Dzisiaj jest 03 sie 2025, 14:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 cze 2011, 20:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2010, 15:03
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Witam!

Mój skuterek ma już ok 4 latka, przejechane mniej więcej 8 tysiączków kilometrów. Nasuwa się pytanie, co w nim dobrze by było sprawdzić? Nie odsyłajcie do serwisu, bo tam zedrą ze mnie tylko kasę i powiedzą że "to do wymiany, oo tamto też... no0 to razem 1000zł". Sam jestem w miarę ogarnięty w temacie skuteró i mam do pomocy dziadka, który zna się na rzeczy. Jest uważny, ostrożny, i na prawdę, w życiu miał tyle styczności z motorami że wie co za co jest odpowiedzialne i w ogóle, oraz oczywiście mam do dyspozycji jeszcze internet, więc myślę że sam z nim mogę spokojnie to zrobić. Pytanie co zrobić?... już mówię- Taki przegląd z racji swojego wieku i przebiegu maszyny ;)

:arrow: Co należy przejrzeć, może co już definitywnie wymienić?
:arrow: Czemu należy poświęcić szczególną uwagę?

Nie mam problemów z moim skuterkiem, takich które są groźne czy coś. Raczej błąchostki, ale to w innym temacie : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=156647 Proszę także o zajrzenie tam, bo coś słabo idą odpowiedzi :P

Artykuł może okazać się pomocny także dla innych użytkowników skuterków, gdyż chodzi tu ogólnie o pojazdy z przebiegiem ok 8-10 tyś km. :)

Skuter seryjny, nie katowany, odblokowany.
Pozdrawiam :)


edit:
Nie piszcie o czyszczeniu filtra, gaźnika, sprawdzenia czy np lusterka są dokręcone. Chodzi mi o części. Które z nich mogą być zużyte, do któych trzeba zajrzeć.


Ostatnio zmieniony 06 cze 2011, 20:41 przez djlucek11, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 20:37 
**

Rejestracja: 04 cze 2011, 17:18
Posty: 494
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd:
Sprawdź okłdaziny sprzęgła, stan rolek wariatora ( czy nie sa kwadratowe) Stan paska itp.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 20:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
Jeśli nie wymieniałeś jeszcze paska to by pewnie wypadało go wymienić. Nie wspomnę o podstawach czyszczenie filtra paliwa,powietrza,gaźnika. Po takim przebiegu sprawdź też stan rolek.




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek


Ostatnio zmieniony 06 cze 2011, 20:39 przez chUdy, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 20:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2010, 15:03
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Stunt_15 pisze:
itp


Co to znaczy "ITP"?? Wiem co oznacza skrót... ale chodzi mi o dokładny spis, takie błąchostki jak pasek i tego typu rzeczy to oczywiste, ale na co należy już przy tym przebiegu szczególnie zwrócić uwagę? Może zajrzeć gdzieś głębiej - silnik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 20:43 
**

Rejestracja: 04 cze 2011, 17:18
Posty: 494
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd:
miałem na myśli napęd, ( sprzęgła, wario, pasek, dzwon, spręzynki sprzęgła i centralka) Zwróć uwage na to co wymieniłem przy tym przebiegu lubi coś paść ; okładziny na sprzęgle, dzwon (przebarwienia, pokrzywiony) moze spręzynki potraciły swoje własciwości. Popatrz troche i posprawdzaj




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 20:54 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 18:53
Posty: 771
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazd:
Świece też wymień najlepiej, nie duży koszt tego jest.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 20:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
Sprawdź stan rolek w wariatorze, paska, sprzęgła i dzwonu. Możesz wymienić świecę jak kolega Willy pisze. (zaleca się wymianę co sezon) Co to jest 8tys na skuter, jeszcze można spokojnie jeździć bez obaw :) Także na razie nie musisz tak mocno się martwić ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 21:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2010, 15:03
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Wiem że to mało, ale jestem człowiekiem, który lubi dbać o swoje rzeczy, i kontrolując coś teraz przy tych 8 tyś, co już przecież nowością nie jest, i wg mnie przy tym przebiegu już coś może być do wymiany, mogę w porę zapobiec jakimś komplikacjom :)

Czyli radzicie zabrać się za wnikliwy wgląd przekładni?

A co z układem paliwowym, silnik? Pierścienie mogą się już zużyć troszkę ? ;>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 21:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2010, 20:31
Posty: 964
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
Pierścienie? Wiadomo. Najlepiej jakbyś zmierzył kompresję. Kłopoty z odpalaniem mogą wynikać z odchylonych membranek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 22:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2010, 15:03
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Kompresja powinna wynosić ok 8 bar? Dobrze pamietam? Poniżej jakiego ciśnienia należy wymienić pierścionki? Jeśli dobrze pamietam to chyba 6, ale dawno już się nie bawiłem w skutery, i trochę się pozapominało :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2011, 22:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2010, 20:31
Posty: 964
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
od 8b jest dobra. 7b to minimum. Poniżej szlif. Samych pierścieni się nie opłaca wymieniać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 cze 2011, 7:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2010, 18:49
Posty: 612
Lokalizacja: Radom
Pojazd: cpija sr xD
i tu jest zmaz xD kiedyś miałem jakiś problem nie pamiętam jaki szukałem przyczyny zmierzyłem kompresje i zdziwienie... 6.5 no to cyl do wymiany ale weszłem na stronę producenta i jeszcze większe zdziwienie... powinno być 6.5 w papierach czy tam gdzieś też pisze... dane keewaya też... więc jak będzie 5 to jest słaba 6.5 to nówka xD




_________________

Obrazek

cpi hussar minarelli lc s6 mk2 ported :D
cpi-lgt-malossi-sport-70cc-t75513-220.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 cze 2011, 7:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2010, 20:31
Posty: 964
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
To jest bzdura!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 cze 2011, 19:29 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Po co na siłę chcesz "grzebać" przy twoim piźdźiku skoro dobrze jeździ/pali etc.. ? Zostaw silnik w spokoju.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 cze 2011, 21:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2010, 15:03
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Właśnie nie chcę grzebać, ale zrobić przegląd i zajrzeć tylko tam gdzie potrzeba. Nie wiem gdzie, wiec was o to pytam, na co należy już przy tym przebiegu zwrócić uwagę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 cze 2011, 21:57 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
zmierz kompresje. to podstawa, zobacz czy nie ma luzów na wale, czy głowica się nie poluzowała, czy nie ma wycieków. kompresja to jakieś 8-10bar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 cze 2011, 22:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2010, 22:22
Posty: 403
Lokalizacja: Rawicz
Pojazd:
Sory że się wtrącę... Jest możliwe aby skuter miał 13 kompresji seryjny cylek?




_________________

Sprzedam całą Aprilie SR na częsci
gg 1064217




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 cze 2011, 13:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
dawid303 pisze:
Jest możliwe aby skuter miał 13 kompresji seryjny cylek?

Jeżeli ty jeździłeś od początku tym skuterem i go docierałeś to nie za bardzo. Zależy od skutera, ale w twoim tgb też nie powinna kompresja uciec. Chyba, że kupiłeś go używanego to był licznik cofnięty dużo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 cze 2011, 14:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 14:25
Posty: 106
Lokalizacja: ta cena paliwa ?
Pojazd:
ogarnij cylek i tłok, pierscienie uszczelki, wyczysc caly przewod paliwowy, bo jak lejesz ptak paliwo to sie zanieczyszcza.




_________________

dawid137137 pisze:
za 5zł robię 5km




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 cze 2011, 21:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2010, 22:22
Posty: 403
Lokalizacja: Rawicz
Pojazd:
^DawiD^, Dlaczego niby ja jak docierałem to by nie mogło tyle być? Nie w TGB w neosie.. I nie jeżdźe juz TGB tylko SR




_________________

Sprzedam całą Aprilie SR na częsci
gg 1064217




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy