Dzisiaj jest 03 gru 2024, 9:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Opona
Post: 27 gru 2009, 19:38 
*

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:05
Posty: 192
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd:
Witam
jaka najszersza opona wejdzie do TGB Orion 101s?
Teraz mam 120/70/12, sprawdzałem i od strony karterów jest duużo miejsca, ale od strony wydechu gdzieś 1cm. Wejdzie mi 140/70/12?
Jakby co, to nawet można chyba dać podkładki pod mocowanie wydechu, co wy na to?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2009, 20:58 
Ex Moderator

Rejestracja: 13 sie 2009, 15:24
Posty: 397
Pojazd:
damiantgb pisze:
co wy na to?


Po to ktoś wymyślił seryjne wymiary aby się ich trzymać..zmierzone są tam najlepsze opory toczenia dla Twojego skutera na takiej oponie. Podejrzewam, że te parę mm na szarokości opony nic Ci nie da.


Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 20:59 przez raggaman555, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2009, 21:11 
*

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:05
Posty: 192
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd:
Więc założyć 120?
140 bosko by wyglądała, taka szeroka... ehh




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2009, 21:33 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 11:27
Posty: 121
Lokalizacja: Rzeszów/StW
Pojazd:
wsadzaj jest potezna roznica !

calkiem inna przyczepnosc NIEBo bierz wejdzie 130 na bank wejdzie .




_________________

Niepozorny mały Potwór !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2009, 22:12 
Ex Moderator

Rejestracja: 13 sie 2009, 15:24
Posty: 397
Pojazd:
Adi :* pisze:
wsadzaj jest potezna roznica !


Jak się już pisze takie stwierdzenie to wypadałoby podać argumenty ...

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference
120/70-12 3.3in 9.3in 18.6in 58.5in 1083 0.0%


Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference
140/70-14 3.9in 10.9in 21.7in 68.2in 929 0.0%


Adi :* pisze:
calkiem inna przyczepnosc


Jakoś nie jestem do tego przekonany.

Na większej oponie nie zwiększą się opory toczenia, a za tym V-max ? :roll:


Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 22:15 przez raggaman555, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2009, 22:22 
*

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:05
Posty: 192
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd:
Według mnie przy takich bieżnikach różnica oporów toczenia pomiędzy 140 i 120 nie bedzie aż tak ogromna.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2009, 22:53 
Ex Moderator

Rejestracja: 13 sie 2009, 15:24
Posty: 397
Pojazd:
damiantgb pisze:
Według mnie przy takich bieżnikach różnica oporów toczenia pomiędzy 140 i 120 nie bedzie aż tak ogromna.


Przeanalizuj wymiary, które podałem i przelicz na mm :wink:
Nie wiem może się mylę..albo wy kierujecie się współczynnikiem zwanym L.A.N.S :lol: :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2009, 23:02 
*

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:05
Posty: 192
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd:
Hehe
więc ile według ciebie skuter straci na predkości?
1 km/h, 2?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2009, 23:16 
Ex Moderator

Rejestracja: 13 sie 2009, 15:24
Posty: 397
Pojazd:
damiantgb pisze:
więc ile według ciebie skuter straci na predkości?
1 km/h, 2?


Nie wiem..strzelać też nie mam zamiaru bo po co mam wprowadzać Cię niepotrzebnie w błąd .
Może są mądrzejsi w tym gronie i rozwiążą tą zagadkę na podstawie autopsji :wink:

Może akurat Ty będziesz tym, który dokona porównania.

Przydałby się jakiś mądry kalkulator rozmiarów..ale nie mogę nic takiego do moto znaleźć.


Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 23:17 przez raggaman555, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2009, 23:19 
*

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:05
Posty: 192
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd:
Jak będe zamawiać to wezmę tą 140tkę i napiszę co i jak i o ile osiągi spadły.

EDIT:
Jest jeszcze problem natury technicznej, a mianowicie: naciągną mi taką szeroką opone na felgę?


Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 23:31 przez damiantgb, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2009, 23:37 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 11:27
Posty: 121
Lokalizacja: Rzeszów/StW
Pojazd:
ale lag jest szeroki tu chodzi o zakrety czlowiek :lol:

naprostej jes tto sam oco na 120 ;] a w zakrecie ma wiekszy kat do wylozenia ;]

PROSTTE. :mrgreen:

dadza rade spokojnie wejdzie i na felge .




_________________

Niepozorny mały Potwór !


Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 23:38 przez Adi :*, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2009, 23:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 14:15
Posty: 233
Lokalizacja: BZ
Pojazd:
Zależy czy ta opona będzie wyglądać jak walec czy nie jak nie to powierzchnia styku z nawierzchnią nie zmieni się diametralnie a spadek osiągów tym spowodowany (mam na myśli V max) zniweluje się większą średnicą koła bo przecież 120*70% to mniej niż 140*70% :wink:




_________________

:twisted: BORN TO PERFORM :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2009, 23:58 
*

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:05
Posty: 192
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd:
Walec to raczej nie będzie, ale też nie slick. Coś pokroju tego, co mam teraz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2009, 0:08 
Ex Moderator

Rejestracja: 13 sie 2009, 15:24
Posty: 397
Pojazd:
M4CZ3K pisze:
spadek osiągów tym spowodowany (mam na myśli V max) zniweluje się większą średnicą koła bo przecież 120*70% to mniej niż 140*70% :wink:


Oj nie wiem czy to tak do końca jest. Warto byłoby się zagłębić w informację o siłach tocznych/oporach ruchu.


Ostatnio zmieniony 28 gru 2009, 0:09 przez raggaman555, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2009, 1:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 14:15
Posty: 233
Lokalizacja: BZ
Pojazd:
większa powierzchnia styku pozwoli na lepsze przyspieszanie a średnica je zniweluje tarcie będzie na większej powierzchni co z kolei go spowolni oczywiście jak całe życie jeździł z wiatrem a teraz pod wiatr licznik też mniej pokarze :roll: zdajecie sobie sprawę ze kłócicie się o setne km/h o ile nie będzie brał udziału w zawodach dla dragsterów to mu się nie przyda no może jagby chciał driftować to wyższy profil opony sprawi ze moto będzie bardziej wycuwalne




_________________

:twisted: BORN TO PERFORM :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy