Dzisiaj jest 16 cze 2024, 12:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 lut 2010, 19:01 
*

Rejestracja: 23 gru 2009, 21:44
Posty: 68
Pojazd:
Siema. Chce sam wymienić wał i potrzebuje parę informacji. Mam parę pytań (jeżeli nie masz pojęcia to nie pisz głupot ani nie strzelaj!)
1.Czy jak odkręcę wszystkie śruby łączące 2 kartery ze sobą to czy z łatwością będzie mi je oddzielić od siebie czy będę musiał użyć siły (podaj twój sposób jak to zrobić).
2.Jak odkręcić śrubę trzymająca magneta (czym zablokować by wał się nie kręcił?)
3.Do jakiej temperatury podgrzać kartery? Czy jest możliwość przegrzania łożyska i jego zniszczenie.
4.Czym podgrzać kartery nie posiadając specjalnych urządzeń (w domowy sposób)
5.Chłodzenie łożysk jak długo trzymać je w zamrażarce?
6.Czy do gorącego karteru będę musiał łożysko(schłodzone) wbijać czy z łatwością one wejdzie.
7.Czy strony łożysk maja różnice czy można je włożyć jak się chce? (napisem do góry, do dołu)
8. Czy przed wkładaniem łożyska trzeba karter smarować olejem czy ma być idealnie czysty?
9.Czy łożysko trzeba wbić na wał maksymalnie ile się da czy jest jakiś limit mm?
10.Jak z z powrotem założyć magneta.
11.Na co trzeba szczególnie uważać przy wymiana wału. tzn. co jest delikatne i szybko można przez 1 szarpniecie, pukniecie zepsuć.
12. Jakie ma zadanie klin wału? Czy są problemy z jego wkładaniem.
13.Jaki środek do czyszczenia karterów w środku? Czy benzyna ekstracyjna się nada?
14.Co lepsze, uszczelka między kartery czy silikon odporny na temperaturę?
15.Czy wał trzeba jakoś dotrzeć? Czy normalnie po wymianie na nowy składamy wszystko w całość i dajemy ostro w pizdy i latamy normalnie?
Chyba to wszystkie pytania. Jak coś to jeszcze dopisze:D
Odpowiedzi na pewno się nie tylko mi przydadzą . Pozdro.


Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 20:30 przez Bosozoku, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 19:10 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2009, 20:49
Posty: 72
Lokalizacja: Głogów
Pojazd:
Na wszystko nie znam odpowiedzi.

10.Magneto zakładasz wycięciem na wał z założonym klinem.

12.Nie ma problemu po prostu wkładasz klin w wycięcie na wale i zakładasz magneto.




_________________

Obrazek
Obrazek
Na razie seria, delikatna optyka i audio d(-_-)b....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 19:27 
*

Rejestracja: 11 cze 2008, 19:35
Posty: 83
Pojazd:
1. Może trzymać sylikon, popukaj trochę a na pewno się rozejdzie.
2. Np. blokada tłoka.
3. Ni wiem do jakiej, na wyczucie...
4. Np. kuchenka gazowa, opalarka,
5. Ja bym nie chłodził po rozgrzaniu karteru powinny bez problemu wejść.
6. Jak wyżej.
7. Zależy od łożyska.
8. Wypadałoby przesmarować czop łożyska.
9. Maksymalnie
Jeżeli chodzi o Aeroxa to tam klin wału jest chyba na stałe zrobiony.
Ja bym rozgrzał kartery wrzucił łożyska, wał włożył do zamrażarki, żeby się schłodził, włożył, poskręcał połówki i wyśrodkował.
Ale lepiej jak nigdy tego nie robiłeś, to lepiej oddaj to komuś...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 19:42 
*

Rejestracja: 23 gru 2009, 21:44
Posty: 68
Pojazd:
"7. Zależy od łożyska." co dokładnie masz na mysli? Mam SKF c4.
"8. Wypadałoby przesmarować czop łożyska. " tzn. że miejsce w którym będzie łożysko mam pędzelkiem posmarować ?
Wiesz trzeba coś samemu robić, a nie komuś oddawać inaczej się człowiek nie nauczy xd :D


Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 19:43 przez Bosozoku, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 19:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 11:19
Posty: 793
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Bosozoku, Widzę, że masz zamiar sam to zrobić. Może przy okazji zrobiłbyś tutorial? Też mam aeroxa i też szykuje mi się zmiana łożysk. Na pewno nie tylko ja skorzystam z tego tutka ale bardzo dużo osób :) :)




_________________

W uszach szum, w oczach mgła, na liczniku 22 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 19:46 
*

Rejestracja: 23 gru 2009, 21:44
Posty: 68
Pojazd:
Wiecie na początku miałem dać do mechanika ale stwierdziłem że ile można komuś dawać zarobić,- jak można samemu to zrobić. Dlatego do niektórych rzeczy się upewniam żeby nie zepsuć. A przy okazji zrobię jakiś pożarny poradnik, dokładnie co i jak.
Ja będę zakładał nowy wał i łożyska (po 1 bo mój nie jest nowy i przebieg ma duży po 2 nie mam ściągacza łożyska po 3 będzie 70ccm)


Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 19:51 przez Bosozoku, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 20:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
http://apriliasr.pl/topics27/wymiana-lo ... t11381.htm Moze to innej strony tutek ale wam bardzo pomoże.Trzeba troche szukać po forach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 20:37 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
1. Nie nie bedzie latwo szlo bo jeszcze trzyma wal, stabilizatory, oraz lozyska
2. Sciagaczem
3. Kartery podgrzewasz opalarka az beda "cieple" (okolo 90*)
4. Ew. suszarka do włosów.
5. Okolo 1h-2h
6. Nie wiadomo moga wejsc latwo a mozesz je tez wbic :)
7. Zalezy jakie lozyska, ale przewaznie sa otwarte z dwoch stron i jesli nie ma specjalnych oznaczen to nie ma znaczenia.
8. Smarowac nie trzeba ale mozna, tak musi byc perfekcyjnie czysty.
9. Nie wiem, ja nabijalem to zostawialem trochu a wbijajac sie ulozyly same :)
10. Tak samo jak rozlozyles (zapisuj sobie na kartce co idzie po kolei.)
11. Nie wal w korbowod, wogole nie sadz po lozyskach za mocno, ew przez jakas miekka deske.
12. Klin walu zachacza o magneto oraz to kolko co napedza pompe oleju.
13. Zwykla benzyna 95 oktanow.
14. Ja preferuje sylikon latwo sie naklada i szybko wysycha, a co najwazniejsze trzyma!

Chyba odpowiedzialem na wszystkie pytania jak cos zle napisalem to poprawcie mnie :p




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 20:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
1.
Jeśli kartery są dobre a przypuszczam ze raczej takie masz to bedzie ciężko je rozdzielić. Trzeba mieć ściągacz.
2.
np blokada tłoka, albo coś z twardego plastiku wkładasz w skrzynie korbową między karter a przeciwwagę wału. Następnie będzie potrzebny ściągacz aby zdjąć magneto.
Po drugiej stronie wału masz wariator. Trzyma go tylko nakrętka, nie ma żadnego klinu.
3.
nie masz prasy do wkladania łożysk to podgrzewasz karter do ok 180 stopni i wbijasz łożyska. ale nie walisz bezpośrednio młotkiem tylko poprzez stare łożysko.
4.
jakimś palnikiem.
5.
nie baw się, samo podgrzanie karteru starczy bo on ma większą rozszerzalność.
6.
wejdzie dużo lżej niż normalnie.
7.
obojetnie raczej:) no chyba że masz łożyska kryte,
8.
wszystko ma być idealnie suche i czyste!
9.
wbijasz najpierw do karteru (do końca) , potem wciskasz wał.
10.
wkładasz klin w rowek wału jeśli wypadł, potem równo osadzasz magneto, blokujesz wał i dokręcasz mocno nakrętkę.
11.
możesz np wygiąć korbowód. musisz wszystko robić ostrożnie. pamiętaj aby po skręceniu połówek karteru odprężyć łożsyka czyli pukasz po 2 razy w obie strony wału, np przez kawałek drewna aby nie uszkodzić wału, gwintu itp.
12.
on ustala położenie magneta. wkłada się bardzo łatwo.
13.
nada się, ważne aby cała skrzynia korbowa, cylinder, tłok, lozyska, wał i inne podzespoły tam pracujące były czysciutkie. Jak znajdzie się tam jakiś brud to przy tak masakrycznych obrotach jakie uzyskuje 2T silnik może sie szybko zatrzeć (częsta przyczyna zatarcia gdy silnik składa niedoświadczona osoba).
14.
silikon. sam mam i jest super.

Mam nadzieję że pomogłem :)
Powodzenia!




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 20:59 przez slawek5t, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 20:58 
*

Rejestracja: 23 gru 2009, 21:44
Posty: 68
Pojazd:
A czy trzeba mieć mikrometr? Wyśrodkować wał? Czy to jest niekonieczne?
Odp. na 15.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 21:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Jeśli nie będzie równo po złożeniu, to młotkiem i deseczką wyrównasz sobie :) nie trzeba żadnego dokładnego pomiaru, wystarczy na "oko". Naprawde.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 11 lut 2010, 0:10 przez slawek5t, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 21:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Móglibyście mi jakoś wytłumaczyć o co chodzi z tym wyśrodkowaniem?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 21:22 
*

Rejestracja: 23 gru 2009, 21:44
Posty: 68
Pojazd:
Noo bo przecież korbowód zawsze ma delikatny luz na boki. Wiec to dlatego żeby mógł 'dostosować się' do cyla .
Ale w sumie jak maksymalnie skręcę kartery to raczej samo się wyśrodkuję i powinno być ok. :D


Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 21:25 przez Bosozoku, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 21:36 
*

Rejestracja: 11 cze 2008, 19:35
Posty: 83
Pojazd:
slawek5t pisze:
15. Jeśli nie będzie rowno po złożeniu, to młotkiem i deseczką wyrównasz sobie :) nie trzeba zadnego dokladnego pomiaru, wystarczy na "oko". Naprawde.

Na oko to sobie możesz buty wyczyścić, tam ma być wszystko pożądnie zrobione, chyba, że chcemy niedługo zmienić łożyska na nowe...
Bosozoku pisze:
Noo bo przecież korbowód zawsze ma delikatny luz na boki. Wiec to dlatego żeby mógł 'dostosować się' do cyla .
Ale w sumie jak maksymalnie skręcę kartery to raczej samo się wyśrodkuję i powinno być ok. :D

No raczej nie... musisz wyśrodkować...


Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 21:36 przez kacper93, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lut 2010, 22:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 235
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd: VFR 800FI - BTQT9
Imię: Paweł
2

Ostrzeżenia: 2
Bosozoku pisze:
Siema. Chce sam wymienić wał i potrzebuje parę informacji. Mam parę pytań (jeżeli nie masz pojęcia to nie pisz głupot ani nie strzelaj!)


Spoko, postaram się ;) Niedawno skończyłem wymieniać łożyska więc trochę pamiętam :D

Bosozoku pisze:
1.Czy jak odkręcę wszystkie śruby łączące 2 kartery ze sobą to czy z łatwością będzie mi je oddzielić od siebie czy będę musiał użyć siły (podaj twój sposób jak to zrobić).


Musisz użyć siły, a dokładniej musisz postukać młotkiem raz jednej raz z drugiej strony, najlepiej gumowym żeby nie uszkodzić karterów, musisz paręnaście razy przywalić bo trzymają łożyska. Nie próbuj nic podważać płaskim śrubokrętem!

Bosozoku pisze:
2.Jak odkręcić śrubę trzymająca magneta (czym zablokować by wał się nie kręcił?)


Musisz jakoś zablokować albo tłok albo sam wał żeby się nie kręcił. Ja wziąłem blokadę waria i bez problumu nakrętka poszła.

Bosozoku pisze:
3.Do jakiej temperatury podgrzać kartery? Czy jest możliwość przegrzania łożyska i jego zniszczenie.


Do jakiej konkretnie to nie wiem, musisz na prawdę porządnie je podgrzać. Potrzymaj je tak z 10min na wysokim ogniu na najmniejszym palniku (w przypadku gdy podgrzewasz na kuchence) lub grzać je też z około 10min opalarką. Chodzi o to żeby na prawdę dobrze je nagrzać żeby mocno się metal rozszerzył, wtedy nie będziesz miał problemów z włożeniem łożyska. Broń Boże nie grzej karteru w którym masz założone łożysko, chyba że stare które wymieniasz. Możesz być pewien że w ten sposób rozhartujesz łożysko i będzie się nadawać na śmietnik. Niestety człowiek uczy się na błędach i mnie to przez przypadek spotkało.

Bosozoku pisze:
4.Czym podgrzać kartery nie posiadając specjalnych urządzeń (w domowy sposób)


Jak wyżej, kuchenka, włączasz najlepiej najmniejszy palnik na najwyższy ogień i grzej z 10min możesz trochę więcej. Najlepiej grzeje się mniejszy karter, z większym jest więcej problemu i trudno będzie ci dobrze i równomiernie je nagrzać, chyba że dasz na większy palnik.

Bosozoku pisze:
5.Chłodzenie łożysk jak długo trzymać je w zamrażarce?


Trzymasz ile chcesz, im dłużej tym lepiej choć bez przesady że 3dni i więcej :D Po 1 dniu trzymania łożysko osiąga max. ujemną temp. na jaką ustawiona jest zamrażarka. Łożysko tylko włóż do jakiegoś worka i dawaj do chłodzenia.

Bosozoku pisze:
6.Czy do gorącego karteru będę musiał łożysko(schłodzone) wbijać czy z łatwością one wejdzie.


Jeśli ładnie pogrzejesz karter to bez problemu schłodzone łożysko samo wpadnie pod warunkiem że prosto je położysz, jeśli choć trochę krzywo to ci się zablokuje. Lepiej miej przy sobie gumowy młotek i stare łożysko (w przypadku gdy nie masz gumowego młotka, wtedy przykładasz stare łożysko i walisz).

Bosozoku pisze:
7.Czy strony łożysk maja różnice czy można je włożyć jak się chce? (napisem do góry, do dołu)


Mają znaczenie jeśli zakładasz łożyska z koszykiem teflonowym. Co do metalowych to mówi się że należy je dać napisami do środka/wału/skrzyni korbowej.

Bosozoku pisze:
8. Czy przed wkładaniem łożyska trzeba karter smarować olejem czy ma być idealnie czysty?


Idealnie czysty, olej jest nie potrzebny. Dopiero na sam koniec możesz kapnąć trochę oleju na łożyska jak już będziesz składać kartery.

Bosozoku pisze:
9.Czy łożysko trzeba wbić na wał maksymalnie ile się da czy jest jakiś limit mm?


Nie wiem, może źle zrozumiałem ale łożyska się nie wbija na wał tylko pierw do karteru chyba że masz na myśli już podczas składania połówek. Tu cię uczulam, jest to najtrudniejsza czynność gdyż wał (najlepiej na noc w zamrażalnika) musisz szybko wyciągnąć z zamrażalki żeby nie zdążyło dostać temp. pokojowej i wkładać w łożysko, najlepiej pierw w karter duży. Spodziewam się że i tak nie uda ci się całego wału włożyć bo się zaklinuje więc tutaj też w pogotowiu musi czekać młotek gumowy i musisz trochę postukać. Wał wbij do końca aż się oprze o łożysko gdyż podczas wkładania małego karteru pomoże ci to. Jak będziesz zakładać mały karter to on też na pewno ci się zablokuje wiec tu też musisz postukać młotkiem ale w tym momencie ostrożnie i raz z jednej strony drugi raz z przeciwnej strony bo możesz uszkodzić wał. Wbij tylko tyle żeby śruby trzymające połówki karterów mogły załapać i potrzebny będzie dobry imbus i wtedy bez większych problemów skręcisz kartery, musisz tylko trochę użyć siły przy kręceniu śrubami no i pamiętaj o skręcaniu na krzyż. Później wyśrodkowujesz wał najlepiej sprawdzasz szczelinomierzem, odprężasz łożyska i jeśli wszystko dobrze poskładasz to wał bez większych oporów powinien się obracać.

Bosozoku pisze:
10.Jak z z powrotem założyć magneta.


Bez problemu. Przykręcasz cewki, uważaj żeby nie uszkodzić uzwojenia i zakładasz dzwon, on wskoczy na miejsce choć wcale nie musi i po prostu przykręcasz nakrętkę. Obracasz wałem i sprawdzasz czy nic nie trze w magnecie.

Bosozoku pisze:
11.Na co trzeba szczególnie uważać przy wymiana wału. tzn. co jest delikatne i szybko można przez 1 szarpniecie, pukniecie zepsuć.


Uważaj na sam wał i używał głównie gumowego młotka, tylko ostatecznie zwykłego i to jeszcze przez drewienko.

Bosozoku pisze:
12. Jakie ma zadanie klin wału? Czy są problemy z jego wkładaniem.


On nie pozwala obracać się dzwonowi magneta, dzięki niemu nie zmienia się wyprzedzenie zapłonu które jest ustawione fabrycznie w jednej pozycji i go nie zmienisz. Wkładanie nie jest trudne, wciskasz lekko końcówkę klinu do rowka na wale i pukasz młotkiem lekko w klin centralnie na całej długości klina i on sam się wciśnie w rowek.

Bosozoku pisze:
13.Jaki środek do czyszczenia karterów w środku? Czy benzyna ekstracyjna się nada?


Może być, ja używałem denaturatu :D

Bosozoku pisze:
14.Co lepsze, uszczelka między kartery czy silikon odporny na temperaturę?


Uszczelki i tak nie kupisz bo nigdzie nie dostaniesz, przynajmniej ja się nie spotkałem jeszcze. Fabrycznie kartery są składane na silikon. Ja też dawałem silikon - czerwony, odporny na temp. do +300 stopni, nie pamiętam dokładnie do ilu.

Bosozoku pisze:
15.Czy wał trzeba jakoś dotrzeć? Czy normalnie po wymianie na nowy składamy wszystko w całość i dajemy ostro w pizdy i latamy normalnie?


Po złożeniu wszystkiego sprawdzasz czy nic nie trze, wszystko gra, odpalasz i parę kilometrów spokojnie aby się wszystko spasowało. Niektórzy mówią że można od razu gaz i wio, ale lepiej paręnaście kilometrów na spokojnie niech się ułoży.

Bosozoku pisze:
Chyba to wszystkie pytania. Jak coś to jeszcze dopisze:D
Odpowiedzi na pewno się nie tylko mi przydadzą . Pozdro.


Spoko, jak coś to pisz.

Aha i prośba do innych mających jakieś ale do tego co napisałem. Napiszcie spokojnie co wam leży na serduchu i z czym się ew. ze mną nie zgadzacie a nie od razu z ryjem bo trafiali się już na forum tacy wszechwiedziący mistrze w gorącej wodzie kąpani. :mrgreen:

Uff, ale się rozpisałem :twisted:


Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 22:40 przez Pavlak, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2010, 0:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
kacper93 pisze:
Jeśli nie będzie rowno po złożeniu, to młotkiem i deseczką wyrównasz sobie nie trzeba zadnego dokladnego pomiaru, wystarczy na "oko". Naprawde.


Na oko to sobie możesz buty wyczyścić, tam ma być wszystko pożądnie zrobione, chyba, że chcemy niedługo zmienić łożyska na nowe...


Pavlak pisze:
Aha i prośba do innych mających jakieś ale do tego co napisałem. Napiszcie spokojnie co wam leży na serduchu i z czym się ew. ze mną nie zgadzacie a nie od razu z ryjem bo trafiali się już na forum tacy wszechwiedziący mistrze w gorącej wodzie kąpani.


Czemu nie słuchasz kolegi Pavlak'a :)

Tego naprawde nie trzeba ustawiać co do setnej części milimetra.
Ma być równo na oko i koniec. Idealne poprawianie przyrządami pomiarowymi nic nie da.
To nie Squish że ma być idealnie.
Po to wał ma luz na korbie aby wszystko się spasowało.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 11 lut 2010, 0:16 przez slawek5t, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2010, 10:07 
*

Rejestracja: 23 gru 2009, 21:44
Posty: 68
Pojazd:
A jaka jest różnica miedzy skf teflon a metal (oprócz materiału z którego jest wykonany koszyczek) Które bardziej polecacie te tańsze metal czy droższe teflon (do sporta/midrace) bo mam okazje kupić i te i te w sklepie taniej nic w necie.
PS. Dzięki za odpowiedzi na pytania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2010, 17:48 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Ja bym bral teflony (tez mam ^^) bo gdy sie posypia poprostu sie zetra/spala i nie porysuja cylindra (chyba ze zlamie pierscien).




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2010, 17:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
jak masz sportowy wydech to kup teflony. w razie posypania się koszyczka, masz większe szanse że cylinder "przeżyje."




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2010, 18:01 
*

Rejestracja: 23 gru 2009, 21:44
Posty: 68
Pojazd:
To wezmę teflonowe:D
A jak proponujecie zrobić?
1.Gorące łożyska założyć na na wał(schłodzony) i potem podgrzewać kartery i wkładać wał? lub
2.Podgrzać kartery i włożyć w nie łożyska(schłodzone) i potem podgrzać łożyska i założyć wał(schłodzony)
I jeszcze jedna sprawa po jakiem czasie mam skręcać kartery? Od razu po nałożeniu silikonu? Czy silikon musi podeschnąć?


Ostatnio zmieniony 11 lut 2010, 18:02 przez Bosozoku, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy