Dzisiaj jest 11 lip 2025, 23:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 lis 2012, 15:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2010, 21:19
Posty: 318
Lokalizacja: Podkarpacie (KRosnO)
Pojazd:
witam czy lozyska C3 beda do streetrace 70 czy sa za slabe ? bo c3 sa wolnoobrotowe a c4 wysokoobrotowe nie wiem wlasnie jakie wybrac




_________________

Zapraszam do mojej Apki ;p

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=315024


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012, 16:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2011, 6:58
Posty: 739
Lokalizacja: Gorzów
Pojazd:
Ja mam Malossiego Sport d.47,6 po portingu MIDRACE i mam łożyska c3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012, 16:11 
***

Rejestracja: 29 maja 2011, 9:10
Posty: 684
Pojazd:
Sam jestem ciekaw które sa wlasnie lepsze bo tez jestem w trakcie wymieniania łożysk i uszczelniaczy bo z tego co wiedze to montowane seryjnie sa skf c4 teflon czy to mozliwe bo koszyczek mi poszedl..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012, 16:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Większość łożysk z luzem C3 kręci do ok 15tyś obr/min więc spokojnie wystarczy do SPORTA.
C4 są w stanie kręcić nawet do 22tyś obr/min i wg mnie warto je zakładać jedynie w bardzo wysilonych jednostkach.

Koszyczek teflonowy/polamidowy/tekstolitowy to taki trochę bajer i wg mnie szkoda na to kasy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012, 18:49 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
stem pisze:
Koszyczek teflonowy/polamidowy/tekstolitowy to taki trochę bajer i wg mnie szkoda na to kasy.
No nie tylko bajer, budowa tego koszyka pozwala na uniknięcie porysowania cylka w razie rozsypania się łożyska , koszyk jest tak zbudowany że w razie awarii ma za zadanie wypchnąc kulki łożyska na zewnątrz w stronę uszczelniacza a nie do cylka , sam koszyk wpadając do cylka jest zmielony nie powodując rys na cylku, zaletą jest też cichobieżnośc


Ostatnio zmieniony 19 lis 2012, 19:00 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012, 19:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
nie rysuje się cylek ?! miałem skuter w którym rozpadły się 2 koszyczki teflonowe ... nie było ani śladu po nich. łożyska wytrzymały miesiąc a gdzie sie znalazły ? oczywiście że w cylindrze. i jaki był skutek ? xD oczywiście że zatarty ... więc nie gadaj że nie zatrze cylka. mieszanka miała być robiona ręcznie a czy gośc robił i nie zapomniał tego to nie wiem :D
nie polecam łożysk z teflonowymi koszyczkami. kup C4 metal i będą spoko :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012, 20:02 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
bart1aerox100 pisze:
oczywiście że zatarty ... więc nie gadaj że nie zatrze cylka. mieszanka miała być robiona ręcznie a czy gośc robił i nie zapomniał tego to nie wiem :D
No właśnie tego jak poprzedni właściciel się obchodził z skuterem nie wiesz i to jest odpowiedź że się zatarły, znając życie to po zakupie dawałeś skuterkowi tak w palnik że tylko huczało a poprzedni właściciel już swoje km na tych łożyskach nabił.Zresztą każdy robi jak uważa, ja je mam i sobie chwalę.


Ostatnio zmieniony 19 lis 2012, 20:07 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012, 21:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ja nie jeździłem tym skuterem ... to nie był mój skuter i dlatego nie wiem czy ktoś lał olej czy nie. mówił że lał ale kto by się przyznał że nie xD ja je tylko wymieniłem łożyska i tyle. zatarł się napewno od tego że koszyczki dostały się do cylka bo jeszcze siedziało tam bardzo dużo tych kawałków. czytaj ze zrozumieniem ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012, 21:51 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lip 2011, 16:50
Posty: 292
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazd:
bart1aerox100, ja mam 2 lata prawie lozyska c4 teflon i nie narzekam . A miałem sporo cylindrów ... :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012, 22:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2010, 21:19
Posty: 318
Lokalizacja: Podkarpacie (KRosnO)
Pojazd:
kupie SKF c4 bo roznica pomiedzy c4 a c3 w kasie jest niewielka a jesli chodzi o opinie to widze wiekszosc za C4




_________________

Zapraszam do mojej Apki ;p

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=315024




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012, 22:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Wg mnie łożyska z plastikowym koszykiem nie mają aż takich zalet, żeby się nimi nie wiadomo jak podniecać. Marketing firm tuningowych, karmiony pieniędzmi bogatych dzieciaków robi swoje.

Niektórzy mówią, że w razie uszkodzenia, koszyczek się stopi/zmieli i nie narobi szkód w cylindrze - a co z kulkami? Poza tym takie łożysko jest bardziej podatne na całkowite zniszczenie (pęknięcie koszyka) a wiadomo co się stanie w takim wypadku z wałem i cylindrem.

Są cichsze - może ma to znaczenie w przypadku wentylatorów komputerowych ale chyba nie bardzo w silniku spalinowym. Ta ich "cichość" może też być złudna a mianowicie w przypadku sporego zużycia łożysko metalowe zaczyna mocno hałasować co jest dla nas znakiem do wymiany a teflon będzie wiecznie "cichy", aż się rozsypie.

Wysokoobrotowość - po co komu wytrzymałość na poziomie 22tyś obr/min (NTN C4 teflon)?

Trudność montażu - plastikowy koszyk łatwiej spalić/wyłamać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012, 22:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2010, 21:19
Posty: 318
Lokalizacja: Podkarpacie (KRosnO)
Pojazd:
to teraz juz nie wiem kogo sluchac . :D




_________________

Zapraszam do mojej Apki ;p

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=315024




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012, 23:56 
Zbanowany

Rejestracja: 22 maja 2012, 22:33
Posty: 654
Lokalizacja: Góra_ DGR NJ36
Pojazd:
bierz c4 teflon , ma wiekszą odpornosc na temperature nie nagrzewa sie tak lozysko co daje + bo lozysko sie nie przyciera :) llepsze smarowanie jest na teflonie , na allegro widzialem skf c4 teflon do minarelli za 65zł nowe wiec tanicha :), i sam takie kupilem i nie narzekam , a mam do was pytanie , czy nowe lozyska po zmianie na wale , tak tykaja ? do puki sie nie ułoza na bierzni lozyska ?




_________________

Zapraszam>>>>>>>>>>>]Jedyne takie w Polsce Cu$t0m zapraszam<3<<<<<<<<<<<<<<<<<<


Ostatnio zmieniony 19 lis 2012, 23:57 przez krzysko009, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2012, 9:44 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
stem pisze:
Marketing firm tuningowych, karmiony pieniędzmi bogatych dzieciaków robi swoje.
SKF to nie firma tuningowa,polecam wejśc na stronę SKF-u i zapoznac się z charakterystyką tego łożyska lub skorzystac z porad konsultantów, awaryjnośc tego łożyska jest wynikiem niewłaściwego montażu i smarowania .Mam na tych łożyskach zrobione 5,5tyś/km , zero luzów.Ja je osobiście polecam.


Ostatnio zmieniony 20 lis 2012, 9:49 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2012, 13:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Po pierwsze to było już kilka tematów dotyczących łożysk, więc polecam używanie szukajki.
Koszyk tego łożyska na pewno nie jest teflonowy, nie wytrzymują one wysokich temperatur. Przy takim łożysku jest szansa jego uszkodzenia przy wysokiej temperaturze silnika, co raczej można wykluczyć w przypadku koszyka metalowego.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2012, 15:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
n0ooRt, Widzę, że bardzo lubisz komentować moje wypowiedzi, natomiast mniejszą uwagę przykładasz do czytania ze zrozumieniem.
1. Czy ja napisałem, że SKF to firma tuningowa?
2. Nigdzie nie napisałem o większej awaryjności tych łożysk w porównaniu z metalowymi, tylko o braku zdecydowanych zalet, które mogłyby tłumaczyć np. wyższą cenę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2012, 16:52 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Booyaka koszyk teflonowo-poliamidowo- tekstolitowy ma najmniejszy wskażnik pokonywania oporu [tarcia ]w stosunku do np metalowych koszyków a więc ma najlepszy tzw poślizg,redukując między innymi wzrost temperatury w obrębie pracy łożyska, temperatura pracy każdego z tych komponentów jest inna teflon 270 C do nawet 315C,poliamid 120C, tekstolit 120C. Temperatura pracy uszczelniaczy na wale nie powinna przekraczac 120C, po przekroczeniu tej temperatury uszczelniacze zaczynają "puszczac"co już jest oznaką że w silniku dzieje się coś niedobrego ,wcale nie jest powiedziane że to wina łożysk.Pisanie o lepszym lub gorszym koszyku łożyska jest bez sensu ,jeśli ktoś jeździ i zna odgłos pracy swojego "rumaka"to powinie wychwycic pojawiające się odgłosy zmiany pracy silnika[przy padających łożyskach "teflonowych"jest narastający z czasem coraz większy szum]


Ostatnio zmieniony 20 lis 2012, 17:08 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2012, 18:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
n0ooRt, Skąd te dane?
Wyobraź sobie, że moją wypowiedź opieram na opiniach osób, które takie łożyska stosowały w na prawdę wysilonych silnikach i niejednokrotnie rozsypywały się tam przedwcześnie.
Co dokładnie określasz temperaturą pracy? Poliamid będzie miał pewnie mniejszy współczynnik tarcia, ale za to o wiele gorsze właściwości wytrzymałościowe. Nie wiem też, czy w Twoich danych ktoś brał pod uwagę używanie środków smarnych. Piszę o tym dlatego, że poliamid ma coś na kształt właściwości samosmarujących i będzie dobrze sprawdzał się w miejscach, gdzie nie jesteśmy w stanie zapewnić idealnego smarowania.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2012, 18:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2010, 21:19
Posty: 318
Lokalizacja: Podkarpacie (KRosnO)
Pojazd:
ostetecznie c3 jak i c4 maja swoje plusy i minusy




_________________

Zapraszam do mojej Apki ;p

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=315024




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2012, 18:29 
*

Rejestracja: 20 lis 2012, 16:51
Posty: 21
Pojazd:
Witam.jestem nowy chciałbym się dowiedzieć jak polepszyć przyśpieszenie,nie tracąc na v-maxie w moim jednośladzie.(jakie rolki,jaka sprężyna centralna,jakie sprężynki sprzęgła).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy