Witam
Chciałbym wam przedstawić mój skuter którym jest Kymco Super 9.
Skuter został kupiony jako nowy w salonie w 2007r w marcu. Kosztował mnie 6.900zł.
Skopiowany opis ;p:
Tajwańska marka Kymco, choć nie jest tak znana w Polsce jak słynne japońskie wytwórnie należące do wielkiej czwórki, zdobyła już na światowych rynkach zasłużoną renomę solidnych trwałych jednośladów. Nasi zachodni sąsiedzi Niemcy mają 185 dealerów sprzedających pojazdy tej marki, a znane czasopismo "Scooter & Sport" przyznało palmę pierwszeństwa skuterowi Kymco Super 9 w teście porównawczym przed tak renomowanymi pojazdami jak: Gilera Runer, MBK Nitro, Peugeot Speedfight 50 LC. Lepszy od Kymco swojej klasie okazał się jedynie skuter Aprilia SR Di-Tech. Kluczem do sukcesu marki Kymco jest długoletnie doświadczenie w produkcji jednośladów, ciągłe doskonalenie jakości i dążenia do wprowadzania nowatorskich rozwiązań. Marka Kymco dopiero przed kilkoma laty stała się powszechnie znana w Europie i USA, lecz jej historia zaczęła się znacznie wcześniej. Została założona już w 1963 r. w kooperacji z Hondą. Od 1963 do 1993 r. wytwórnia Kymco produkowała skutery, motorowery i motocykl na licencji Hondy. Tajwańskie zakłady produkowały także części dla japońskich fabryk tego największego na świecie wytwórcy jednośladów. 30 lat współpracy z tak renomowanym partnerem pozwoliło na perfekcyjne opanowanie technologii produkcji i wdrążenie najwyższych standardów jakościowych. Od 1993 r. wszystkie produkowane pojazdy opatrywane są marką Kymco, co wcale nie znaczy, że zrezygnowano z technologii wypracowanych przez lata współpracy z Hondą.
S9 nazywany także Super 9 to najbardziej sportowa konstrukcja Kymco w klasie 50 ccm. Ostra, agresywna stylistyka idzie w parze z bardzo dobrymi osiągami i własnościami jezdnymi.
Design podoba się większości oceniających wygląd tego skutera.
Za wadę trzeba uznać sporą szerokość skutera, do której trzeba się przyzwyczaić, podczas przeciskania się w korku.
Światła są zaprojektowane nowocześnie, niektórzy powiedzą , że sportowo, świecą za to bardzo dobrze, zarówno drogowe jak i mijania.
Kierunkowskazy wbudowane w obudowę z przodu , a z tyłu zespolone z tylną lampą są ładne i dobrze widoczne zarówno z przodu jak i z tyłu.
Stabilność nawet przy dużych prędkościach wzorowa.
Silnik to mocna 2 suwowa jednostka konstrukcji tajwańskiej.
Chłodzony jest cieczą silnik zapewnia bardzo dobre osiągi, potwierdzają to użytkownicy tego skutera , którzy cenią trwałość jednostki napędowej oraz osiągi , które zapewnia. Osiągami nie odstaje od uznanej czołówki skuterów klasy super-sport.
Komfort jaki zapewnia odczuwamy za każdym razem , gdy przyjdzie nam podróżować po dziurawej drodze. W tej dziedzinie może się równać z Gilerą Runner uznawaną za najwygodniejszą z pięćdziesiątek.
Hamulce są kolejna zaleta tego modelu , ich siłę można łatwo dozować i nie trzeba używać dużej siły aby zatrzymać ciężką S9. Z przodu to 2 tłoczkowy hamulec tarczowy , a z tyłu również tarczowy hamulec, ale 1 tłoczkowy.
Schowek pod siedzeniem jest duży jak na sportowca, znacznie większy niż w Peugeot Speedfight 2.
Zegary są dosyć bogato wyposażone składają się na nie: obrotomierz, prędkościomierz, kontrolka oleju, cieczy chłodzącej, świateł drogowych.
Dane techniczne:
Silnik: 49,5 cm3, dwusuwowy, chłodzony cieczą
Moc: 4,8 kW (6,5 KM) przy 5500 obrotach
Skrzynia biegów: automatyczna pasowa CVT
Hamulce przód/tył: tarczowe/tarczowe
Opony przód/tył: 120/70-12 56L / 130/70-12 56L
Wysokość siedzenia (cm): 80
Masa własna (kg): 106
Pojemność zbiornika paliwa (l): 7
Zalety / Wady:
Zalety:
-wygoda (jazda dużym osoba nie sprawia problemu)
-dobre hamulce (2 tarczowe)
-sportowa sylwetka
-wysokie osiągi
-duży kufer pod siedzeniem
-silnik chłodzony cieczą
Wady:
-dość duże spalanie
Tuning mechaniczny który w nim posiadam to:
- Wydech Tecnigas RS
- Wariator Malossi Multiwar.
- Sprzęgło Polini 2g Evolution
- Dzwon sprzęgła Polini 2g Evolution
- Części do regulacji rzecz jasna.
Tuning optyczny:
- na razie tylko naklejki
- ryfle (nie ma na zdjęciu)
Plany co do mechaniki:
- stożek Polini Airbox
- większa dysza
- wzmacniany pasek.
Plany co do optyki:
- w ta zimę chcę wypolerować przekładnie na lustro
- wstawić lusterka f1 chrom
- założyć rejestrację na przekładnię.
Pewnie o czymś zapomniałem
Teraz podam fotki te starsze i te młodsze ( nie ma na nich waria malossi, bo już został założony i nie zrobiłem fotki):
http://img368.imageshack.us/my.php?image=dsc00534kp1.jpg
http://img178.imageshack.us/my.php?image=dsc00536ik0.jpg
http://img178.imageshack.us/my.php?image=dsc00549sq8.jpg
http://img178.imageshack.us/my.php?image=dsc00550iu3.jpg
http://img72.imageshack.us/my.php?image=dsc00551kv0.jpg
http://img72.imageshack.us/my.php?image=dsc00552xe2.jpg
http://img300.imageshack.us/my.php?image=dsc00553gc3.jpg
http://img178.imageshack.us/my.php?image=dsc00555xr5.jpg
http://img300.imageshack.us/my.php?image=dsc00626cd7.jpg
http://img178.imageshack.us/my.php?image=dsc00627es6.jpg
http://img178.imageshack.us/my.php?image=dsc00628ue4.jpg
http://img178.imageshack.us/my.php?image=dsc00629ha6.jpg
Proszę o ocenę w skali od 1 do 6.