Dzisiaj jest 22 paź 2024, 16:28



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 lip 2009, 20:17 
*

Rejestracja: 19 wrz 2008, 10:45
Posty: 154
Pojazd:
Czytałem wiele tematów o polerowaniu karterów. Większość twierdzi, że nie robi się tego zabiegu iż mieszanka przepływająca przez owy karter skrapla się. Wiele osób poleruje gaźnik, zaczynając od gardzieli jadąc przez całą długość, aż do wyjścia do króćca. Skoro kartery są alu i gaźnik też jest alu, to czemu nie poleruje się karterów - bo jak wiele osób twierdzi mieszanka się skrapla. W takim razie będąc w gaźniku już się nie skrapla? :shock: Przecież przepływa przez tą polerowaną część. Więc czegoś tutaj nie rozumiem.

Prosiłbym aby włączyły się do rozmowy też osoby, które robią owe polerki karterów, czy nie robią i mają z tym doświadczenie.

Pozdrawiam :wink:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 28 lip 2009, 20:25 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Na moje to gardzielą gaźnika leci powietrze, a nie bena :wink:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lip 2009, 20:47 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Kąkol pisze:
Na moje to gardzielą gaźnika leci powietrze, a nie bena :wink:
Po części tak, przy króćcu leci już mieszanka ;)




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2009, 7:40 
*

Rejestracja: 19 wrz 2008, 10:45
Posty: 154
Pojazd:
Mógłby mi ktoś bardziej przybliżyć te skraplanie, bo nie rozumiem tak naprawdę tego. Nie mogę sobie tego wyobrazić, wtedy mieszanka jakoś się ślizga czy coś?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2009, 7:57 
***

Rejestracja: 18 sie 2007, 6:50
Posty: 564
Lokalizacja: Husów/Łańcut
Pojazd:
Nie, skrapla się na ściankach i w ten sposób pogarsza przepływ. Benzyna nie ma prawa się skraplać powinna gładko przejść.




_________________

Porting Silników 2T/4t, Składanie, Remonty. Dobre Ceny, Wykonanie na Wysokim Poziomie! tel.606550800




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2009, 20:47 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Kartery najlepiej byłoby wypiaskować od środka. Czemu? Lepiej oddawałyby ciepło ze skrzyni korbowej oraz zajdzie zjawisko przepływu laminarnego ;)
Pozdr,
Panthelion




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2009, 22:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Panthelion pisze:
Lepiej oddawałyby ciepło ze skrzyni korbowej

Niby w jaki sposób?


Panthelion pisze:
zajdzie zjawisko przepływu laminarnego ;)

Uważasz, że po polerowaniu nie zajdzie? :roll:




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2009, 22:15 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
powierzchnie chropowate lepiej przyjmują i oddają ciepło :)

Kiesler piaskuje kartery po przeróbkach, zresztą DCJR też i pro flow więc chyba chłopaki wiedzą co robią ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2009, 22:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Ty chyba sam nie wiesz już co mówisz :)



Piaskowanie to wygładzanie powierzchni, a tu piszesz że:

Panthelion pisze:
powierzchnie chropowate lepiej przyjmują i oddają ciepło




Ale skoro już uważasz, że po piaskowaniu powierzchnia będzie chropowata, to nie może mieć miejsca
Panthelion pisze:
zjawisko przepływu laminarnego
tylko turbulentnego- czyli tego niby mniej korzystnego :wink:




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 wrz 2013, 14:05 
*

Rejestracja: 30 paź 2011, 16:44
Posty: 165
Lokalizacja: Opolskie
Pojazd:
Odgrzewanm kotleta :) , ale mam nadzieje że wniosę coś do tematu. Skraplanie mieszanki na gładkiej powierzchni będzie możliwe tylko gdy ośrodek tzn. kartery będą miały temp niższą od temp krytycznej dla mieszanki. Czyli skraplanie zachodzi zazwyczaj tylko przy niegogrzanym silniku, m.in. dlatego też stosuje się ssanie. Nie jest to wiec aż tak znaczący prroblem, ale z tego co udało mi się dowiedzieć to chodzi tutaj bardziej o przepływ i odpowiednią "cyrkulację i rozbicie" mieszanki którą można uzyskać właśnie przez określoną chropowatość powierzchni w skrzyni korobwej.
Jeśli chodzi o przepływ to zazwyczaj jest on o charakterze turbulentnym ze względu ma duże prędkości czynnika (mieszanki), to co mówł Panthelion to bardziej opory, straty lniowe przepływu




_________________

modyfikacje silników (cylindry, kartery, tłoki)
gg:5559377
http://forum.mieloch.pl/porting-pasowanie-karterow-mapy-potow-t366662.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 wrz 2013, 16:11 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
Wątpię żeby dało się to odczuć do cylindrów klasy Racing, różnicy przed polerką i po raczej nie będzie wcale, jeżeli się mylę dajcie wykres z hamownii :)




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy