Cześć chłopaki,
wpadam dzisiaj do was z małym zapytaniem na temat Sachsa ZZ125 4t z 2014. Motorek fajny, ale niestety jest dość rzadko spotykany w u nas w Polsce, a to naprawdę szkoda. Ale przejdźmy do tematu:
Niedawno dostałem w swoje ręce takowego Sachsa ZZ125 Supermoto. Nie spodziewałem się nic konkretnego po tym silniku (Niby jest to silnik z Suzuki DR/DRZ, ale możliwę że to może być chińczyk, wypowiedzcie sie sami) chłodzonym powietrzem z 11ma kucami i 5cio stopniową skrzynią biegów.
Na 125 jest to dość mało KM moim zdaniem, ponieważ moje wszystkie 125 lecz LC 4t miały po 15-16 lub (19KM nie w orginale), chociaż nie wiem jak to wygląda na takich silnikach chłodzonymi powietrzem, i czy można z nich jeszcze coś wykrzesać. Bo tak naprarwdę nigdy wcześniej nie miałem z nimi stycznośc, oprócz Simsonka S51 i motorynki
.
Ale na początek mój problem leży w tym że ten motorek jest zblokowany i pojedzie marne 80kmh Po prostu jest z importu z Niemczech gdzie motocykle na A1 podobno są automatycznie blokowane u dilera na to 80kmh. Dlaczego? Szczerze nie wiem... żeby klient powrócił do salonu aby zdjąć takową blokadę i zostawić dodatkowe pieniążki? Czy jest to jakoś uregulowane prawnie przy A1. W każdym razie na początek kwesti blokad:
Gdzie one mogą się znajdować, i jak je zdjąć? Udało mi sie dojść na Anglojęzycznych forach żę są na:
- Wydechu = Katalizator (Środek wydechu gdzieś pod przykręcaną osłoną)
- Końcówcę wydechu
- Lince
- Zwężce dolotu
- Dysze
- Module CDI (Odcina zapłon i daje się rozpędzić do tych 80kmh) Pod bakiem
- Zaworach lub rozrządzie??
Które z tych to prawda? Dla mnie żaden problem zająć sie pierwszymi 5ma, gorzej z CDI bo to już nie stara DT w której wystarczało podmienić lub zmostkować kable ale napewno można dostać już odblokowane CDI tylko teraz jakie? Ale powiedzcie mi czy opłaca poświęcić na to czas i czy ten przyrost będzie faktycznie tak zauważalny? Bo nie chchę ciąć wydechu, lub ściągać baku plastików itd. po nic.
Pozdrawiam