Dzisiaj jest 30 lip 2025, 15:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Eco tuning
Post: 26 sty 2012, 0:19 
*

Rejestracja: 25 sty 2012, 23:58
Posty: 8
Pojazd:
Wszyscy skupiają się na wyduszaniu max prędkości i przyspieszenia;

1. Czy ktoś ma receptę na konfigurację wariatora i sprzęgła tak by przy zachowaniu optymalnej prędkości skuterka powiedzmy max 65km/h osiągnąć jak najmniejsze spalanie?

2. Jak na przykład zestroić nasz skuterek do spokojnej jazdy po nieutwardzonych polnych i leśnych drogach?

Jest wiele osób, które skuterkiem sprawnie chce jeździć na ryby lub do pracy i aby ich skuterki nie paliły jak torowe maszyny race.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2012, 8:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2010, 23:26
Posty: 331
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
I mniej RPM tym teoretycznie mniej bd palił. Czyli rolki około 5g, seryjny wydech.




_________________

Benelli 49x 70cc... Evo.
Malowanie, tuning, serwis




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2012, 10:53 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
Ja myślę że trzymanie manetki do połowy i unikanie gwałtownego przyspieszania i hamowania wystarczy żeby tanio jezdzić :)




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2012, 11:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2011, 13:00
Posty: 460
Pojazd:
mlokady tez duzo daja ;d mi z blokadami focus palil okolo 2.5 :p ale max 45km/h xD HeRsYs, z tym wydechem to roznie bywa :p niektorym po regulacji wydechu pali tyle samo co seria




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2012, 11:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
HeRsYs pisze:
I mniej RPM tym teoretycznie mniej bd palił. Czyli rolki około 5g, seryjny wydech.

No to włóż takie rolki do seryjnego kymco i spróbuj pojeździć.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2012, 16:26 
*

Rejestracja: 25 sty 2012, 23:58
Posty: 8
Pojazd:
mnie też się wydaje, iż cięższe rolki szybciej wynoszą pasek na wysokie przełożenia a co za tym idzie zapewnią prędkość przelotową przy niższych obrotach...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2012, 17:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
Moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak "Eco tuning"
Tuning kosztuje, nie tylko części ale i utrzymanie. To proste...
A wkładając cięższe rolki nie tuningujesz go...
Tuninguje się, by polepszyć osiągi a nie zamulić dany pojazd :roll:




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez seku145, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2012, 23:30 
*

Rejestracja: 25 sty 2012, 23:58
Posty: 8
Pojazd:
Kolego seku145 nie doczytałeś początku, chodzi mi o tuning skuterka pod kątem jazdy w terenie gdzie nie chodzi o bicie rekordów prędkości ale takiej konfiguracji napędu by możliwie najlepiej w warunkach nie przewidzianych przez konstruktorów sobie taki skuterek radził.
Pędzić po równej szosie z manetką na maksa zapewne też jest przyjemne ale mnie chodzi o co innego.

Poza tym szanowny Kolego nie dla każdego tuning oznacza, że mały silniczek musi palić jak duże auto i to jeszcze w dobie obecnych cen paliw, wielu używa skutera do normalnej codziennej jazdy. Zaraz Kolega powie - było se kupić 4T, pewnie racja ale gdy już mam 2T chce tak zainwestować w napęd by mój skuterek poruszał się sprawnie i by temu ulepszeniu towarzyszył możliwie najmniejszy wzrost apetytu na benzynkę.

PS. dodam jeszcze szanowny Kolego że pojęcie ECOtuning jak najbardziej istnieje i jest coraz bardziej popularne na zachodzie, zresztą zapytaj wujka Google.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy