Dzisiaj jest 20 lis 2024, 17:45



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 cze 2008, 19:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
Witam,
Po kilku latach jeżdżenia na całkowitej serii (na szczęście odblokowanej) postanowiłem zrobić coś z czego naprawdę mogę być dumny. I tak padło na tuning klasy EVO. Wszelkie podzespoły oprą się na firmie Malossi. Podłożem do wykonania projektu jest Piaggio Typhoon z 2004 roku standartowo chłodzony powietrzem lecz ja zrobię z niego potwora chłodzonego wodą. Niestety aktualnie w skuterze zmieliłem przełożenia nie wiem sam w jaki sposób więc proszę nie pytać.
I tak aktualnie seryjna jednostka skutera pracuje na wydechu firmy Polini For Race 3, lecz pod koniec "ewolucji" jego miejsce zastąpi prawdopodobnie wydech firmy Malossi MHR Team II. Za układ przeniesienia napędu będzie odpowiedzialny wyścigowy kit także firmy Malossi a mianowicie MHR Over Range. Za przeniesienie mocy na koło odpowiedzialne będzie sprzęgło Malossi MHR Delta oraz dzwon także tej firmy. Sercem całej mojej "popierdziawki" będzie cylinder Malossi MHR Team 50ccm o mocy 15 koni(który już jest w moim posiadaniu), z czasem może zastąpię to produktem już naprawdę z najwyższej półki Malossi'ego, czyli MHR BigBore ale to plany na przyszłość. Za opanowanie mocy cylindra i okrzesanie jego mocy odpowiedzialny będzie wał Malossi MHR Team z łożyskami z luzem C4. Niezbędne jest zasilenie potworka w otpowiednią mieszankę za co odpowiadać będzie gaźniek DellOrto 19mm z filtrem stożkowym Malossi E13 lub E5 oraz oczywiście wyczynowy zawór membranowy MHR. Oczywiście cylinder tej klasy jest chłodzony cieczą, dlatego też planuję zakup karterów z Piaggio NRG MC3 lub Gilery Runner. Przy takiej mocy nie można zapomnieć o hamulcach które przejdą ewolucję z bębnowych na hydrauliczne tarczowe, oczywiście z przodu i tyłu. Moim założeniem jest aby skuter wyglądał jak najbardziej seryjnie. Chciałbym żeby nie było po nim widać żadnych wielkich przeróbek, z czasem może to zmienię. Jedyną większą zmianą będzie zmiana felg z 10 calowych na większe. Oczywiście niezbędna będzie przeróbka karterów pod cylinder ponieważ ma on dużo większe kanały(i tu prośba do osoby która by mi to naprawdę dobrze zrobiła proszę o kontakt) i trzeba rozwiercić karter. Projekt chciałbym zakończyć jeszcze w tym sezonie, być może odrazu po wakacjach.
I tak wykonanie projektu:
W posiadaniu:
Cylinder Malossi MHR Team 50ccm
Sprzęgło Malossi MHR Delta
Wydech Polini For Race 3 (będzie zmiana na MHR Team II)
Do kupienia:
Układ przeniesienia napędu Malossi MHR Over Range (pod koniec czerwca powinno się już udać)
Wał Malossi MHR Team
Dzwon sprzęgła Malossi MHR
Gaźnik Malossi DellOrto 19mm(ręczne ssanie)
Stożkowy filtr powietrza Malossi E13(prawdopodobnie)

I tak w ogóle będzie wyglądał tuning mechaniczny oczywiście pomijam porting karterów itp.
Jeżeli ktoś chciałby się ze mną skontaktować to podaję kontakt:
damianekj@wp.pl
gg 1866473
lub wiadomość poprzez forum.
Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do oceniania:)


UP:

Po pewnym przestoju który spowodowany był niestety czynnikami niezależnymi ode mnie w moim projekcie wydarzyło się bardzo dużo. A mianowicie aktualnie w moim posiadaniu są trzy nieskończone silniki. Jeden AC Polini Sport, jeden MHR Team 50ccm oraz nowy nabytek MHR Team 70ccm. Kartery oczywiście są odpowiednio rozwiercone oraz zrobiony jest flow (w przypadku 70ccm MHR). Silnik jak widać siedzi już w ramie. Aktualnie czekam tylko na drugą chłodnicę która ma dotrzeć do mnie na dniach. Dotarły także dwie opony Dunlop TT91 GP. Poniżej kilka zdjęć z prac oraz kilka zdjeć mojego stanowiska i mini składziku: :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kolejny UP:
Dziś dopasowałem jedną z dwóch chłodnic, która jeszcze będzie przerabiana. Zrobiłem też wstępnie kartery(jedna połówka prawie skończona druga dopiero zaczęta).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 16 maja 2009, 14:51 przez damianekj, łącznie zmieniany 8 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 cze 2008, 20:40 
***

Rejestracja: 18 sie 2007, 6:50
Posty: 564
Lokalizacja: Husów/Łańcut
Pojazd:
Ciekawy projekt będzie :wink: Podoba mi się to żeby skuter nie wyglądał na wyscigówkę tylko jak prawie seria :smile: :neutral:




_________________

Porting Silników 2T/4t, Składanie, Remonty. Dobre Ceny, Wykonanie na Wysokim Poziomie! tel.606550800




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 cze 2008, 20:47 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Jeśli to wszystko co wyżej napisałeś wypali to będzie masakra :D .

Tylko, że ja bym kupował większy gaźnik niż 19 mm .




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 cze 2008, 20:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
Powiem Ci tak. Miała być MHR Replica AC ale jak robić to robić:) wypalić wypali na 100% bo nie odpuszcze.A co do gaźnika narazie 19 starczy. Może odrazu 21 kupie zobaczymy. Apropo Kakol pisałeś że post Juniora mnie ucieszył to masz teraz winowajce:P

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 9:53 pm ]
damian1322 pisze:
Podoba mi się to żeby skuter nie wyglądał na wyscigówkę tylko jak prawie seria :smile: :neutral:

dla mnie to też jest dosyć ciekawa opcja. wiadmomo akcenty będą ale nic szczególnego




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2008, 14:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lut 2008, 16:46
Posty: 218
Lokalizacja: Kościerzyna
Pojazd:
Projekt zajeb**** i życzż ci powodzenia w jego realizacji :wink: .
P.S :
Jak będzie się coś działo, to zapodaj foty :mrgreen:




_________________

Gilera Runner 01r.

FORUM:
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=12641

PJ:
http://www.polskajazda.pl/Profil,Gilera ... o,50/34693

Nasze Forumowe NK: http://nasza-klasa.pl/profile/20779204




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2008, 14:41 
Zbanowany

Rejestracja: 24 lut 2008, 20:18
Posty: 999
Pojazd:
Projekt jest bardzo fany.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2008, 16:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
Powiem tak 800zł na OverRange mam na chwilę obecną więc jeszcze tylko 190 polskich złotych. Przekładnia także już w drodze więc niebawem pojawią się fotki z montażu OR i pierwsza jazda na Polini For Race 3, MHR OR i MHR Delcie. Pobawimy sie w regulację i zobaczymy co z tego wyniknie...aktualnie sprężyna to +50% hebo i czarne sprężynki malossi w sprzęgle:) Moje marzenie staje się coraz bardziej realne:)
PS.
Przyjmuję zapisy na wyścigi<LOL>:D
Pozdrawiam




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2008, 21:27 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Witam!
Ja mogę się ścignąć :twisted:
No no. Setup niczego sobie. Tylko te 50ccm :oops:... Kupiłeś ten cylinder od Omnixa?
Seryjny zapłon ma odcięcie przy 12 500 obr, a jak wiadomo większość evo ma kopa od 12 000 rpm do 13 500- 14 000 rpm, więc przyda tu się sportowy zapłon, chociaż Italkita, który bardzo dobrze spisuje się w piaggio/gilera. Gaźnik może być nawet 24mm dla lepszego dołu i chłodzenia wewnętrznego. Przyda się też druga chłodnica.
Pozdrawiam!
Panthelion




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2008, 21:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2008, 21:05
Posty: 56
Pojazd:
Damianek będzie kombinował. Dobrze że Panthelion Ci wspomniał o dodatkowym koszcie jakim jest zapłon :twisted: Moim zdaniem jak to wypali na 100% to będzie prawdziwy Typhoon :mrgreen: Na razie złóż go żeby jeździł i wstaw jakieś foto :razz:




_________________

-Hebo Manston Replica
- Wał Lektronics Racing
- Wydech Yasuni C16 BE
- Sprzęgło Stage6
- Dzwon Stage6
- Malossi OverRange
- Pasek Malossi Kevlar
- Gaźnik Dell'Orto 19mm
- Króciec Ssący Malossi
- Malossi Torision Controler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2008, 21:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
a co ma do rzeczy czy 50ccm czy 70ccm. i tak nie przenosi sie tej mocy na koło a poza tym rzadko wynosi ona tyle ile jest napisane. 2 chłodnica nie widzę potrzeby a co do gaźnika 24 to nie będzie skuter na 20 minutowe wyścigi tylko do jazdy. jak ma mi palić ze 25 litrów to dziękuje.
Pozdrawiam
ps
jakim setem dysponujesz Panthelion?




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2008, 22:12 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Witam!
Mój setup:
MK Pro Race II 70ccm
MHR TEAM 2006
Wał Doppler Endurance
Zapłon S6
Zawór S6 by moto tassinari
Króciec malossi prosty
Gaźnik Keihin 28mm Stage6 R/T
Filtr Malossi E13
Wariator Malossi MHR
Sprzęgło Stage6
Dzwon S6 R/T
Druga chłodnica
Pompa wody 12v bosch 20l/min
Kartery-tuned

I to chyba na tyle. Duże ma znaczenie czy 50ccm czy 70ccm. Z 50ccm wydusi się tyle ile z S6R po rozwiercie karterów, czyli tak pod 17PS i to przy bardzo dużym wysileniu jednostki napędowej.Z gaźnikiem 24mm nie będzie palić 25l/100km. Wszystko zależy od stylu jazdy. Mi PRII na Keihinie 21mm palił 7l/100km. Sam zobaczysz że druga chłodnica będzie ci potrzebna. Mi po 4 jazdach na full po 50m temp. z 45 stopni skoczyła do 80 stopni. Optymalnie jest żeby utrzymywała się w granicach 50-60*C.
Pozdrawiam!
Panthelion




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2008, 22:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2008, 21:05
Posty: 56
Pojazd:
Szkoda że do P/G nie ma pomp SSP ale można założyć przepływową Hebo tylko pytanie czy ona dużo daje. Chłodnice też możesz założyć większą ale problem będzie z umieszczeniem jej bo w typhoonie nie ma za wiele miejsca a jeszcze gdzieś trzeba umieścić zbiorniczek :razz: Gaźnik proponował bym 21mm bo dobrej regulacji spalanie nie powinno być zabójcze.




_________________

-Hebo Manston Replica
- Wał Lektronics Racing
- Wydech Yasuni C16 BE
- Sprzęgło Stage6
- Dzwon Stage6
- Malossi OverRange
- Pasek Malossi Kevlar
- Gaźnik Dell'Orto 19mm
- Króciec Ssący Malossi
- Malossi Torision Controler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2008, 14:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Do p/g masz nawet coś lepszego bo masz pompe hebo MR.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2008, 18:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
Panthelion,
no całkiem całkiem:P tylko to nie moja klasa...:P dziś w moje ręce wpadł gasbox Malossi:) a co do pompy to chodzi o tą mieloch racing team czy jakoś tak ona się nazywa?

PS.
Widzieliście kiedyś skuter jeżdżący do tyłu?:D




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2008, 19:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2006, 20:21
Posty: 447
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Ja widziałem skuter jeżdżący do tyłu, ale tylko na filmie :razz: To było w Taxi 1 lub 2 bodajże Piaggio NRG :razz: :cool:




_________________

Pozdro, Carlos

Honda SJ70 Bali:
Polini Sport 70ccm
Hebo Next Generation
Leo Vince SP3
V-Max licznikowy: 95 - 100 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2008, 19:34 
Zbanowany

Rejestracja: 24 lut 2008, 20:18
Posty: 999
Pojazd:
Honda 96 pisze:
To było w Taxi 1 lub 2 bodajże Piaggio NRG


Taxi 1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2008, 19:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lut 2008, 16:46
Posty: 218
Lokalizacja: Kościerzyna
Pojazd:
Honda 96, Ja też to widziałem :razz:




_________________

Gilera Runner 01r.

FORUM:
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=12641

PJ:
http://www.polskajazda.pl/Profil,Gilera ... o,50/34693

Nasze Forumowe NK: http://nasza-klasa.pl/profile/20779204




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2008, 20:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
No a my dziś mieliśmy takiego zonka w Aeroxie:D Mam film zgram i wstawię:D

[ Dodano: Wto Cze 10, 2008 9:31 pm ]
http://s006.wyslijto.pl/?file_id=29478841542777422987

dla niedowiarków film można pobrać ze strony powyżej:) Nie jest on powalającej jakości ale widać wszystko...




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2008, 21:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 cze 2008, 20:53
Posty: 0
Pojazd:
Całkiem niezłe forum ale i tak dwojke tylko mu daje ;). Kto by pomyślał że skuter może sam jechać do tyłu?? :) :mrgreen:
LINK:

http://s006.wyslijto.pl/?file_id=29478841542777422987

___________________________________________________________________

Gilera Runner 2002 r.
Cylek: Polini For Race 70cc LC
Membranki: Polini
Wydech: Yasuni R
Gaźnik: Malossi PHBG 19 Dell'orto (ręczne)
Wał: Stage6 HPC
Wario: Malossi Multivar 2000
Rolki: Malossi 5.7g
Dzwon KOSO
Pasek: MHR Malossi Kevlar
Sprzęgło: MHR Malossi Delta
Gas Box: Malossi
Docisk Sprzęgła: Malossi Torsion Controller
Stożek: Malossi E5
Nadkole: Kiesler
Lusterka: BGM F1
Malowanie: Niebiesko-Srebrna Perła




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2008, 21:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2008, 21:05
Posty: 56
Pojazd:
Kondziu ale jak on jeździ do tyłu!! Teraz tylko nauczę sie jeździć na kole do tyłu :razz:
Nie robiąc OT w twoim temacie Damianku, ruszyło sie coś w twoim typhoonie?? :twisted:




_________________

-Hebo Manston Replica
- Wał Lektronics Racing
- Wydech Yasuni C16 BE
- Sprzęgło Stage6
- Dzwon Stage6
- Malossi OverRange
- Pasek Malossi Kevlar
- Gaźnik Dell'Orto 19mm
- Króciec Ssący Malossi
- Malossi Torision Controler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy