Dzisiaj jest 01 sie 2025, 0:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 gru 2010, 21:46 
*

Rejestracja: 12 gru 2010, 15:38
Posty: 6
Pojazd:
Cześć jutro mam zamiar kupić Ogara 205. Tzn jadę obejrzeć. I tu moje pytanie czy możecie mi powiedzieć co mam sprawdzić. I jaki tam jest układ skrzyni biegów tzn jak jedynka jak dwójka jak kranik przekręcić itp. Jest on dwu biegowy.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2010, 22:01 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cytuj:
Ogar 205
Motor z kolekcji Piotra Bartulskiego
Producent Zakłady Rowerowe Predom-Romet
Premiera 1986
Okres produkcji 1986-1993
Miejsce produkcji Bydgoszcz Polska Polska
Poprzednik Ogar 200
Następca Chart 210
Klasa motorower
Silnik Dezamet 023, 49,8 cm³
Skrzynia biegów 2-biegowa
Wysokość 1000 mm
Pojemność baku 9,0l
Masa własna 58 kg

Jest to druga wersja motoroweru dwuosobowego powstałego w oparciu o o konstrukcję 50 T3, dostosowaną do dwubiegowego silnika Dezamet. Ogar 205 ma zmienioną konstrukcyjnie ramę, dostosowaną do silnika Dezamet, obszerną skrzynkę narzędziową z miejscem na zapasowe akcesoria typu świeca zapłonowa, żarówki itp. W tym modelu wprowadzono zmodernizowaną przednią i tylną lampę z zewnętrznymi przyłączami. Produkcję zakończono w 1993 roku.
Ogar 205 - dane techniczne [edytuj]

* Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
* Typ silnika - 023 DEZAMET
* Pojemność - 49,8 cm³
* Moc - 1,7 KM przy 4800 obr./min
* Stopień sprężania - 8
* Gaźnik - GM12F1
* Skrzynia biegów - dwubiegowa
* Instalacja elektryczna - 6V - 20W
* Świeca zapłonowa - F80 Iskra
* Masa w stanie suchym - 58 kg
* Zużycie paliwa - 2,4 l/100 km
* Pojemność zbiornika - 9 l
* Prędkość maksymalna - 45 km/h



www.wikipedia.pl

Co sprawdzić? Wszystko, podstawa - jak odpala, jak pracuje silnik i czy cicho ładnie pracuje. Nie daj się nabrać na "Gaźnik do lekkiej regulacji, świeca nie ta itp" w motorkach z tej epoki bardzo ciężko dostać naprawdę dobrą część, rynek zasypała chińska tandeta a allegrowe części używane są już zazwyczaj zużyte, wiem co mówię bo mam problem z gaźnikiem w MZ i pozostaje praktycznie tylko kupno BING'a za 350zł (do Rometa około 200zł). Poza tym szczelność silnika, czyli czy z niego nie cieknie, hamulce, oświetlenie (tutaj też mogą być jakieś zwarcia, a może Ci koleś mówić że się żarówka przepaliła) i na koniec stan wizualny. Wszystko zależy od tego za ile go kupujesz, jak za 50zł z papierami to nie masz co być chytry i kłócić się o każdy szczegół...

Skrzynia normalnie, jedynka na dół dwójka do góry, kranik pewnie będzie miał trzy pozycje OFF, ON i rezerwa, przekręcasz go normalnie -> (zakręcony) | (odkręcony) <- (rezerwa). Trochę łopatologii :) Jak to zobaczysz to się połapiesz.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2010, 22:05 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 10:04
Posty: 1244
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Jedynka na dół, dwa w górę :mrgreen:
Kranik na prawo jest zamknięty, na dół otwarty a na lewo rezerwa. Co do motoru to on papier ma? Jak tak to nr z ramy sprawdź z nr dowodu, ubezpieczenie czy jest ważne i przegląd. Te sprzęty są już wyeksploatowane więc na cuda nie licz. Najważniejsze żeby silnik ładnie pracował na wolnych, ładnie się wkręcał na obroty i nie przerywał.
To były czasy jak tym śmigałem...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2010, 22:09 
*

Rejestracja: 12 gru 2010, 15:38
Posty: 6
Pojazd:
No dokumenty ma ale jest wyrejestrowany i taki właśnie chciałem. Silnik hmm mam go do kupienia za 120 zł ale ponoć jest gaźnik do regulacji .. i nie wiem czy się opłaca Kamek46 na gadu zasnął :P chyba bo pytałem się go ale chyba śpi :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2010, 22:50 
***

Rejestracja: 20 cze 2010, 12:46
Posty: 515
Lokalizacja: Połomia
Pojazd:
"Kupując motorower pamiętaj o:
- sprawdzeniu numerów ramy i silnika,
- sprawdzeniu kompletności narzędzi i kluczyków,
- sprawdzeniu działania zamka schowka,
- sprawdzeniu działania świateł,
- wytarciu rury wydechowej i tłumika z powłoki zabezpieczającej,
- sprawdzeniu skuteczności działania hamulców,
- sprawdzeniu działania sygnału dźwiękowego,
- sprawdzeniu dokręcenia nakrętek osi kół,
- sprawdzeniu drożności otworu odpowietrzającego korka wlewu paliwa.
- sprawdzeniu ciśnienia w ogumieniu."

Kompletność narzędzi i kluczyków - klucz płaski 17/19 mm, klucz nasadowy 24 mm, klucz nasadowy 17/21 mm, klucz nasadowy 10/13 mm, pokrętło, wkrętak duży, wkrętak mały, klucz wielootworowy, pokrowiec

"Ciśnienie w ogumieniu:
Ciśnienie powierza w ogumieniu w MPa
Obciążenie kierowcą. Przód: 0,18, Tył: 0,20
Obciążenie kierowcą i pasażerem. Przód: 0,20, Tył: 0,25"
(Motorowery ROMET Obsługa i naprawa, WKŁ, 1993)

To by było na tyle. Polecam Ci książkę "Motorowery ROMET Obsługa i naprawa" jest tam dużo przydatnych informacji o obsłudze i budowie motorowerów Romet.


Ostatnio zmieniony 22 gru 2010, 22:52 przez zimnyfull1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2010, 22:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:31
Posty: 59
Lokalizacja: Skc
Pojazd:
Bez przesady to nie jakiś ścigacz tylko ogar za 120 zł ; D
Wcześniej czy później i tak coś nawali, wiem bo sam miałem ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2010, 23:05 
***

Rejestracja: 20 cze 2010, 12:46
Posty: 515
Lokalizacja: Połomia
Pojazd:
Jak będzie dbał i naprawiał to będzie jeździł. ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2010, 23:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
też_kobie pisze:
ale ponoć jest gaźnik do regulacji ..

To jest stara gadka. Że tylko pierścienie/gaźnik czy zapłon do regulacji. Weź kogoś ze sobą kto ma o tym jakiekolwiek pojęcie, bo gaźnik to nawet kompletny laik wyreguluje na oko "żeby jechał".
Druga sprawa że 120zł to nie majątek, nawet za taki cud polskiej motoryzacji.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 10:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Gaźnik , w każdym komarku przekręcam na 0,5-1 obr. powietrza i musi dobrze jeździć , a jeżeli tak nie jest to pewnie jest zapchany , ale na 100% to zapłon wini zawsze !




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy