Dzisiaj jest 19 paź 2024, 23:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 sty 2014, 13:32 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Witam, z jaką prędkością można jechać chinolem ac by go nie przegrzać. Powiedzmy że jest lato i 27*C i mam do przejechania 30km. I jak poznać że skuter się przegrzewa?




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 31 sty 2014, 13:49 
*

Rejestracja: 16 kwie 2012, 14:07
Posty: 105
Lokalizacja: Mazowieckie
Pojazd:
Jechać możesz ile ci na to silnik pozwoli :D tylko z głową, nie można jechać długo ze stałą prędkością a szczególnie gdy jest tak gorąco :P, np. jedziesz załóżmy max 70km/h to jedziesz tak przez jakieś 5km zwalniasz trochę o jakieś 10km/h lub więcej a jak trasa jest dosyć długa to rób postoje chociaż 10min i dalej dzida :lol:

Objawem przegrzania jest ogólny spadek mocy i muł podczas ruszania lub rozpędzania.

Gdy skuter zgaśnie ci podczas jazdy i nagle poczujesz że hamuje to znaczy że się przytarł :D > ja tak miałem jak zap...... w 30'C :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2014, 14:21 
**

Rejestracja: 29 kwie 2013, 12:58
Posty: 354
Lokalizacja: Lodzkie
Pojazd:
Kiedyś było tylko AC ;) Skuter AC jest przystosowany do jazdy a wiec jezeli mu dasz piz*e to chłodzenie się zwiększy. Nie masz co się martwić w 4t jeśli masz 2t to dolej troszke oleju do baku i dzida :) K-750 jest w AC jadąc 120km/h przez 20km nic się nie działo ;)
Oczywiście można i łatwiej jest przegrzać AC więc jeśli tracisz moc - czas zwolnić ;)




_________________

I love two strokes
"They made a horrible ring-ding noise..." -Graham Bell




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2014, 15:41 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2013, 19:14
Posty: 2609
Lokalizacja: Lubelskie.
Pojazd:
Jezdz z umiare, nie jedz caly czas na pelnej manetce tylko czasem zwolnij, mozesz tez postoj zrobic jakis 10minutowy by schlodzic cylinder, to nie wszytsko zalezy od predkosci ale tez od obrotow ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2014, 18:38 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Dystans 30 km to bez problemu. Jeśli jest chłodzenie sprawne to można nawet 100 km bez przerwy przejechać.

Co do pytań, jeśli skuter się przegrzewa może wolniej się rozpędzać ,może być słabszy.

Najlepiej jechać ze zmiennymi obrotami i prędkością. Nie piłować cały czas przy górnej skali.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2014, 18:41 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Najlepiej by było zamontować termometr, temperatura nie powinna przekraczać 130-135C




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2014, 11:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
no raz pamiętam jechałem 30km w lato full maneta 2 osoby, skuter nie przytarł się ale zaczął gasnąć, strzelać z tłumika jak kręciłem manetką, polało się wodą silnik, po minucie zapalił i łogień :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2014, 13:46 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Z tym laniem wody na rozgrzany silnik to bym się wstrzymał, za gnojka tak zrobiłem z komarkiem i cylek mi pękł :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2014, 14:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
40km zrobione cały czas z prędkością 90km/h, 8k rpm a za godzinę wracałem kolejne 40km tą samą drogą z tą samą prędkością i nic się nie dzieje. jak jesteś pewny że silnik masz w dobrym stanie na oryginalnych częściach abo bdb jakości zamiennikach to nie ma prawa nic się dziać :) + do tego dobry olej, w moim przypadku cały czas mobil extra 2t a silnik ma już nalatane 20k i jeździ cały czas tak samo od kąd go kupiłem a miał wtedy trochę ponad 8k a jestem pewny na 10000000% że jest na oryginalnych gratach i nie był nigdy rozbierany :) także ac nie jest złe, bo jak by było inaczej to by go nie robili :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2014, 16:17 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Cylek mam airsal sport 50 (zestaw bez głowicy). Olej Castrol Power 1 Racing.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2014, 20:29 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Coś dużo osób ma problemy z Airsal'em, niby hiszpański producent ale jakość China.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2014, 21:47 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
airsal : nie narzekam cyl okej , tlok okej , ale te beznadziejne pierscienie ....


Ostatnio zmieniony 01 lut 2014, 21:47 przez Mattrack, łącznie zmieniany 1 raz
Post zawierał słowo o treści niecenzuralnej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2014, 21:50 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Na razie airsala nie przegrzałem bo jest na dotarciu. I na razie nie narzekam tylko się pytam ile można śmigać. I się jeszcze zapytam jaka optymalna temperatura jest w ac?




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2014, 21:51 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
hah na dotarciu tez chwalilem , obecny przebieg 1300 km , cylek okej , pierscienie tak puszczaja jak fiks, dzwonia , kompresnji malooo . GUNWO jakich malo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2014, 22:17 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Mi się wydaje że Ci co mówią źle o airsalu to nie postępowali po prostu z instrukcją. Bo większość ludzi uważa że dociera się aluminiowe cylki ze 200- 300km. A później piszą że po dotarciu 200km cyl się zatarł. No ale w instrukcji pisze że docierać do 500km, no i może dlatego im siadł. A po drugie mogli lać zły ojej. Gdyż w większości zdjęć tłoki są obkopcone. Co oznacza olej mineralny albo pół syntetyk. No a w instrukcji pisze żeby latać na syntetyku. No i szczerze mówiąc pewnie z 50% ludzi piszących negatywne nie miało styczności z tym cylem tylko piszą plotki.
No ale zobaczymy co z tego będzie, na razie 50 km zrobione na nim.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2014, 22:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
jak tłok jest okopcony poniżej pierścieni to nie jest słaby olej tylko nietrzymające pierścienie ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2014, 22:40 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Nad pierścieniami jest na zdjęciach obkopcony no i pełono nagaru..




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2014, 23:17 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
NIKODEM skacz pierdzielic farmazony , tlok jezdzony na motulu od samego poczatku , mieszanke robilem sam , pierwsze 1:40 po dotarciu 1:50 , nie ucz ojca dzieci robic . Dla mnie arisal robi moze i dobre cylki , tloki ale pierscienie to porazka . Caly tlok zesmolony od gory do polowy , lacznie z rowkami na pierscienie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lut 2014, 11:40 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
nikodem239 Co ma olej wspólnego z nieszczelnymi pierścieniami? Co do oleju na docieraniu każdy kumaty człek wyjaśni Ci, że stosuje się mineralny, na syntetycznym docieranie może przebiegać jakieś 1500km. Nie zmienię zdania na temat Airsal'a, niedopracowany badziew.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lut 2014, 12:11 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
Do samego cylindra czy tez tloka zastrzezen brak , jedynie pierscienie ciulowe . Ja docieralem na polsyntetyku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy