Dzisiaj jest 17 paź 2024, 10:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Pierścienie?
Post: 27 maja 2014, 17:29 
*

Rejestracja: 23 mar 2014, 22:52
Posty: 24
Pojazd: Aprilia leonardo 300
Witam. Otóż posiadam aprilie leonardo 300 i zauważyłem że podbiera olej (nie ma wycieków). Lecz gdy mierzyłem kompresje to wychodzi lekko ponad 12 bar. I moje pytanie brzmi czy to wina pierścieni? I czy pierścień olejowy ma wpływ na kompresję? A tak poza tym to chciałbym powiedzieć że apka nie kopci, ma niezłego kopa i bardzo dobry v-max wiec pomóżcie. :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 27 maja 2014, 21:06 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Ostatni pierścień w 4T nie bierze czynnego udziału w kompresji, jego zadaniem jest zagarniecie oleju z miski olejowej i pokrycie nim gładzi cylindra warstwą w postaci filmu olejowego, co by się nie zatarł zestaw tłok-cylinder-pierścienie uszczelniające. Jak ciągnie olej to masz pierścienie do wymiany albo remont silnika, bo już wszystko zużyte. Zależy jaki masz przebieg. Zasadniczo to nie siedzę w 4T, w jednośladach, niech się ktoś inny wypowie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 maja 2014, 20:45 
*

Rejestracja: 23 mar 2014, 22:52
Posty: 24
Pojazd: Aprilia leonardo 300
Jaki przebieg? Już prawie 48000 :) więc trochę jest :) ale skoro kompresja jest ponad 12 bar to pierścienie są na pewno git, jedynie co olejowy może być zużyty. Dobrze mówię? A może te aprilki po prostu tak mają że ciagną olej? Mógłby sie ktoś wypowiedzieć kto ma podobny sprzęt? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 maja 2014, 17:55 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
ramona24x pisze:
koro kompresja jest ponad 12 bar to pierścienie są na pewno git, jedynie co olejowy może być zużyty. Dobrze mówię?

To nie działa tak, pierścień zagarniający olej ma go po prostu "nałożyć" na gładź cylindra w jak największej ilości. Jak masz zużyte pierścionki uszczelniające to nadmiar oleju trafia do komory spalania (w 4T w misce olejowej tworzy się w przeciwieństwie do 2T ciśnienie). Po dłuższej jeździe będziesz miał zasrane nagarem denko tłoka, głowicę i zawory.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy