Dzisiaj jest 03 paź 2024, 5:36



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 sty 2013, 15:50 

Rejestracja: 23 sty 2013, 22:56
Posty: 0
Lokalizacja: Opalenica
Pojazd:
Witam. Jest to mój pierwszy post na forum, więc wypadałoby się przedstawić :) Jestem Piotr.

Mój skuter to Zumico Quick 4T z 2011 roku. Został zakupiony 6 kwietnia 2011 roku w Auchan Komorniki :D. Skuter od początku zachowywał się dobrze.
Przy około 200km przebiegu zdjąłem jedyną blokadę jaką posiadał, w postaci blokady manetki śrubką. Po wykręceniu skuter stał się dużo żwawszy i rzecz jasna wzrosły osiągi.

Przez pierwszy sezon w skuterze nie było praktycznie nic grzebane, oprócz wymiany filtra paliwa na większy.
Tak wyglądał skuter na końcówce 1 sezonu:
Obrazek

Wraz z drugim sezonem nadszedł czas na zmiany. Oryginalne rolki o wadze około 4g zostały zmienione na rolki Dr. Pulley'a o wadze 5,5g. Skuter nie stracił na przyspieszeniu, a zyskał na v-maxie. Dodatkowo została zmieniona dysza w gaźniku i wyciągnięta została dławka z filtra powietrza. Znowu trochę żwawiej. :)

Na początku lipca stała się rzecz straszna, a mianowicie w czasie jazdy pękła sztyca. Na szczęście przy małej prędkości i nikomu nic się nie stało oprócz plastików, które trochę ucierpiały.
Zdjęcie z "miejsca wypadku":
Obrazek
Już po doprowadzeniu na podwórko:
Obrazek

Sztyca została dorobiona, duuuużo solidniejsza od oryginału, i wspawana w oryginalną półkę. Tutaj porównanie "starej" i "nowej":
Obrazek

Potem ze skuterem nic się działo, aż pewnego dnia (jakoś w połowie października) rozregulowały się zawory przez co rozwaliło mi je :( Skuter na ten moment odpala, jednak po chwili jazdy zaczyna kopcić i gaśnie.

Przez zimę zdążyłem:
- założyć przedłużkę amortyzatora
- rozebrać silnik
- zmienić wariator z oryginalnego na oryginalny od Peugeota (osiągi wzrosły! :D)
- pomalować przedni błotnik
- zaplanować co dalej.

A plany na tą chwilę wyglądają tak:
- cylinder 80cc china z głowicą,
- rolki 4g,
- regulacja sprzęgła,
- filtr stożkowy,
- malowanie plastików (jeszcze nie wiem na jaki kolor :)),
- polerka kapy (nie wiem czy warto?).

A teraz trochę fotek z "warsztatu" w galerii:
https://picasaweb.google.com/1176604980 ... ZWarsztatu

Skuter na chwilę obecną wygląda tak:
Obrazek
Obrazek

Zapraszam wszystkich do odwiedzania, komentowania, pisania sugestii "co byście zmienili" :) wszystko wezmę pod uwagę.
Pozdrawiam, Mietas. LwG!


Ostatnio zmieniony 26 sty 2013, 1:02 przez Mietas, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2013, 15:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 sie 2012, 11:47
Posty: 163
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Yamaha neo's
Jakiś custom? albo swap? może też go jakoś ładnie pomalować
A narazie jest ładnie :D




_________________

Tutaj wygrywasz albo przegrywasz,
zgarniasz wszystko albo pusty się stąd zmywasz.
Są chwile, że ryzyko wchodzi mi w krwioobieg,
Postaw dziś wszystko na jedną kartę człowiek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2013, 16:11 

Rejestracja: 23 sty 2013, 22:56
Posty: 0
Lokalizacja: Opalenica
Pojazd:
Swapu nie chcę robić, podoba mi się praca 4T i osiągi są wystarczające jak dla mnie :) No custom na pewno poleci, był plan na wstawienie lampy od Aeroxa ale nie mam gdzie jej wcisnąć :( Na pewno dorobię nadkole i go pomaluję, nie wiem jednak jeszcze na jaki kolor. No i muszę zacząć od przygotowania plastików - straty po 1 sezonie są dość znaczne, na szczęście ich nie widać.
Chcę zacząć od przywrócenia silnika do życia :)


Ostatnio zmieniony 24 sty 2013, 16:12 przez Mietas, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2013, 16:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 sie 2012, 11:47
Posty: 163
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Yamaha neo's
Może jakies inne felgi?




_________________

Tutaj wygrywasz albo przegrywasz,
zgarniasz wszystko albo pusty się stąd zmywasz.
Są chwile, że ryzyko wchodzi mi w krwioobieg,
Postaw dziś wszystko na jedną kartę człowiek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2013, 16:46 

Rejestracja: 23 sty 2013, 22:56
Posty: 0
Lokalizacja: Opalenica
Pojazd:
Z tyłu jest inna, bardzo podobna do oryginalnej od Zenitha... A z przodu musiałbym najpierw zmienić lagi, na co na razie brak funduszy :( Leżą 12stki w warsztacie, wyglądają o tak:
Obrazek
Sorka za kiepską jakość, iPhone lepszego zdjęcia w ciemnym otoczeniu nie zrobi :)
Niestety felgi nie podpasowały ani na tylną, ani na przednią oś - z tyłu nie wchodzą na wałek zdawczy, a z przodu musiałbym zmienić sztycę z półką.

Felgi te są na sprzedaż - ewentualnie zamienię je na jakieś inne 12stki pasujące do 4T :)

UP: Jeśli wszystko się uda jutro lecę po cylinder 60ccm, zakładam go, zmieniam rolki i zrobię 1st run :D jetem ciekaw efektów.


Ostatnio zmieniony 25 sty 2013, 0:09 przez Mietas, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2013, 0:54 

Rejestracja: 23 sty 2013, 22:56
Posty: 0
Lokalizacja: Opalenica
Pojazd:
Sorka za PPP. Pewnie gdybym miał Aeroxa evo albo robił swap na P/G byłoby więcej komentarzy.. Jak dla mnie za mało jest projektów bazowanych na 4T.

Kilka fotek z dzisiejszego dnia spędzonego w warsztacie:
WM Motor 65ccm :)
Obrazek
Oczywiście przy montażu nie obyło się bez problemów... przez przedłużkę nie mogłem zdjąć głowicy, haczyła o mocowanie siedzenia :D
Obrazek
Tutaj lepiej widać felgę ala Zenith
Obrazek
A tu bajzel na podłodze w trakcie rozbierania :)
Obrazek

Niestety 1st run dzisiaj nie było, zabrakło benzyny, na dodatek nie mam oleju na wymianę :( Mam nadzieję że już jutro (czyli w sobotę) dam radę to sobie ogarnąć i go uruchomię już po zmianie.

Potem, jeśli osiągi będą w miarę zadowalające, zajmę się optyką.

Z takimi komentatorami brak jest motywacji do jakichkolwiek zmian :(


EDIT: Pytanie - jak myślicie, gdzie najlepiej wstawić tablicę? Bo z tym błotnikiem to trochę lipa, poza tym będzie zrobione nadkole ;D Na pewno nie na przekładni, do "ogromnej mocy 4T" to nie pasuje... tak myślałem, może po prostu odkręcę błotnik i zostawię ją tak jak jest, tylko na jakimś stelażu? Co myślicie?


Ostatnio zmieniony 26 sty 2013, 1:00 przez Mietas, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2013, 10:41 
***

Rejestracja: 24 sie 2011, 16:08
Posty: 939
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Pojazd: Audi A6 C5 2.8
Mam takie dwie fele na sprzedaż od Zumico Mac :P wpadnij do mnie :P a co do tablicy nie na przekładnie tylko zostaw tak jak jest z nadkolem będzie ładnie :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2013, 10:51 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2012, 9:04
Posty: 177
Lokalizacja: czempiń
Pojazd:
Mietas, Racja mało ludzi robi coś w 4t, bo takie jest przekonanie ze jest gorsze od 2t :wink: Zobaczymy co z tego zrobisz :D




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2061660#2061660
LooKNij do Hłantuma :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2013, 16:49 

Rejestracja: 23 sty 2013, 22:56
Posty: 0
Lokalizacja: Opalenica
Pojazd:
Motorek odpalony, nie obyło się bez problemów, skończyło się słoneczko przy kopniaku i musiałem pożyczać akumulator od kolegi :D do tego klawiaturka zaworów ma już dosyć, czas na wymianę... dorobiona śruba nie wytrzymała. Wychodzi na to że nakrętka regulacji zaworu wpadła mi do karteru przez dziurę od łańcuszka, będę musiał to rozebrać, jednak to dopiero w najbliższy weekend (wracam do szkoły :().
W porównaniu z 50cc zmieniło się trochę w kwestii przyspieszenia :D jest znacznie lepiej. Czekam na czwartek (ponoć ma być 8*C) i sobie trochę pojeżdżę :)
Fotek na razie żadnych, nie było kiedy zrobić. Zrobię w środę/czwartek jak wyjadę z ekipą :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy