Dzisiaj jest 02 lut 2025, 23:59



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 sie 2009, 21:30 
*

Rejestracja: 26 paź 2008, 2:03
Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Witam wszystkich forumowiczów, których być może zdenerwuje kolejny temat o docieraniu cylindra wraz z pierścieniami i tłokiem. Otóż w motorze padł mi dozownik. Cylinder był jak na moje oko zmasakrowany. Z częściami do mojego moto było bardzo ciezko. A to nie pasowalo, a to była inna końcówka tego czy tamtego.
Znalazłem mechanika( podobno najlepszego od motorów w moim mieście). To tak naprawdę ostatnia nadzieja na przywrócenie do życia mojego Fox'a.

Mechanik powiedział mi ze wypolerował cylinder+zamontował nowy tłok + pierscienie. (cylinder ALU).Powiedział, że nie mogę odkręcać gazu na maxa przez najblizsze 3 tankowania do pelna (okolo 18: gdzie moj moto pali okolo 2,5 /100).

Przeczytałem sporo poradników.
Przejechałem już około 130KM tylko przez parę sekund zdarzało mi się przekraczać 40KM/h .
Ruszam z wysokich obrotow. Trzymam niskie, stale obroty, ''bawiąc się'' od czasu do czasu dawaniem gazu do oporu(2-3 sekundy).
Jeżdżę około 10-13 km bez odpoczynku droga polną.

Jak sądzicie, czy taki sposób docierania może negatywnie wpłynać na mój cylek etc? :)


Proszę odpiszcie mi




_________________

~~PEUGEOT FOX 50 CC~~
~Wydech giannelli~
~TnT stozek~
~50 kg wagi~
~Nowy nicasil+tłok+pierscionki 130km zrobione~

~~~~W planach~~~~~
*Wario Hebo NG


Ostatnio zmieniony 24 sie 2009, 21:31 przez tejp, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 sie 2009, 23:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
tejp pisze:
czy taki sposób docierania może negatywnie wpłynać na mój cylek

Raczej pozytywnie :)
Ale robisz sam mieszanke oczywiście ?
2 pełne tankowania starczą aby dotrzeć nicasil :)

PS. jak on polerował ten cylek ? ? ?




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sie 2009, 0:08 
*

Rejestracja: 26 paź 2008, 2:03
Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Nie mam pojęcia. Szczerze mowiac nie bylem przy odbiorze motoru, więc moze zle mi przekazano. A co sadzicie o jedzie bez pzerwy 13 -15 km? Nie jest to za dlugi dystans?


Edit: Oczywiście mieszankę robię sam. W stosunku 1:45. Wydaje mi się, iż powinienem chyba zmienic na 1:40. Jak sadzicie?




_________________

~~PEUGEOT FOX 50 CC~~
~Wydech giannelli~
~TnT stozek~
~50 kg wagi~
~Nowy nicasil+tłok+pierscionki 130km zrobione~

~~~~W planach~~~~~
*Wario Hebo NG


Ostatnio zmieniony 25 sie 2009, 0:11 przez tejp, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sie 2009, 10:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Zmień na 1:40 albo i nawet 1:35, nie zaszkodzi. Najprawdopodobniej cylinder przeszedł honowanie a nie polerowanie. Nicasil da się bardzo dobrze dotrzeć na jednej dłuższej trasie, takiej koło 100 km. Ty po 130km masz już prawie dotarty cylinder ale jeździj nim jeszcze spokojnie tak do 400-500km. Ogólnie po tym przebiegu co już masz nie musisz się ograniczać do 45km\h, możesz już mu dać mocniej, ogólnie to teraz pilnuj aby jeździć co chwile na różnych obrotach, niskie, średnie, wysokie później znów niskie, nagle wysoki, później średnie. Po takim dotarciu powinieneś mieć cylinderek jak nowy ;].

PS. Możliwe że gościu też Ci tego nie powiedział lub tego nie wiesz ale mógł do Twojego cylindra wsadzić tuleje żeliwną, to przedłuża jego żywotność jednak traci się trochę mocy. Nałożenie nowego nikasilu to koło 600-700 zł i najbliżej robią to w Czechach.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sie 2009, 17:04 
*

Rejestracja: 26 paź 2008, 2:03
Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Czy po dystansie około 200km mogę już jeździć z prędkością około 60km/h( przybliżony V-Max mojego moto)? Oczywiście nie non stop - nadal bawiąc się gazem?




_________________

~~PEUGEOT FOX 50 CC~~
~Wydech giannelli~
~TnT stozek~
~50 kg wagi~
~Nowy nicasil+tłok+pierscionki 130km zrobione~

~~~~W planach~~~~~
*Wario Hebo NG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sie 2009, 20:40 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
na nicasilu juz na maxa mozesz jezdzic ^^




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sie 2009, 18:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
tejp pisze:
Czy po dystansie około 200km mogę już jeździć z prędkością około 60km/h( przybliżony V-Max mojego moto)? Oczywiście nie non stop - nadal bawiąc się gazem?

Tak.
tejp pisze:
A co sadzicie o jedzie bez pzerwy 13 -15 km? Nie jest to za dlugi dystans?

Rób przerwy troche czesciej - będzie bezpieczniej :) ale później już coraz dluższe dystanse mozesz robić.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sie 2009, 19:12 
*

Rejestracja: 26 paź 2008, 2:03
Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Mógłbyś mi przybliżyć jak długie to maja być przerwy? :)




_________________

~~PEUGEOT FOX 50 CC~~
~Wydech giannelli~
~TnT stozek~
~50 kg wagi~
~Nowy nicasil+tłok+pierscionki 130km zrobione~

~~~~W planach~~~~~
*Wario Hebo NG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sie 2009, 23:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Zależy. Jak jest duża temperatura to tak po 30 km robiłbym przerwy koło 10-15 minut. Jak jest już chłodniej, czyli wieczorem to już możesz spokojnie sobie pojeździć dłuższy dystans bez ochłodzenia lub jeśli koniecznie chcesz to możesz go przechłodzić tak z 5 minut. Poza tym, nie musisz się tak bać że coś się stanie. Jeśli szlif zrobiony jest dobrze, czyli tłok jest odpowiedni i nie jest niskiej jakości to już możesz jeździć bez większego stresu tak jak chcesz, bez ograniczeń, nie bój się ten cylinder nie jest z plastiku :).




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sie 2009, 10:40 
*

Rejestracja: 26 paź 2008, 2:03
Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Dzięki wielkie za wszystkie rady. Jeżdżąc ~~13km po lesie bawiąc sie gazem cylek jest gorący wiec myślę, że będę robił przerwę w połowie- tak dla bezpieczeństwa. Trochę się naczekałem na moto i też nie mało zapłaciłem. Nie chcę zrobić czegoś źle wiec wole dmuchać na ciepły cylinder ^^. Obecnie mam zrobione ~200km wiec już częściej daje full moc.

Mieszanka tak jak radźiliście 1:35. Po 300km przejdę do 1:45 i będzie git :)




_________________

~~PEUGEOT FOX 50 CC~~
~Wydech giannelli~
~TnT stozek~
~50 kg wagi~
~Nowy nicasil+tłok+pierscionki 130km zrobione~

~~~~W planach~~~~~
*Wario Hebo NG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy