Cytuj:
Chcę wziąć po uwagę:
1.
a. tanie oleje mineralne
b. oleje półsyntetyczne (np. ORLEN)
c. oleje syntetyczne (mobile, castrole, itd. te po 35-40 zł)
2.
Ile średnio w ciągu sezonu przemierzacie kilometrów
3.
Jak szybko padnie cylinder na syntetyku, półsynt. oraz mineralnym oleju.
Hymm...zainteresował mnie ten temat ,a więc odpowiem.
Tanie oleje mineralne, nie zalecane jest używanie ich do skuterów, jak najbardziej do starszych konstrukcji, można powiedzieć że olej mineralny działa jak kleik, coś jakby uszczelniacz dodatkowy i robi spory nagar ;/
Oleje półsyntetyczne to już bym zalał do skutera o nowocześniejszej budowie, fakt, faktem nie jest tak dobry jak olej pełno syntetyczny, porównując go do oleju full syntetyka różnice są spore.
Oleje półsyntetyczne stosuje się bardziej do jednostek które już mają za sobą trochę kilometrów, typu 15-20 tysięcy, zdarzają się i takie

Olej ORLENU jak najbardziej polecam bardzo fajny olej i w miarę nie zostawia nagaru, fakt, faktem kosztuje 15zł - 25zł ale jest w porządku

Kumpel lał 2lata do KYMCO i chodził elegancko, nagar na głowicy był ale nie bardzo tragiczny, ujdzie.
Przejdźmy do oleju pełno syntetycznego, olej full zalewamy do świeżych jednostek które dopiero że tak powiem się "narodziły"

I dopiero zaczynają żyć z tego względu że olej pełno syntetyczny nie zostawia NAGARU wcale, rozpuszcza go. Przykładem może być moja głowice z Piaggio Zip (Poniżej foto)
Stosowałem dobrze znanego Castrola Power Racing 2T, usłyszałem również że zostawia sporo nagaru, nie wiem...Możliwe, że jakiś oszukany mieli. Ja zawsze płaciłem 45zł za butelkę i byłem zadowolony do tej pory korzystam
Przebiegi na tych olejach? Hymm...
Minerał na pewno szybciej padnie cylinder wątpię że dobrze będzie nam chłodził naszą jednostkę.
Półsyntetyk praca zrównoważona, daje rade sporo zrobimy na tym!
Full syntetyk raczej najwięcej zrobimy! Najlepsze smarowanie.
Weźmy też pod uwagę style jazdy, jeśli ktoś mocno pałuje moto i jest bardzo wysilone jest zalecany olej pełno syntetyczny! Najlepsze właściwości smarujące posiada!
Np osoba która sobie śmiga po mieście od sklepu do sklepu, moto jest seryjne bądź posiada jakieś małe tuningi typu wario i wydech starczy spokojnie olej półsyntetyczny.
Minerał?! Nigdy bym nie zalał do skutera! Jedynie zalał bym do starszej jednostki napędowej, typu Romek albo Komarki

Oczywiście do których nie przeszły remontu, jeśli maja nowe serducha i wały itp na 100% nawet bym się nie zastanawiał i tylko PEŁNO SYNTETYK by wylądował.
Ile średni robimy kilometrów?
Ciężko stwierdzić, zależy. Ja jakoś nie liczyłem ile robię w sezonie, jeżdżę bo jeżdżę

I zapraszam do lektury! O olejach!
http://www.vespaclub.org.pl/porady-tech ... g-ekspertaFoto, głowica po Castrolu! Nagar praktycznie znikomy.
