Dzisiaj jest 10 mar 2025, 23:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 sty 2010, 12:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:07
Posty: 7
Lokalizacja: Miasto Królów Polski
Pojazd:
Witam :mrgreen:

Chcialbym dowiedzieć sie jaka jest seryjne ilość zebów w przełozeniach minarelli lc,
i np. jakimi właściwościami cechują sie przełożenia z 13/44 ?
Zawsze chciałem to wiedzieć ;p
W powyższym temacie możecie zamieszczać jaka jest seryjna ilość zębów w danym silniku, myśle ze to pomoże wielu użykownikom w kupnie i doborze tuningowych :)




_________________

"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe - ale nie prostsze."
Albert Einstein


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 12:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
Zacznijmy więc od podstaw: przełożenia o których mówimy znajdują się w przekładni zatopionej w oleju (nie mówimy tu o układzie wariator-sprzęgło). Przełożenia składają się z 4 trybów (zębatek) umieszczonych na 3 osiach.



Oś (numer 2 z rysunku) jest to oś przełożenia pierwotnego, na której zainstalowane jest sprzęgło, a dzwon jest do niej przykręcony. Oryginalnie posiada 15 ząbków. Ząbki te współpracują z drugą osią (numer 1 z rysunku), na której znajdują się dwa kolejne tryby - większy 51 zębów oraz mniejszy 17 zębów.

Przełożenie pierwotne ma więc oznaczenie 15/51.

Przełożenie wtórne zaczyna się na mniejszej zębatce środkowej osi - 17 zębowej. Ta zębatka współpracuje z trzecią osią (numer 3 z rysunku), wyposażoną w zębatkę 64 zębową. Na ostatniej osi, zamontowane jest również tylne koło skutera.

Przełożenie wtórne ma więc oznaczenie 17/64.


Teraz trochę matematyki.

Przełożenie pierwotne: 15 / 51 = 0,29 lub jak kto woli 51 / 15 = 3,4

Przełożenie wtórne: 17 / 64 = 0,27 lub jak kto woli 64 / 17 = 3,76

Przełożenie całkowite: 0,29 * 0,27 = 0,0783 lub jak kto woli 3,4 * 3,76 = 12,784

Co to oznacza? Przełożenie całkowite czyli przełożenie pierwotne razy przełożenie wtórne czyli 1 obrót dzwonem sprzęgła daje nam 0,0783 obrotu koła. W drugą stronę jeden obrót kołem to 12,784 obrotów dzwonu sprzęgła.

Teraz trochę o tuningu. Co nam daje zmiana przełożeń. Po przeróbce DiTecha na 70ccm Malossi zaleca zastosowanie przełożeń pierwotnych (Primary) 15/40.

Obliczmy więc jeszcze raz:

15 / 40 = 0,375 lub 40 / 15 = 2,67 (pierwotne malossi)
17 / 64 = 0,27 lub 64 / 17 = 3,76 (wtórne oryginalne)
0,375 * 0,27 = 0,101 lub 2,67 * 3,76 = 10,04 (przełożenie całkowite)

Co to znaczy? Na jeden obrót koła potrzeba tylko 10 obrotów sprzęgła lub odwrotnie na jeden obrót sprzęgła mamy 0,101 obrotu koła. Osobiście wolę przeliczać w ten drugi sposób (ile obrotów sprzęgła na 1 obrót koła).

W ten sposób dotarliśmy do końca wywodu:

- jeżeli zależy wam na zwiększeniu prędkości maksymalnej - ilość obrotów sprzęgła na 1 obrót koła powinna być jak najniższa

- jeżeli zależy wam na przyspieszeniu - ilość obrotów sprzęgła na 1 obrót koła powinna być jak najwyższa.

Zgodnie z powyższym, zastosowanie przełożeń Malossiego 15/40 w tym wypadku wpłynie na zwiększenie prędkości maksymalnej.


Czy ten artykuł został napisany przez Ciebie czy został skopiowany? Czy autor wyraził zgodę na jego powielanie?
damianekj


Ostatnio zmieniony 23 sty 2010, 11:22 przez sony551, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: odp
Post: 22 sty 2010, 15:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:07
Posty: 7
Lokalizacja: Miasto Królów Polski
Pojazd:
Thx, :P
Wiec po szkorzystaniu z Twoich informacji wynika ze przelozenia pierwotne malossi 13/44 prawie nie zmienią charakterystyki pracy przeniesienia napędu :)
Chciałbym dowiedzieć się jeszcze jednej rzeczy o przełożeniach, czy przełożenia tuningowe są wytrzymalsze od seryjnych? Bo w takim razie najbardziej odpowiadają mi seryjne :)
Kolejnie, jeśli wymienimy przełożenia seryjne na tuningowe o podobnej ilości zębów, albo liczba obrotów sprzegła/koła będzie podobna, czy wpłynie to na mniejsze straty w przekazywaniu mocy? np. przez prostę zęby przełożen tuningowych ?

Pozdrawiam o dzieki za informacje sony551 "!!"




_________________

"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe - ale nie prostsze."
Albert Einstein




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 15:27 
Ex Moderator

Rejestracja: 13 sie 2009, 15:24
Posty: 397
Pojazd:
bad pisze:
Wiec po szkorzystaniu z Twoich informacji wynika ze przelozenia pierwotne malossi 13/44 prawie nie zmienią charakterystyki pracy przeniesienia napędu :)


To wychodzi na to, że firma Malossi sprzedaje kit..bo taki napęd nic nie daje (?) :lol: :mrgreen:

sony551,

Bardzo jasno wyjaśnione. Brawo.

Tylko pytanie wydedukowałeś to sam czy zaczerpnięto zostało to z innych źródeł ?


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez raggaman555, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 15:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 11:19
Posty: 793
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Gdzieś widziałem ten artykuł więc chyba sony551, go nie napisał :wink:




_________________

W uszach szum, w oczach mgła, na liczniku 22 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: odp
Post: 22 sty 2010, 15:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:07
Posty: 7
Lokalizacja: Miasto Królów Polski
Pojazd:
Tak, po wyliczeniu liczby obrotow sprzegla/kola w polaczeniu z przelozeniami wtórnymi przełożenia pierwotne malossi 15/44 prawie nic nie zmieniają :) Jeśli już to bardzo delikatnie to odczuwamy, chyba że przełożenia wpływaja na mniejsze straty to i tak dadzą, ale tego nie wiem ...




_________________

"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe - ale nie prostsze."
Albert Einstein




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 18:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
Artykuł skopiowałem z innego forum.Żeby nie było autorem nie jestem ale jak był taki temat to co miałem nie pomóc.


A co do przełożeń wytrzymalsze czy nie nie martw się o to.Napewno nie pękną.Przecież nie trzeba kupywać odrazu przełożeń malossiego.Czasami też trzeba patrzeć na ilość zębów x/xx
żeby dobrze kupić nie zawsze trzeba sie kierować firmą a też danymi technicznymi.


Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, 19:02 przez sony551, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 19:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2009, 17:55
Posty: 519
Lokalizacja: PDG kartel
Pojazd:
Tak na prawdę te przełożenia to pic na wodę, chyba że różnica w zębach byłaby naprawdę duża :| Tak więc według mnie nie opłaca się ich kupować :wink: Bo płaci się za firmę a nie za tuning :?




_________________

ObrazekPiszę poprawnie po polsku
SPRZEDAM ROXA




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 19:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
luzynek, To ty chyba nie rozumiesz znaczenia działania przełożeń co ty myślisz że przełożenia to dodają 20km/h

Np seryjne przełożenia potrzebuje 16 obrotów dzwonem na 1 pełny obrót koła a tuningowe co ma już inną ilośc zębów 12 obrotów dzwonem na 1 pełny obrót koła.przełożenia to napewno pic na wode przy seryjnym skuterze przy prawdziwym RACING i wyżej widać ogromną róźnice.

Info jest przypadkowe i nie jest prawdziwe jest to tylko przykład wyjaśniający czy przełożenia to pic nawode.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 20:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2009, 17:55
Posty: 519
Lokalizacja: PDG kartel
Pojazd:
Ale na tym jednym zębie dużej różnicy nie ma ;)




_________________

ObrazekPiszę poprawnie po polsku
SPRZEDAM ROXA




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 20:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:07
Posty: 7
Lokalizacja: Miasto Królów Polski
Pojazd:
sony551 pisze:
A co do przełożeń wytrzymalsze czy nie nie martw się o to.Napewno nie pękną.Przecież nie trzeba kupywać odrazu przełożeń malossiego.


buehehhehe sorka ale mnie rozbawiłeś :P Żebyś się nie ździwił ...
Przełożenia nad którymi się zastanawiam bedą siedziały w silniku z BB86ccm po rozwiertach przez scooter-attack (MRZ) ... but the way ...
Być może niedługo będziecie mieli okazje oglądnać projekt na forum.mieloch ...




_________________

"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe - ale nie prostsze."
Albert Einstein




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 20:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
A ty mnie jeżeli niewiesz to nie pisz.Czym nibby te malossiego przełożenia są wzmacniane albo z innego odlewu myślisz je robią.Przełożenia nie przenoszą aż tak wielkich sił żeby miały sie pourywać

Haha BB86 już widziałem chyba 3 takie projekty jak sie nie myle i wyszło z tego wielkie nic.Jak ty mało wiesz o przełożeniach to ciebie ten big bore 86 przerośnie.Albo nic niezrobisz.


Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, 20:40 przez sony551, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 20:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2009, 19:31
Posty: 248
Lokalizacja: NS
Pojazd:
Ale luzynek, popatrz sie np jezeli w motocyklach o duzej pojemnosci chcą zyskać na prędkości to daja zębatkę z większa iloscią zębów i to im bardzo dużo daje wiec przełozenia przy wiekszej mocy tez wiele dadzą.




_________________

Oceń benelke i zostaw coś po sobie: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=551120#551120




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 20:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2009, 17:55
Posty: 519
Lokalizacja: PDG kartel
Pojazd:
GustlikNS pisze:
Ale luzynek, popatrz sie np jezeli w motocyklach o duzej pojemnosci chcą zyskać na prędkości to daja zębatkę z większa iloscią zębów i to im bardzo dużo daje wiec przełozenia przy wiekszej mocy tez wiele dadzą.

Nie tylko o dużej pojemności .. :wink:
Ale to trochę inaczej, dobra nie chcę się z nikim kłócić, ale jak dla mnie jest nie opłacalna wymiana przełożenia :D




_________________

ObrazekPiszę poprawnie po polsku
SPRZEDAM ROXA




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 22:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
Nie tylko ty masz takie zdanie ogólnie mało ludzi je wymienia bo czasami efekt jest ubogi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 22:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:07
Posty: 7
Lokalizacja: Miasto Królów Polski
Pojazd:
sony551 pisze:
A ty mnie jeżeli niewiesz to nie pisz.Czym nibby te malossiego przełożenia są wzmacniane albo z innego odlewu myślisz je robią.Przełożenia nie przenoszą aż tak wielkich sił żeby miały sie pourywać
Haha BB86 już widziałem chyba 3 takie projekty jak sie nie myle i wyszło z tego wielkie nic.Jak ty mało wiesz o przełożeniach to ciebie ten big bore 86 przerośnie.Albo nic niezrobisz.

Aj, sony nie mowiłem przecież dosłownie o połamanych przełożeniach ..
Ale jeśli poświęcisz troche uwagi tuningowym i seryjnym zauważysz ze forma takiego malossi wygląda troszke inaczej, są "pełne", a zęby proste co "niby" zmniejsza straty w przenoszeniu mocy ...

Tak, widziałeś takie 2 projekty, i nigdy nie zobaczysz żadnego na żywo, w ciągu paru ostatnich lat złożyłem pare ciekawych silników i z czystym sumieniem moge powiedzieć ze mam na koncie więcej udanych planów niż Ty ...
Nie wiem czy wiesz ale taki projekt wiąże sie z dużymi wydatkami, jest wieeelkim złodziejem czasu pozatym sam nigdy czegoś takiego nie złożysz, bo nawet nie sprobujesz więc nie powinieneś też wytykać prób innym, tak wygląda moje zdanie o Tobie i nie miałem chęci Cie obrazić, tylko ja tak to widze ...

Gwarantuje Ci ze przerósłby Cie dobry racing ... jeśli nie seria bo Twoja jeździ bardzo marnie,

Pozatym nie wiem czemu to napisałem, nie chce z Tobą rozmawiać, nie masz pojęcia o czym mówisz i będziesz miał okazje się przekonać




_________________

"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe - ale nie prostsze."
Albert Einstein


Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, 22:52 przez bad, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 22:50 
**

Rejestracja: 26 cze 2007, 11:38
Posty: 351
Pojazd:
Jednak wydaje mi się że prawie 13 obrotów dzwonem, a 10 obrotów to jest różnica. Jeszczę przytoczę sytuację z blokowanymi przełożeniami w suzuki katana. Zablokowana 16.5 obrotów koła 55-60km/h, odblokowana ok 12.5-13 obr 85km/h. Nie mówcie więc że przełożenia to kit.




_________________

kamil7s pisze:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1084810702


Sprzedam Yamahe jog RR!! Warto




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2010, 13:57 
Ex Moderator

Rejestracja: 13 sie 2009, 15:24
Posty: 397
Pojazd:
bad, sony551,

Panowie.. proszę bez wycieczek osobistych i porównywania męskości typu - kto więcej..dłużej ...dalej.. :wink:

Wymieniajcie opinie na konkretnym poziomie, który ujawnia wiedzę, a nie przepychanki słowne.

Od tej pory wszelkie OT będzie kasowane!

bad pisze:
i z czystym sumieniem moge powiedzieć ze mam na koncie więcej udanych planów niż Ty ...



Z racji tego, że deklarujesz iż masz niesamowitą wiedzę i doświadczenie..opisz przynajmniej jeden projekt ze zdjęciami ect. Tak żeby było na poparcie Twoich słów :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lut 2010, 0:11 
*

Rejestracja: 17 lut 2010, 0:05
Posty: 9
Pojazd:
Panowie o co ta kłótnia :), przełożenia to ostatni etap tuningu. Nie polecam nikomu wymiany na seryjnym cylindrze. Wymiana przełożenie to nie tylko V-max (wtórne) czy przyśpieszenie (pierwotne), ale mniejsze spalanie. Ja mam Maxi Skuter 4T i na przełożeniach wtórnych Malossi mam tą samą prędkość na niższych obrotach.

Podsumowując wymiana przełożeń tylko jako ostatni etap tuningu:
Pierwotne na przyśpieszenie
Wtórne na V-max

Kolega 2 poście dobrze to opisał brakuje tylko przelicznika jak dane przełożenia wpływają na V-max




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lut 2010, 8:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 18:22
Posty: 46
Lokalizacja: a nie wiem
Pojazd:
Witam! ostatnio rozkręcałem przekładnie minarelli AC [leżące] i kumpla minarelli [lężace] LC
Kiedyś pytałem się tutaj na forum czy przekładnie znaczy się ząbki na trybach są takie same otrzymałem odpowiedź tak.Kiedy rozebrałem wszystko i policzyłem zęby na trybach to byłem zdziwiony
Apka Ac PRIMARY DRIVE SHAFT (Z=13)
DRIVE SHAFT ASSY (Z=42)
IDLE GEAR ASSY (Z=13/52)
Apka Lc
PRIMARY DRIVE SHAFT (Z=13)
DRIVE SHAFT ASSY (Z=44)
IDLE GEAR ASSY (Z=14/52)
Zmieniłem przełozenia i AC jedzie tyle samo co LC.
Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy