Witam,
Przedstawię pokrótce historię mojego skuterka. Nabyłem uszkodzony Peugeot Speedfight 3 chłodzony cieczą z 2015r. Kupiony w celu dojazdów do pracy. Po oględzinach okazały się do wymiany łożyska na wale. Zostało wszystko wymienione, sprawdzone, kompresja idealna. Zaznaczę też, że nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w tej dziedzinie. Tyle co teraz zdążyłem się nauczyć/dowiedzieć podczas składania. Zauważyłem też, że został zmieniony cylinder na 70cc Malossi. Gaźnik dellorto PHVA 175 -> (czy takie były montowane fabrycznie ?)Filtr, wydech wszystko seryjne. Z odpalaniem nie ma żadnego problemu. Pali na dotyk/jedno kopnięcie. Problem jest przy starcie, gdy chcę nim ruszyć, brakuje mu jakby mocy. Albo za dużo dostaje paliwa i nie możę przepalić lub tez biore pod uwagę, że dostaje zbyt mało paliwa
Zrobie mu krótką "przegazuwkę", przebierze i jak juz rusze to po paru sekndach wskoczy na obroty i jest perfekcyjnie. Od razu to słychać. Następnie już pracuje elegancko, przyspieszenie ok, vmax 75km/h, schodzi na wolne obroty, nie gasnie. Można jezdzić całymi dniami. Wystarczy, że go zgaszę, postoi 15 min i pojawia sie ten sam problem przy starcie ;/ Troche czytałem zeby zmienić dyszę (zmieniłem głowna na 70) ale jest zdecydowanie gorzej, bo praktycznie wkreca sie tylko do 3tys obrotów. Jest na dyszy 50 i jest idealnie gdyby tylko nie ten start. Mogę tez nagrać filmik, zeby dokladnie pokazac o co mi chodzi. Nie ukrywam, że chciałbym to zlikwidować, gdyż z samego rana ruszam, halasu sporo, a brak jazdy. Czy móglbys mi cos doradzić ? Nie chciałem sie bawic z tuningiem, ale skoro juz jest 70cc włożone, nie chcę zmieniać ze zwzgledu na koszty.
Uzyskałem już następujące porady:
- dysza z automatu do zmiany na 75-85
- regulacja gaźnika/więcej dolotu na filtrze/dziury/gąbka tuningowa
- gaźnik 17,5 ok
- sprężynki na sprzęgle twardsze, reg. napędu z automatu ( o ile nie było robione po wpakowaniu 70)
- ssanie jak jest automatyczne to na ręczne
I teraz pytania:
- więcej dolotu na filtrze/dziury/gabka tuningowa -> czy chodzi o mniej więcej coś takiego ?
https://sklep.mieloch.pl/czesci-do-skut ... FIGHT_3_LCstożek nie wchodzi w grę,
- ssanie automatyczne na ręcznę, wystarczy tylko zmienić linkę, czy tylko odpiąć ? Mógłby mi to ktoś bardziej wyjaśnić, podesłać link ?
- przy gaźniku jest jedna dysza, ona daje tak jakby dodatkowe powietrze ? czy to normalne, że tak bezpośrednio wchodzi powietrze ? cały "syf" idzie do cylindra ? nie powinno to być jakoś z czymś połączonę ? jak przyłoże palca to czuje jak zassysa i od razu się dławi. (zdjęcie)