Dzisiaj jest 27 lip 2025, 22:37



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 sty 2011, 10:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2010, 19:01
Posty: 125
Pojazd:
Witam, posiadam Aprilie sr 50 AC wybieram się w daleką trase , i chcę polepszyć chłodzenie silnika , myślałem na zamontowaniu drugiego wiatraka , np. taki od PC Jakoś zrobić dziure w obudowie od cylka, puścić tam kawałek strzelnie rurki czy coś w tym stylu i podłonczyc ten wiatrak, może wypowie się ktoś na ten temat czy to dobry pomysł ? Czy dało by coś takiego w chłodzeniu. Z góry dzięki


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 11:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2010, 15:28
Posty: 39
Lokalizacja: Racławice
Pojazd:
proponuje chwytak powietrza. napewno polepszy chłodzenie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 11:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2009, 0:17
Posty: 319
Lokalizacja: teraz Bobowo :D
Pojazd:
możesz tak ze w osłonie od strony wariator porobić pare dziurek wierłem 6stką tak ay powietrze okrążało cylek i wylatywało jakimś miejscem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 11:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2010, 16:23
Posty: 370
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd:
quickshare27 pisze:
proponuje chwytak powietrza. napewno polepszy chłodzenie


jeżeli go jeszcze nie masz to obowiązkowo kup... 40zł Cię nie zbawi a polepszy chłodzenie... co do wiatraka komputerowego to wg mnie bezsens ponieważ seryjny wiatrak najlepiej chłodzi jak ma szczelną pokrywę cylindra a wiatraki sie sprawdzają w LC ale też nie za bardzo :wink:

łykaj chwytak powietrza




_________________

Sprzedam wszyskie części do NRG P/G !!!!
"nie bądź taki prędki, uważaj na dętki :lol:"
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 11:15 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
Tak jak koledzy wyżej piszą , kup chwytak bo podobno poprawia znacznie chłodzenie silnika , sam ostatnio zainwestowałem w niego pieniądze - tylko jeszcze nie wiem czy poprawił dużo chłodzenie bo zima jest :)




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 11:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2010, 19:01
Posty: 125
Pojazd:
Chwytak powietrza kupię , a co do polepszenia chłodzenia co jeszcze można , są jakieś wiatraki lepsze do minarelli ?? To mówicie ze nie za bardzo z tym wiatrakiem od PC ?


Ostatnio zmieniony 06 sty 2011, 11:18 przez Wojtiii2, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 13:21 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2010, 19:53
Posty: 3247
Lokalizacja: Z Warsztatu:)
Pojazd:
Jeśli wybierasz się w trase teraz,zimą to nic nie rób:D
A jeśli chcesz lepsze chłodzenie to załóż większy gaźńik:P




_________________

Mycen [*]
Malina[*]
:arrow: Morał z Historii Krótki,Lecz Nie Wszystkim Znany..Jak Nie Ma Warunków ,Nie Zapieprzamy xD
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Życie !
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 13:36 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Możesz w czaszy / pługu tam na dole wyciąć jakieś dziury, zakryć siatką "tuningową" i jakąś gumową rurą pociągnąć np pod cylinder ją co w efekcie da chłodzenie pędem powietrza i bardzio poprawi chłodzenie.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 14:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2010, 19:01
Posty: 125
Pojazd:
Kamek46, no właśnie, jak tak chcesz zrobić tylko dać jeszcze wentylator w to :) DrivterGSI1Teraz nie , Na wiosne mam spotkanie więc będzie ciepło a silnik sie będzie grzał. Pozdro!




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 06 sty 2011, 14:09 przez Wojtiii2, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 14:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Ja testowałem chwytak powietrza i nic nie dawał, temp cylindra taka sama jak bez chwytaka (testowałem na takich samych odcinkach z takim samym manewrowaniem gazem).
Jedyny słuszny pomysł podał Kamek46, triki z nacinaniem płaszcza powietrznego nie ma sensu bo tylko zaburzy przepływ powietrza.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 15:21 
**

Rejestracja: 27 mar 2010, 22:07
Posty: 202
Lokalizacja: Raszyn
Pojazd:
w wakacje pojechalismy z warki do łodzi seryjnym kymco vitality 50 ( 180 km w jedną strone) jechalismy cały czas maks gazem ( 70 km/h) i nic się nie stało. chłodzenie wiatrakiem z magneta jest bardzo wydajne .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 16:54 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:25
Posty: 1409
Lokalizacja: Płock
Pojazd: mamy, taty i siostry
ficu, to chyba odwrotnie ten chwytak założyłeś :p
Do swojego chinczyka kiedyś założyłem to cudo, to silnik o wiele mniej sie grzał. Poza tym to czysta fizyka: z chwytakiem dużo więcej powietrza ochladza cyl(dużo więcej się go tam dostaje) niż bez.
Jak zwykle znajdzie się jeden mądrzejszy od wszystkich:) nie mam zamiaru Cię obrażać, ale takie są fakty:) innych rzeczy nie rób, bo pogorszysz sprawę. To jest sprawdzona metoda i przy tym zostań.
Przepraszam za ewentualne błędy, ale piszę z telefonu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 18:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
lucek15, no niestety u mnie efektu nie było, a chwytak jak się założy w vitalce to w połowie przykryty jest plastikiem od podnóżka i efektu nie było. Zobacz nawet co napisał Maciejpoz.

Gdybym nie miał podstaw by twierdzić że to nic nie daje to bym nie pisał. Temperatura cylindra między żeberkami utrzymywała się na poziomie ok 150°C z tego co pamiętam.

Bym polemizował kto tu jest "mądrzejszy" skoro oceniasz mnie po poście na forum. To chyba jednak pokazuje więcej o Tobie.
Jak dla mnie to jest tyko obraz różnych przypadków, chińczyk raczej jest robiony z tego co pod ręką, komu by się chciało sprawdzać czy można zamontować wydajniejszy wiatrak. W Kymco jest turbina taka jak występuje w samochodach do nawiewu i ładnie to działa.
EOT




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 18:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
lucek15 pisze:
ficu, to chyba odwrotnie ten chwytak założyłeś :p
Proszę Cię :| ...
lucek15 pisze:
Do swojego chinczyka kiedyś założyłem to cudo, to silnik o wiele mniej sie grzał.
Założę się, że nawet nie masz termometru ...
lucek15 pisze:
to czysta fizyka: z chwytakiem dużo więcej powietrza ochladza cyl(dużo więcej się go tam dostaje) niż bez.
Własnie, że nie. Wentylator turbinowy z Minarelli przy obrotach około 7-10tys RPM ma tak niezależny przepływ powietrza, że siła dodatkowego wdmuchu przy prędkościach skutera nic nie zdziała. Na prawdę.


Wojtiii2 pisze:
, są jakieś wiatraki lepsze do minarelli ??
TNT Oversize. Wprawdzie skuter szumi jak suszarka, ale przedmuch jest dużo większy, lecz nawet to nie zapewni Ci takiej pewności w letniej trasie co przeróbka na LC, którą polecam :wink:

http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 723b0f18cb




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 06 sty 2011, 18:45 przez FoRnaL, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 18:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
FoRnaL, mam pytanko gdzie szukać TNT oversize, czy bez problemu można go założyć do oryginalnej osłony wentylatora, czy trzeba kupić odpowiednią?
Dzięki za link.




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]


Ostatnio zmieniony 06 sty 2011, 19:02 przez ziolas94, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 18:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2010, 19:01
Posty: 125
Pojazd:
FoRnaL, Przeróbki raczej nie będzie ;) Kupie wiatrak i chwytak powietrza i pokombinuje coś jeszcze :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 19:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 8:27
Posty: 803
Pojazd:
FoRnaL pisze:
TNT Oversize. Wprawdzie skuter szumi jak suszarka,


Naprawdę on chodzi jak suszarka? :(




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 19:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Tomek SR pisze:
Naprawdę on chodzi jak suszarka? :(

Nie, żartowałem sobie ... No wiadomo, że jak mocniej dmucha to bardziej słychać ten szum :)

Wojtiii2 pisze:
i pokombinuje coś jeszcze :)

W takim razie kup ten wentylator, termometr i kontroluj temperaturę w trasie.




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 19:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2008, 21:48
Posty: 24
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Pojazd:
A tak z ciekawości to w jaką trasę się wybierasz?


Sorry za OT :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2011, 19:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2010, 19:01
Posty: 125
Pojazd:
100 pare km :)

A co do gaźnika to jakim cudem 17.5 poprawia chłodzenie bo więcej paliwa dostaje ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy