skutera nie da sie wyregulować na v-max czy przyśpieche mozesz jedynei wyregulować go na najwiekszą moc i w tym przypadku osiągniesz najwieksze przyśpieszenie i najwiekszą prędkość maksymalną,
skuter reguluje się tak aby ruszał z obrotów w których dany cylinder ma najwiecej mocy, ale nie zapomnij o bardzo ważnym czyniku jakim jest wydech, wydech musi oddawać najwiecej mocy w tym samym momęcie co cylek:
jak damy np: stage6 street race który najwiecej mocy osiąga w ok 10tyś obr
a do niego wydech laovice zx co najwiecej mocy ma w 8tyś obr a skuter będzie ruszał z 6 tyś obr to nie będzie miał mocy całkowicie, jeden wielki muł
zx jest dość elastyczny i jak by skuter ruszał z 9 tyś obr to źle by nie startował no ale:\
jak byś dał zamiast zx np c16 który najwiecej mocy ma też w 10 tyś obr a skuter byś ustawił tak aby ruszał z tych obrotów to byś ładne zamieszanie robił.
taki przykład regulacji ;)
w twoim przypadku cylek niewiem w jakim momęcie daje najwiecej mocy ale wydech oddaje najwięcej mocy w 7tyś obr (mam wykres akurat tego wydechu)
myślę że ten cylek mniejwiecej w tej samej granicy kręci najwiecej mocy więc tak:
fajnie jak byś miał obrotomierz lecz jeśli go niemasz jesteś zmuszony do prób i błędów ;)
w necie jest zależnośc do jakich rolek jaka sprężyna więc poszukaj tej zależność,
przekładnie porównaj do przełożeń w rowerze,
lekkie rolki wysówają się z wariatora przy wyższych obrotach zaczym pasek wchodzi na górę wariatora w większych obrotach, ale aby wejść na gorę to spręzyna centralna musi puścić pasek na sam dół(tu przydaję się zależnosć jaka spręzyna do jakich rolek)
pasek czym wyżej wejdzie na wariator tym szybciej będzie obracał korektorem a korektor obraca sprzęgło, na szczęki sprzęgła działa siła odśrodkowa i czym szybciej sie kręci tym mocniejsza siąl odsrodkowa, czym twardsze spręzynki tym później się wychylą szczęki to luj logiczne jak z resztą cały napęd,
lecz wrućmy do paska wariatoru i korektoru ;) tak jak w rowerz gdy mamy z przody łancuch na dole a z tylu na góże to łatwo się nam pedałuje, ale wolno kręci nam sie koło
w przypadku skuterów jest tak samo lecz tu wolno kreci się korektor momętu obrotowego, musimy tak dobrać centralkę i rolki aby skuter nie musiał roszać z cieżkich przełożeń chodzi tutaj o aby pasek nie wszedł na górę wariatoru zanim skuter ruszy(głównie tego musimy sie trzymać w słabszych jednostkach np sport 70cc w racingach skuter ruszajac z wyższych przełożeń nnie poczuje straty w przyśpieszeniu)
więc nasze przełożenie jest niskie w naszej slabszej jednostce co oznacza ze sprzęglo będzie kręciło sie z mniejszą prędkość w tej granicy największej mocy zaczym siła odśrodkowa jest mniejsza i spręzyni sprzęgła nie muszą byc super twarde, a nawet i miękie mogą byc lecz skuter ruszy dynamicznie bo rusza z lekiej przekładni
czym dluzej trzymamy gaz skuter będzie się rozpędzał a obroty silnika będą wzrastać co zaowocuje wypchnięciem rolek z wariatoru co wepchnie pasek na gorę wariatoru i przelozenia sie zmienia tak jak w rowerze czyli będziemy jechali w efekcie coraz szybciej...
dość złozone to jak się czyta ale 95% użytkowników tego nei kapuje a to prosta fizyka, duzo tutaj błędów ortograficznych ale nie zwracajcie na to uwagi liczy się przekaz a chciałem mniejwięcej opisać jak to działa w silniku, po wielo krotnym przeczytaniu i przeanalizowaniu kazdy powinien to załapać najważniejsze aby przeanalizować to co napisałem chodźby w myślach ale przemysleć to dokładnie, bo jełsi tego nie kapujemy to niemamy co się brać za regulację...
na forum niema magików są jedynie śmiejacze i doradcy, doradca ci poda mniejwięcej przedział jakie rolki i jakie sprężynki ale poda to z własnego doświadczenia, a ściemiacz ci poda dokładną wagę itp co okaże sie złym wyborem...
na podstawie tego co napisałem napewno ładnie wyregulujesz pojazd, moje p/g na cylku DR Evolution nieczasami podrywało koło do góry podczas dodania gazu w czasie bardzo wolnej jazdy
Zrozum przekaz
