Witam.
Przedstawiam wam Aprilię, która została zakupiona dnia 1 maja 2013 roku, pochodzi z 2002r.
Poprzedni właściciel kompletnie nie szanował motorku. Plastiki latały jak chciały, stelaż zegarów był pęknięty, zegary nie działały, widełka były skrzywione, brak filtra, pseudo carbonowe kierunki, czacha malowana nieumiejętnie, szybka pęknięta, jednak zdecydowałem się ją kupić. Widziałem w niej potencjał. Jak przyjechałem do domu to okazało się, że dodatkowe mocowanie silnika jest pęknięte, wydech trzymał się na słowo boże, brak klocków z tyłu, brak odpowiedniego ładowania, kompresja ok. 5,5B
Przez parę miesięcy mozolnie remontowałem Apkę, pochłaniała mnóstwo pieniędzy i nadal to robi, jednak jestem z niej zadowolony. Był i jest to projekt na ciche, spokojne wieczory.
Krótko i treściwe przedstawię to co zrobiłem już przy niej od tamtego czasu:
-kompletne przerobienie elektryki
-wszystko wyczyszczone z brudu i smaru, plastiki przepolerowane
-wymienione uszczelki silnika
-prostowanie lag oraz nowe uszczelniacze i olej
-wymieniony czujnik stopu, klocki tył
-dorobienie tulei dla 1 z gniazd łożyska w tylnym kole oraz nowe łożysko
-nowy akumulator
-używana kostka bezpiecznika
-kierunkowskazy od roxa, nowy przerywacz
-zregenerowany zapłon Ducati
-nowa linka obrotomierza, prędkościomierza oraz ślimak
-wymienione wszystkie płyny eksploatacyjne
-wymienione większość śrub/śrubek
-wymienione wszystkie żarówki
-oraz inne rzeczy, drobne, własnej roboty które zdają egzamin
Aprilia posiada malowanie Fumi Blue&Fluo Red. Wszystkie podzespoły oryginalne/seryjne. Tuningów nie przewiduje dla niej.
Osiągi według licznika to 90km/h, według GPS +-95km/h, więc i tak jest dobrze. Spalanie 3-3,5l na 100km, jest naprawdę ekonomiczna!
Założyłem ten temat ze względu na to, aby mieć pamiątkę, po tym jak kiedyś wyglądała, a jak obecnie.
Będę dalej mozolnie doprowadzał do coraz lepszego stanu, a teraz fotki.