkręca na obroty , schodzi też ładnie, ale jak odkręcę śrubkę od mieszanki to niby lepiej schodzi z obrotów lecz ich nie trzyma, gaśnie , chodzi nie równo (świeca wtedy kawa z mlekiem ) .. nie mam siły, jak nie to , to tamto. Boję się że to pierścionki, nie mam ochoty rozkręcać całego skutera, jeśli jest niby wszystko ok, ale jednak coś nie tak więc może wiecie od czego zacząć. jeśli to na pewno od cylindra to w zimę go ew. rozbiorę ..
proszę o sensowne wypowiedzi .


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2010, 23:14 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Proponuje całkowity przegląd skutera.

1. Rozebranie gaźnika
2. Rozebranie filtra powietrza
3. Sprawdzenie uszczelniaczy wału
4. Sprawdzenie zaworu membranowego
5. Zmiana świecy, ustawienie odpowiedniej przerwy.
6. Wyczyszczenie i przedmuchanie wszystkiego co się da.

No i potem składasz, wykręcasz od mieszanki o 0,5obr i regulujesz.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2010, 17:55 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
1. Zrobiłem właśnie niedawno i rozkręciłem ( wyjąłem) wszystko co się da. (sprawdzone)
2. Wszystko ok. (sprawdzane)
3. od strony wariatora ok (sprawdzone)
4. nie sprawdzałem bo wiąże się to z wyjęciem silnika z ramy(a nie mam teraz na to chęci, jeśli miał bym to od razu cylinder bym sprawdził, ale chcę się upewnić co to moze być), ale gdyby było coś nie tak to by nie dobrze jeździł a jeździ dobrze, tylko problemem jest to że świeca jak by zalana i dziwi mnie to ustawienie śrubki od mieszanki
5. Świeca jest praktycznie nowa, bo zmieniałem też w sierpniu jakoś. jaka ma być przerwa ?
6. jeśli chodzi o gaźnik to już to robiłem .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2010, 18:07 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wszystko zależy od twojej staranności, ja w MZ rozbierałem 100 razy gaźnik zanim nie wziąłem kompresora i nie przedmuchałem pechowego trzeciego kanału od strony filtra powietrza. Jeśli z gaźnikiem jesteś pewny że jest on w 100% sprawny, nie łapie lewego powietrza przy przepustnicy, zaworek iglicowy szczelnie trzyma, pływak jest szczelny, wszystkie kanały są drożne, tłoczek ssania domyka idealnie kanał rozruchowy to wtedy możesz go wykluczyć, jeśli rozbierałeś go po ciemku z upierdzielonymi łapami, przetkałeś dyszę igłą i złożyłeś to radziłbym powtórzyć operacje na spokojnie i z większą dokładnością.

Zrób test lewego powietrza i na odpalonym silniku wkręć do końca śrubkę regulacji mieszanki - powietrza lub zatkaj ręką dopływ powietrza (uprzednio zdejmując filtr), jeśli skuter będzie dalej chodził to znaczy że łapie gdzieś lewe powietrze.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2010, 18:31 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
z gaźnikiem jest w 99% w porządku , mam tylko wątpliwości co do ssania. (automatyczne) możliwe że to jego wina ? na pewno się wysuwa, ale nie wiem czy później dobrze chodzi . one powinno się jakoś zamykać i otwierać czy jak to jest ?

lewego powietrza też na pewno nie ma, gaźnik ładnie poskręcany, króciec dolotowy ( ta guma) co idzie do króćca ssącego jest praktycznie nowa, bo niedawno wymieniałem.

więc jedynie ssanie mi przychodzi do głowy, albo pierścionki bo co do membrany to nie wiem .
No kurde niby wszystko jest ok, chodzi dobrze pali dobrze tylko tylko to że świeca jest za czarna i za mokra trochę. no i ta śrubka od obrotów , wydaje mi się że za mało mam ją wykręconą , kiedyś nie musiałem tyle mieć. ( mam 0.5 obrotu ale dziś się spostrzegłem że to jeszcze za dużo .. )
co do dyszy to igłą jej się nie przetyka !!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 8:54 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Scratch pisze:
co do dyszy to igłą jej się nie przetyka !!


To była ironia, brudnymi łapami gaźnika się też nie czyści, chyba że ? :O

Sprawdź ten pomiar lewego powietrza, to nie możliwe że prawie do końca dokręcisz - odetniesz powietrze a on sobie pracuje. Jak wykręcisz o 1,5obr to co się dzieje?




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 14:59 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
tzn lewego powietrza nie łapie, nie sprawdzałem tego z tym zamknięciem powietrza. ale jestem pewien że na pewno lewego nie łapie bo króciec dolotowy był wymieniany bo miał dziury, ten jest nowy i jest ok wszystko.

jak odkręcę na 1.5 obrotu, to jest coś takiego (opiszę w skrócie ) :) :
skuter na wolnych obrotach nie trzyma ich, są chwilę ok, za moment maleją i są bardzo małe a jak dam gazu potrafi zgasnąć. jak jadę to potrafi zgasnąć jeśli np. zwolnię i dam gazu (brakuje mu po prostu mieszanki/paliwa, nie wiem) w ogóle w filterku jest jakoś mało paliwa przy tym ustawieniu,
jak mam 0.5 odkręcone to jest w filterku paliwo i mogło by się wydawać że to wina filterka/podciśnienia ale to jest na 100% sprawne bo sprawdzałem podciśnienie a filterek wymieniłem.
nie wiem o co chodzi.
Obstawiam że to ssanie. no ale kurdę wysuwać się wysuwa, nie wiem do końca czy ono później na obrotach jakoś się chowa i wysuwa, czy tylko się wysunie i tak zostaje ? ( ssanie jest skręcone szczelnie)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 16:10 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
No to wyreguluj ten gaźnik śrubką do regulacji położenia przepustnicy :idea:




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 21:05 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
tzn tą od mieszanki ? czy tą od obrotów ?
jeśli chodzi ci o podwyższenie obrotów przy 1.5 odkręconej śrubki od mieszanki to nic nie daje bo i tak spadają . one powinny trzymać, kiedyś trzymały, a teraz trzymają ale przy 0.5 wykręconej od mieszanki .

Dobrze by było jak by się ktoś inny wypowiedział, ktoś kto wie więcej od nas dwóch. I nie sądzę że mało wiesz, tylko tyle mi napisałeś co sam wiem i już to co trzeba było robiłem , sprawdziłem, a membrany sprawdzić jako tako i cylindra nie mogę. I wgl nie mam teraz na to czasu, w zimę tak ale nie teraz ;d ogólnie membrana na 99% jest ok bo by słabo jeździł a jest rakieta tylko ta mieszanka .
czy może tak musi być że jak mam sprzęgło sportowe i dzwon to on chce więcej mieszanki ? :P :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy