Witam:P
może zbytnio się nie udzielam na tym forum ale nie jestem żółtodziobem:P w tuningu 2t siedzę już jakieś 5 lat (nie na zasadzie kup i zamontuj) i chciałbym wam zaprezentować "owoc mojej pracy" xD
otóż tak 17 lipca 2008 roku zakupiłem Simsona s51 3 biegowy z 1988r za 700zł z dokumentami (ile do dziś w niego zainwestowałem to wolę nie liczyć bo jakąś nie złą cebrę już bym za to kupił xD)
nie będę rozpisywał się zbytnio nad tym co tam po kolei robiłem bo bym musiał się rozpisać konkret a nikt by tego nie przeczytał xD otóż kupiłem go w opłakanym stanie z cylindrem 60ccm (oryginalny nic nie dłubany) a wyglądał on tak:
http://bikepics.com/pictures/2175082/http://bikepics.com/pictures/2175083/przyznacie, że nie zbyt to wyglądało xD ale wyglądało tak samo jak jeździło czyli tragicznie:P
więc zima 2008-2009 czas na remoncik silnika i ramy po całej kuracji przywracania simsonkowi nowego życia wyglądał on tak (jechał wtedy jakoś koło 70km/h)
http://bikepics.com/pictures/2175088/http://bikepics.com/pictures/2175093/http://bikepics.com/pictures/2175095/później przez rok 2009-2010 wyglądał on tak samo (aż do zimy 2010 w zimę 2009 tylko zmieniłęm skrzynię na 4biegową) w silniku już coś grzebałem:P coś typu delikatny porting cylindra przerobiony wydech (tak aby tworzył on prosty dyfuzor) i moje modyfikacje przyniosły efekt w postaci 80km/h i lepszej dynamiki więc całkiem nie źle:P i zaczęło mnie to wciągać
na jesieni 2010 kupiłem okazyjnie dyfuzor specjalnie robiony i liczony właśnie pod simsona:P wtedy też poczułem pierwszy raz konkretny rezonans co jeszcze bardziej zmotywowało mnie do dalszych modyfikacji:P więc w zimę 2010-2011 zebrałem się na konkretniejsze modyfikacje silnika w które wchodziło:
-przerobienie cylindra 60ccm na 4 kanały płuczące do tego kupiłem tłok z 1 pierścieniem okno wydechowe zmieniło czas otwarcia z 145* na 176* (co w zestawieniu z wcześniej zakupionym dyfuzorem dawało konkretny rezonans!:D) oczywiście przerabiany własnoręcznie
-gaźnik 21mm
-dyfuzor strojony na 9500rpm (spawak)
taki zestawik już przekraczał 90km/h i praktycznie wszystkie przeciętne skutery wąchały:P na gumę wchodził z ostrego ruchu manetką:D
rama też nie obeszła się bez modyfikacji została rozebrana co do śrubki i wszystko zostało pomalowane od nowa i rama została trochę przerobiona dodając mu sportowego charakteru:P
http://bikepics.com/pictures/2198117/http://bikepics.com/pictures/2198119/http://bikepics.com/pictures/2198120/i tak jeździło to do wakacji 2012 do tego czasu testowałęm tam wiele przerobionych przez siebie cylindrów i robionych przez siebie dyfuzorów gromadząc tym też sporo wiedzy na temat silników 2t w zimę 2011-2012 zbierałem się na większy projekt więc zakupiłem skrzynię 5b i zapłon on silnika am6 (który ma praktycznie połowę lżejsze niż seryjne koło magnesowa i kręci się ponad 13k rpm a nie jak seryjny przy 10k wymięka:P) lecz brakło funduszy na projekt więc wsadziłem to wszystko do silnika o pojemności 60ccm cylinder miał 4 kanały płuczące 3 okna wydechowe okno wydechowe 180* i na takim zestawie udało wykręcić się 105km/h jeździło to tak do wakacji 2012 kiedy to rozleciało się łożysko na stopie wału po przebiegu 12k km wtedy rozebrałem silnik i wszystko i czekało na zgromadzenie części i funduszy by po ponad roku czasu mianowicie po wakacjach 2013 wyjechać w wielkim stylu xD!
wiec aktualnie w silniku jest:
-cylinder o pojemności 83ccm z membraną od am6 ma on 5 kanałów płuczących dzielony kanał wydechowy i ssący kłuty tłok wossner od yamahy yz80 z 1 pierścieniem (wydechowe 180*)
-cylinder robiony od podstaw na nowej tulei przeze mnie
-gaźnik dellorto 24mm
-zawór membranowy barkit (listki 0,45mm)
-zapłon z am6
-skrzynia 5b
-dyfuzor liczony na 9500rpm
-sprzęgło z mocniejszym dociskiem i łożyskiem oporowym
wszystko złożone na łożyskach FAG
w takiej konfiguracji silnik dysponuje mocą koło 20 PS
a jego prędkość to ok 120km/h (ja osiągnąłem jak dotąd 110km/h tyle, że na 4 biegu:P)
tu foto z budowy silnika jak i ramy AKTUALNE
http://bikepics.com/members/pypu140/p11/rama będzie ogarniana do końca przez zimę i wpadnie do przodu hamulec tarczowy:P
komentować i pozdro dla wytrwałych czytelników xD hah
_________________
APRILIA SR 50 LC -dr evo70 ported
-21mm
-s6 pro
-wario S6 R/T
wszystko w trakcie prac ;)
post2568568.html#p2568568!!!SPRZEDAM LASERA X-PRO!!!