Dzisiaj jest 02 cze 2025, 11:22



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 gru 2010, 19:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 18:36
Posty: 449
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
Imię: Tomasz
[center]Tekst ustawy przekazany do Senatu zgodnie z art. 52 regulaminu Sejmu
USTAWA
z dnia 26 listopada 2010 r.
o kierujących pojazdami
1. Prawo jazdy, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1 lit. a, stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania odpowiednio motorowerem, pojazdem silnikowym lub zespołem pojazdów:
1) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) w ruchu międzynarodowym na terytorium:
a) państw-stron Konwencji, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 2 lit. b – z wyjątkiem kierowania motorowerem lub ciągnikiem rolniczym,
b) państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub
państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu
(EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – z wyjątkiem kierowania ciągnikiem rolniczym.
2. Pozwolenie wojskowe, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1 lit. b, stwierdza posiadanie przez żołnierza zasadniczej służby wojskowej i żołnierza służby kandydackiej
uprawnienia do kierowania odpowiednim pojazdem silnikowym lub zespołem pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej lub pobranym w ramach świadczeń na
rzecz obrony.
3. Międzynarodowe prawo jazdy, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1 lit. c, stwierdza
posiadanie uprawnienia do kierowania odpowiednim pojazdem silnikowym lub zespołem pojazdów w ruchu międzynarodowym na terytorium państw-stron Konwencji, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 2 lit. a i b, z wyjątkiem kierowania ciągnikiem rolniczym. Międzynarodowe prawo jazdy jest ważne łącznie z krajowym prawem jazdy.
4. Prawo jazdy, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 2 lit. a i b, stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania odpowiednim pojazdem silnikowym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia stałego lub czasowego pobytu.
5. Zagraniczny dokument wojskowy, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 3, stwierdza
posiadanie uprawnienia do kierowania pojazdami na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej w zakresie określonym w umowach międzynarodowych, których stroną jest
Rzeczpospolita Polska.
6. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej odpowiednio motorowerem lub pojazdem
silnikowym może kierować osoba posiadająca ważne zagraniczne prawo jazdy wydane przez państwo członkowskie Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską lub
państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) –
stronę umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – w okresie ważności prawa
jazdy.
Art. 6.
1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:
1) kategorii AM:
a) motorowerem,
b) czterokołowcem lekkim;
2) kategorii A1:
a) motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm
3
,
mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg,
b) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,
c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;
3) kategorii A2:
a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy
własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w
wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,
b) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,
c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;
3) kategorii AM, A1, A2 i A uprawnia do kierowania zespołem pojazdów złożonym z pojazdu określonego dArt. 8.
1. Wymagany minimalny wiek do kierowania wynosi:
1) 14 lat – dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii AM;
2) 16 lat – dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii A1, B1 i T;
3) 18 lat – dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii A2, B, B+E, C1 i
C1+E;
4) 20 lat – dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii A, jeżeli osoba co
najmniej od 2 lat posiada prawo jazdy kategorii A2;
5) 21 lat – dla motocykli trójkołowych o mocy przekraczającej 15 kW, jeżeli osoba
posiada prawo jazdy kategorii A;
6) 21 lat – dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii C, C+E, D1 i
D1+E, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 1, ust. 3 pkt 1 oraz art. 9la tej kategorii wraz z przyczepą.
7) 24 lata – dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii:
a) A – jeżeli osoba nie posiadała co najmniej przez 2 lata prawa jazdy kategorii
A2,
b) D i D+E, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 2, ust. 3 pkt 2 oraz art. 9;

Więcej : http://orka.sejm.gov.pl/opinie6.nsf/naz ... 2879_u.pdf
[/center]


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2011, 16:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 18:36
Posty: 449
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
Imię: Tomasz
Nowy rok miał być przełomowy dla młodych motocykistów. Od 1 stycznia 2011 działać miały nowe zasady zdobywania uprawnień do kierowania motocyklem. Ile w tym temacie było spekulacji... Za innymi mediami ogłosiliśmy już półtorej miesiąca temu wejście w życie tego projektu, jednak robiąc to, oględnie zinterpretowaliśmy procedury wdrażania nowych przepisów - nowelizacja ustawy została przyjęta jedynie przez Sejm, Senat zaś, jako druga izba polskiego parlamentu, zgłosił do niej kilkadziesiąt poprawek, przeważnie mających charakter doprecyzowujący, redakcyjny i językowy - niezmieniona pozostała treść. Poprawiona ustawa pojutrze, 4 stycznia br., wraca do Sejmu, który zadecyduje, czy wejdzie w życie. Jeśli zostanie przyjęta, zacznie obowiązywać, ale dopiero za rok. To bardzo istotna informacja - ci, którzy drżeli na wieść o nowych przepisach, mogą spać spokojnie przynajmniej do przyszłorocznego Sylwestra.

Na wstępie muszę nadmienić, że intencją mojego artykułu nie jest przytaczanie nowych przepisów, ale ich skomentowanie. W zasadzie mógłbym pominąć wszelkie dotyczące ich zagadnienia natury prawnej i skupić się na tylko na ocenie znowelizowanej ustawy, jednak fakt odłożenia w czasie rozpoczęcia jej obowiązywania uznałem za tak bardzo istotny, że postanowiłem o nim poinformować. Zechciałem okraszyć nowe przepisy swoim komentarzem, pewnie tendencyjnym, ale bliskim większości tych, którzy mają z nich korzystać, albo, jeśli wolicie: paść ich ofiarą.

Sama idea zmiany przepisów jest bardzo trafiona. Póki co zdobycie uprawnień do kierowania motocyklem w naszym kraju nie jest specjalnie łatwe, a szkolenie nie zawsze skutecznie przygotowuje do korzystania z jednośladu po zdaniu egzaminu. Karta motorowerowa w obecnej postaci to przeżytek - gdy została wymyślona, tzw. motorowery były tylko jednośladami i pod pojazdy tego typu została przystosowana, co w dobie quadów i mikrosamochodów pozostawia lukę w przepisach - nie pozwala bowiem jej posiadaczowi na prowadzenie trajki ani czterokołowca, jeśli ten posiada silnik o pojemności wyższej niż 50 ccm(co w ich przypadku jest nieodzowne, jeśli taki pojazd ma mieć w ogóle siłę jechać), podczas gdy w większości krajów Europy Zachodniej jest to możliwe. Nietrafione jest jednak to, co jako przystosowane na miarę dzisiejszych czasów oferują nam nasi rządzący.

Rzeczywiście, spoglądając na statystyki można odnieść wrażenie, że całe zło motocykli to ich niedoświadczeni, młodziutcy kierowcy, nastawieni na prędkość bez odpowiedniej techniki jazdy. Zgoda - to zjawisko dyplomatycznie, tak, żeby nie przyczepili się ani maniacy bezpieczeństwa, ani jednośladowcy, nazywa się brawurą. W teorii wystarczy więc nakazać jeżdżenia przez pewien okres na małej, słabej maszynie, albo poczekania do osiągnięcia wieku, w którym te statystyki stają się dla motocyklistów dużo łaskawsze. Tak też uczynili pomysłodawcy zmiany przepisów. Teoretycznie wszystko jest zatem w porządku, ale praktycznie już nie. Nieznajomość realiów wśród ludzi odpowiedzialnych za przygotowanie ustawy wyszła na jaw, ponieważ nie wzięli oni pod uwagę czterech bardzo ważnych aspektów:

- gros młokosów dosiadających najmocniejszych motocykli nie posiada prawa jazdy już teraz, a utrudnianie jego zdobycia może tylko pogorszyć sytuację. Paradoksalnie, nacisk na zdobycie uprawnień kładą w większości pasjonaci, którzy nawet nie przymuszeni prawem na początek kupują słaby i mały motocykl, byle nabrać ogłady w jeździe. Tym ludziom dużo rzadziej zdarza się przeceniać własne umiejętności, więc powodują mniej wypadków - zatem na zaostrzeniu przepisów tylko stracą, finansowo(konieczność dwukrotnego uczestniczenia w kursie prawa jazdy, jeśli chce się uzyskać kat. A jak najwcześniej) i czasowo(przez co najmniej dwa lata od osiągnięcia pełnoletności nie będzie im wolno dosiąść motocykla o mocy wyższej niż 48 KM), część ucieknie się do łamania prawa

- chociaż statystyki traktują ludzi grubo po 18-stce dużo łagodniej niż najmłodszych dorosłych, doświadczenie w jeździe nie zawsze idzie w parze z wiekiem - osoby, które zechcą rozpocząć przygodę z motocyklami w wieku 40 czy 50 lat, w świetle nowych zasad będą traktowane ulgowo względem młodszych(uprawnienia do kierowania motocykla będą dla nich dostępne tak samo jak dotychczas). Od kilku lat w Polsce rozrasta się grupa ludzi, którzy bez doświadczenia dosiadają jednośladów w dojrzałym wieku, po osiągnięciu wysokiego statusu materialnego, i zwykle są to duże i ciężkie maszyny - ci ludzie nadal będą mogli to robić, mimo wciąż nikłego przygotowania

- wśród skuterów i małych motocykli można mnożyć przypadki rejestracji na niższą pojemność(np. 125 na 50), aby uniknąć zdobywania odpowiednich uprawnień. Teraz to zjawisko się rozszerzy - wiele dużych ścigaczy nagle zacznie mieć nie 100 czy 150, a 40 koni

- choć procedura zdobycia prawa jazdy będzie bardziej skomplikowana, nie określono nacisku na poszczególne kwestie przygotowania do samodzielnego korzystania z motocykla - prawdopodobnie na każdym etapie przyszły motocyklista będzie powtarzał te same rzeczy, a większość doświadczenia i tak zdobędzie na ulicy po ukończeniu kursu. Wprawdzie taka metoda jest najskuteczniejsza, ale przeczy dążeniom do poprawy bezpieczeństwa.

Można więc wywnioskować, że ustawodawca w nowych przepisach rozmija się z tym, co naprawdę potrzebne. Dużo wyższa niż średnia europejska liczba wypadków, powodowanych głównie przez najmłodszych motocyklistów, to tylko wierzchołek góry lodowej. Rządzący próbują nam wmówić, że wina za to leży w ich młodym wieku; teza to tyle nietrafiona, co irracjonalna. Osoby wyjeżdżające na ulice często są po prostu do tego źle przygotowane - i dotyczy to tak osiemnasto-, jak i pięćdziesięciolatków, jeśli ci dopiero zaczynają swoją motocyklową przygodę. Po części wina za to leży w mentalności ludzkiej, a po części w nieprecyzyjnym szkoleniu, z którego oprócz umiejętności prowadzenia jednośladu świeży motocyklista nie wynosi nic. Należy więc położyć nacisk na szkolenie, aby już początkujący adept motocyklizmu miał ze sobą bagaż wypracowanych reakcji na niebezpieczne sytuacje i świadomość konsekwencji swoich czynów. Jednocześnie trzeba ułatwić zdobywanie uprawnień - egzamin nie ma prawa wykraczać poza wyuczone na kursie, naprawdę istotne umiejętności, a cały proces powinien odbywać się bez wielkiej szkody na budżecie i czasie uczestniczącego w nim. Musi być tanio i blisko. O ile to drugie kryterium już zostało spełnione, o tyle to pierwsze stanowi w naszym kraju jakieś tabu - niesłusznie; trzeba wprawdzie dać zarobić tym, którzy uczą i egzaminują początkujących kierowców, ale nie ma prawa to być istotnym źródłem dochodów do budżetu państwa. Po raz kolejny dzieje się dokładnie odwrotnie, ale o tym za chwilę.

Elementem nowych przepisów częściej dotyczącym skuterzystów jest wprowadzenie kategorii AM. Jak już wspomniałem, tak na zdrowy rozsądek, powinniśmy podchodzić do niej entuzjastycznie, bo póki pozostaje w fazie projektu, plusy przeważają nad minusami. Tak na dobrą sprawę, jedyna kwestia natury formalnej, na której stracą ubiegający się o motorowerowe uprawnienia w świetle nowego prawa, to podniesienie minimalnego wieku - z 13 do 14 lat.

Niewyjaśniona pozostaje jednak procedura zdobywania takiego prawa jazdy. Nikt nie mówi o tym, czy kategorię AM będzie można uzyskać w szkole, jak kartę motorowerową, czy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego, czy też trzeba będzie przejść odpowiedni kurs w Ośrodku Szkolenia Kierowców, a potem przystąpić do egzaminu, jak w przypadku kategorii uprawniających do prowadzenia większych motocykli. Z tego braku informacji powstał pewien zamęt i dezorientacja, które z pewnością nie były intencją ustawodawcy. Moim zdaniem spośród przytoczonych przeze mnie ewentualności pierwsza - najprostsza i najmniej doskonała - byłaby najkorzystniejsza dla wszystkich, do pary z drugą, jako że obowiązek posiadania choćby tej kategorii będą mieli wszyscy ci, którzy będą chcieli prowadzić motorower, a 18. rok życia ukończą po terminie wejścia ustawy w życie(jeśli osiągną pełnoletność przed rozpoczęciem jej obowiązywania, wystarczy - jak dotychczas - dowód osobisty, gdyż prawo nie działa wstecz). Oczywiście wszyscy motorowerzyści muszą mieć pewne przeszkolenie, jednak wystarczy, aby odbywało się ono w ramach lekcji wychowania komunikacyjnego lub serii kilku wykładów w WORD i kończyło egzaminem tożsamym z dzisiejszym na kartę motorowerową. Całość musi być darmowa albo bardzo tania. Powtarzam jak mantrę: uprawnienia muszą być dostępne, aby ludzie kwapili się do ich zdobycia, a nie jeździli bez nich łamiąc prawo.

Nigdy nie ukrywano, że inicjatorami zmiany Ustawy o kierujących pojazdami byli eksperci z dziedziny bezpieczeństwa. Jak już wspomniałem, z perspektywy statystyk, którymi się posługują, osiągnęli oni sukces. Zabrakło jednak równowagi między ich stanowiskiem, a głosem ekspertów z branży jednośladowej. Co z tego, że statystyki się poprawią, skoro nowe prawo jest skrajnie niekorzystne dla tych, których będzie dotyczyć. O ile przypadku prawa jazdy kategorii AM można dostrzec pewne dobre intencje ludzi, którzy zadecydowali o jego wprowadzeniu(które mają nawet prawo się ziścić, jeśli - jak wspomniałem - będzie łatwo je zdobyć), o tyle z podniesienia wieku zdających na kat. A i wprowadzenia kat. A2 nikt nie odniesie wymiernej korzyści. Lepszą zachętę do łamania prawa trudno sobie wyobrazić. Odrębną kwestią jest to, że współcześnie producenci zachodni zwyczajnie nie oferują zbyt wielu motocykli spełniających określone w nowej ustawie kryterium mocy, a legitymujących się pojemnością wyższą niż 250 ccm. Realia są łaskawsze dla skuterzystów - modele łapiące się na nowe kryteria stanowią trzon oferty maxiskuterów.

To, że sprawy w dziedzinie wprowadzenia nowych przepisów w takim a nie innym kształcie zaszły tak daleko, ma także wymiar symboliczny. Dowodzi, że lobby jednośladowe w Polsce jest jeszcze na tyle słabe, że nie potrafi wpłynąć na wszelkie decyzje skierowane w stronę tej grupy społecznej. O ile motocykliści dali sobie radę z nierówno ich traktującymi zasadami płatności za przejazd autostradami i tym samym dotarli do świadomości społeczeństwa, o tyle na skierowanie na korzystny tor zmiany przepisów prawa jazdy zabrakło już pomysłu. Niestety. Wygrało lobby ubezpieczycieli i innych ludzi, którzy żyją z poprawy bezpieczeństwa na drogach - jak się okazuje - wyraźnie silniejsze. O ironio, nawet nie miesiąc temu zliberalizowano ograniczenia prędkości na autostradach i drogach ekspresowych, co w pewnym sensie stanowi kpinę z modelu zapobiegania wypadkom, jaki przybrano w kwestii rozstrzygania o nowych zasadach motocyklowego prawa jazdy.

Jak już wspomniałem, w dobrą stronę nie idzie także kwestia ponoszenia kosztów za zdobywanie prawa jazdy. Otóż jak donosi serwis Ścigacz.pl, wraz z nowym rokiem zniesiona zostaje zerowa stawka VAT na szkolenie motocyklistów, więc do ceny kursu doliczane będzie teraz 23% jego wartości(jeśli rząd nie uchwaliłby jednoprocentowej podwyżki VATu, byłoby to 22%). Najbardziej oburzające w tej zmianie jest nie to, że w ogóle zaistniała, mając na celu napychanie nadwyrężonego budżetu naszego państwa, ale to, że dotknie jedynie zdających na motocyklowe kategorie - ceny pozostałych nie zmienią się.

Przyznam, że chciałbym poprzez ten artykuł dotrzeć do świadomości choćby małej grupy osób i zapoczątkować decydującą falę protestu przeciw utrudnianiu życia praworządnym fanom jednośladów. Ze strony Skutery-Info.pl deklaruję medialne wsparcie. Jednak aby dostatecznie nagłośnić sprawę, wypowiedzi w podobnym tonie muszą ukazać się także w innych serwisach o podobnej tematyce co nasz. Zwiększenie cen kursów na motocyklowe prawo jazdy o prawie 1/4 powinno przelać czarę goryczy i sprawić, aby rządzący wreszcie dostrzegli interes motocyklistów, skuterzystów i quadowców. Głęboko w to wierzę i życzę tego sobie i Wam wszystkim.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2011, 16:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 18:36
Posty: 449
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
Imię: Tomasz
dawid137137, Nie początkowo miało wejść 26.11.2011, ale senatowi coś się nie spodobało i wejdzie najprawdopodobniej na początku 2012.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2011, 20:10 
***

Rejestracja: 27 lip 2010, 12:08
Posty: 642
Lokalizacja: okolice włocławka
Pojazd: Aprilia sr
aha to dobrze bo jeszcze załapie się na kartę moto-rowerową




_________________

Moja Apka aprilia-sr-by-dawid137137-t372258-60.html#p2463456




Na górę
 Wyświetl profil GG  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2011, 20:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2008, 21:33
Posty: 158
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd:
wiechu1996 pisze:
wejdzie najprawdopodobniej na początku 2012
Wow! Ale mi to niespodzianka! O tych wszystkich kategoriach mówi się już od 2006.




_________________

19.05.2010- zdane A i B za pierwszym razem.
23.12.2010- początek kursu na C! :D
21.03.2011- C zdane za drugim razem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2011, 20:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2009, 13:21
Posty: 153
Lokalizacja: Jeżowe
Pojazd:
dubler90 pisze:
wiechu1996 pisze:
wejdzie najprawdopodobniej na początku 2012
Wow! Ale mi to niespodzianka! O tych wszystkich kategoriach mówi się już od 2006.


i będzie jak co roku. w 2012 napisza że za rok ;D




_________________

SR Setup:
Top Perfomances due plus 70cc
Wariator Stage6 R/T!
Sprzęgło Stage6 torque control
Gaźnik 17,5 Tec. / tec 21mm
Yasuni C20 / leovince zx
Zapraszam do tematu z sr: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=178790




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2011, 20:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2010, 10:09
Posty: 180
Lokalizacja: Pszczyna
Pojazd:
A co z tymi co już mają kartę dostaną prawko "tak bez niczego" ?
Sorka ale nie zrozumiałem :ups:




_________________

Razorek pisze:
No tak, na dupie sobie mogłeś to ssanie przykręcić. Ogarnij je w innym miejscu.

http://polskajazda.pl/Profil,Yamaha,Jog ... S_50/70757




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2011, 20:33 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
jaki jest najmocniejszy motocykl w kategorii A2??




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2011, 20:37 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cytuj:
jaki jest najmocniejszy motocykl w kategorii A2??


Motocykl taki nie powinien przekraczać 35KW czyli ok. 40-45KM.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2011, 20:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
No i stosunek może do masy nie może przekraczać 0,2 kW/kg oraz jeżeli jest blokowany to po odblokowaniu nie może mieć więcej niż 70kW.




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2011, 20:49 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
czyli porządna 125 ;/




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2011, 21:50 
*

Rejestracja: 22 gru 2010, 20:57
Posty: 31
Lokalizacja: Włosczowa
Pojazd:
wg mnie straszna lipa z tym prawo jazdy porobili... czyli w gre jedynie od 18 roku zycia do stuntu wchodzi cb 500 badz gs 500 blokowany;// ahh f4i odchodzi w marzeniia...




_________________

Obecnie zakupiłem Derbi sende x-tream sm 2006r. Wcześniej latalem na WSK 125 na kole cyrkle wolna szybka itp.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2011, 16:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 18:36
Posty: 449
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
Imię: Tomasz
dubler90, Jesteś obczajony jak nie powiem co...
Chyba każdy słyszał o tym ze mają wejść zmiany, tylko początkowo miały wejść 26.11.2011 - a od 4.01.2011 senat poprawia treść uchwały - więc od 4.01.2011 wiadomo ze te przepisy wejdą prawdopodobnie w 2012.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2011, 20:10 
***

Rejestracja: 20 kwie 2010, 10:47
Posty: 651
Lokalizacja: Jelenia Góra (DJ)
Pojazd: Renault Megane II
Jest w końcu to wchodzi :D :D :D :D koniec starych dziadków na skuterach

1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:
1) kategorii AM:
a) motorowerem,
b) czterokołowcem lekkim;
co to znaczy w świetle prawa czterokołowiec lekki ?




_________________

Obrazek
http://www.facebook.com/ScooterClubJG


Ostatnio zmieniony 13 sty 2011, 20:43 przez ronilus, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2011, 20:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
Dziwicie się że chcą tak to wszystko zmieniać ?
Jak jeżdzą tacy debile motorami 1000ccm w koszulce z krótkim rękawkiem i lecą
2 paki, to powinni prawko odrazu zabierać..




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2011, 21:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2010, 18:33
Posty: 535
Lokalizacja: Braniewo [NBR]
Pojazd:
ronilus pisze:
Jest w końcu to wchodzi :D :D :D :D koniec starych dziadków na skuterach


A co oni przeszkadzają? Ci w czymś ?
to ze sobie jeżdżą pomału i znają lepiej przepisy od ciebie to Ci przeszkadza?

w Elblągu juz babeczka powiedziała ze już nie robią prawa jazdy kat. A
więc nie wiem czy to tylko jej widzi mi sie czy jak.




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=584288#584288 <<< HM CRE 70 SIX
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2011, 21:25 
***

Rejestracja: 20 kwie 2010, 10:47
Posty: 651
Lokalizacja: Jelenia Góra (DJ)
Pojazd: Renault Megane II
Macek pisze:
to ze sobie jeżdżą pomału i znają lepiej przepisy od ciebie to Ci przeszkadza?
w tym czy zna lepeij przepisy ode mnie to bym się kłucił bo skuterki kupują ludzie którzy nie mają prawka a chcą się gdzieś przemieścić więc nie wiem o co tobie chodzi. Już się dowartościowałeś że napisałeś takie bzdury ? Wyluzuj




_________________

Obrazek
http://www.facebook.com/ScooterClubJG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2011, 21:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Macek pisze:
znają lepiej przepisy od ciebie to Ci przeszkadza?

Nie chciałbym tego komentować ale chyba muszę.
Gdzie Ty mieszkasz że starsi ludzie ( mówię o tych dziadkach ) znają przepisy? Wiesz jak przepisy się pozmieniały na przełomie lat?
Te staruchy że tak brzydko powiem stwarzają większe zagrożenie niż sobie wyobrażasz... Dużo jeżdżę i nie tylko motorem więc widzę co się dzieje na drodze. Z jednej strony to dobrze że to wprowadzają , a z drugiej jednak nie.
Ludzie którzy 'jeżdżą na dowód' nie mają zielonego pojęcia o znakach...




_________________

[center]Ku pamięci [*] [/center]


Ostatnio zmieniony 13 sty 2011, 21:30 przez MaydayKSSG, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sty 2011, 17:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 18:36
Posty: 449
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
Imię: Tomasz
ronilus,

lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg (kategoria L6e), nie wliczając w
to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h

Ale nie wiem czy to jest pewne na 100 % !!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sty 2011, 18:17 
Zbanowany

Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:00
Posty: 523
Lokalizacja: Krzemienica
Pojazd:
wiechu1996, a to na czterokołowce dotyczy też quadów z prawem do rejestracji??




_________________

http://wygrajgry.pl/ref/129300
klikajcie!
JESTEM GIMBUSEM!
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Rozumiem
Ładowanie...