Dzisiaj jest 11 paź 2024, 23:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 maja 2014, 23:22 
*

Rejestracja: 25 kwie 2014, 12:26
Posty: 65
Pojazd: Romet Zenit 2t
Dziś zamontowałem wydech pro replice do mojej seryjnej 50. Po przejechaniu 2-3 km na całym gazie( chciałem przetestować) zatarł mi się cylinder. Ułamało mi się zabezpiecznie sworznia tłoka i trochę resztek wpadło do skrzyni korbowej. Jeśli wypłukam to benzyną to będzie wszystko dobrze? Czemu zatarł mi się cylinder, skoro ten wydech jest do 50 serii lub 50/70 sport? Mieszankę robie sam w dobrej ilości, cylinder po przebiegu 8,5k


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 23 maja 2014, 23:54 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
pewnie słabej jakości albo nie wytrzymało takich rpm może też źle założone albo nw, raczej przypadek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 maja 2014, 6:15 
*

Rejestracja: 25 kwie 2014, 12:26
Posty: 65
Pojazd: Romet Zenit 2t
Nie miało co być źle założone, bo 2h wcześniej zrobiłem na tym cylindrze 80km i było wszystko dobrze, zmieniłem wydech, przycisnąłem go no i się zatarł. Jakoś bardzo ciepło wtedy też nie było, 19-20 stopni o 23.

A z tymi resztkami zabezpiecznia? Jak wypłukam benzyną to będzie ok?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 maja 2014, 7:28 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
To nie wina wydechu tylko zatarłeś przez to zabezpieczenie,wypłukanie i wydmuchanie kompresorem skrzyni korbowej powinno pomóc, co nie zmienia faktu ze cylek do szlifu lub kupno nowego


Ostatnio zmieniony 24 maja 2014, 7:40 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 maja 2014, 7:31 
*

Rejestracja: 25 kwie 2014, 12:26
Posty: 65
Pojazd: Romet Zenit 2t
Zatarło się przez zbyt wysokie obroty? Olej lałem, mieszanka była dobra




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 maja 2014, 7:38 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wyleciało zabezpieczenie sworznia tłoka i to są efekty,[zatarcie]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 maja 2014, 7:50 
*

Rejestracja: 25 kwie 2014, 12:26
Posty: 65
Pojazd: Romet Zenit 2t
No wiem, ale czy wydech ma coś z tym wspólnego? Chodzi mi o to, czy jakbym jeździł na starym wydechu który kręcił niższe obroty to by też to wyleciało?
Tak wiem, wróżką nie jesteście, ale chodzi mi tak teoretycznie, czy to wyleciało bo zamontowałem wydech który kręci wyższe obroty?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 maja 2014, 8:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 gru 2012, 20:52
Posty: 206
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd:
zwykły pech,, mogło Ci nawet wypaść w nowym dopiero załozonym jeśli juz ktoś grzebał to jest taka szansa




_________________

Ałeroks
Speedfight




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 maja 2014, 8:09 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wydech nie ma z tym nic wspólnego ,miałeś źle założone zabezpieczenie sworznia tłoka i wyleciało,przypadek sprawił że stało się to przy nowym wydechu,równie dobrze mogło to wylecieć przy starym ,to by była tylko kwestia czasu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 maja 2014, 11:30 
*

Rejestracja: 25 kwie 2014, 12:26
Posty: 65
Pojazd: Romet Zenit 2t
Silnik od nowości był nie grzebany, ale dzięki za pomoc :)

-- 24 maja 2014, 12:30 --

Jak kupie tec eco 50 to już nie powinno się tak stać? Oczywiście dotrę go z 500-600km




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2014, 8:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 18:27
Posty: 154
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Pojazd: Romet Zenit 2t - I wszystko na ten temat ode mnie.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2014, 9:12 
*

Rejestracja: 25 kwie 2014, 12:26
Posty: 65
Pojazd: Romet Zenit 2t
Ten romet jest z 2006r i on ma oryginalny silnik minarelli, jednak zepsuł mi się wał i zrobiłem swapa. Silnik mam teraz taki jak te nowe romety 717 2t AC

http://skuter.co/pl/p/Zabezpieczenie-sworznia-tloka-13mm-2-szt./427

Mi się takie te końcówki co idą do środka urwały, lub stopiły




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2014, 9:24 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
krzyskowanik Popełniłeś grzech śmiertelny zamieniając minarelkę na chinarelkę. Jak masz stary silnik to go remontuj i pamiętaj, że zabezpieczenia sworznia tłoka są jednorazowego użytku, przy każdym demontowaniu zakładasz nowe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2014, 9:30 
*

Rejestracja: 25 kwie 2014, 12:26
Posty: 65
Pojazd: Romet Zenit 2t
Wiem, ale poszedł mi wał i koszt naprawy wyniósłby więcej niż koszt nowego silnika.
Gummma, wg ciebie nie zatrze mi się znowu jak kupie cylinder tec?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2014, 9:51 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Tego raczej nikt Ci nie powie, bo zatrzeć można wszystko, nawet kobietę :D Jak nie trafisz na lipny egzemplarz i dobrze dotrzesz to powinien śmigać. Osobiście i tak kupiłbym żeliwną firmówkę. Co do kosztów naprawy to troszeczkę błędnie rozumujesz. Naprawisz raz dobry silnik i masz spokój, pakując tanie części w podróbkę ponosisz małe koszta... Tymczasowo. W skali przebiegu np. 12 000km wpakujesz tyle samo kasy co w remont minarelli tyle, że będzie to rozciągnięte w czasie, a na minarelce więcej pojeździsz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2014, 9:58 
*

Rejestracja: 25 kwie 2014, 12:26
Posty: 65
Pojazd: Romet Zenit 2t
Wiem, tylko że teraz mnie nie stać na coś lepszego od teca. Poza tym zrobie pewnie z 6k km max na tym cylindrze, bo ten i następny sezon tylko, a potem to już prawko




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2014, 10:05 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Rozumiem. Zbieraj kasę na prawko, w wakacje jakaś praca sezonowa pomoże w uzbieraniu odpowiedniej kwoty.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2014, 10:09 
*

Rejestracja: 25 kwie 2014, 12:26
Posty: 65
Pojazd: Romet Zenit 2t
No i dlatego między innymi nie chce pakować już w skuter, wystarczy mi seria+ pro replica, ale po prostu nie chce żeby się znowu zatarło. Przede wszystkim będę lał lepszy olej, a nie ten z orlena jak na zatarym cylindrze :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2014, 10:16 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Polecam Mobil 1 Two Stroke Oil, cena jakieś 34zł za litr. Orlenowkich wynalazków zaczynam unikać. Zatankowałem tydzień temu na Lotosie i mam wrażenie jakbym dostał dodatkową moc, gorący silnik jest bardziej dynamiczny i nie zamula na przyspieszeniu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy