Siemanko ;D
Od 2008 roku jestem szczęśliwym posiadaczem pomarańczowej Aprilii Rally 50, model rzadki jak sraczka i tym bardziej mnie to cieszy. Przez te 7 lat przejechałem Nią 15000 km, choć przez ostatnie lata głównie stała w miejscu a ja podejmowałem rozpaczliwe próby jej naprawy. Dawniej, zaraz po zakupie skuter ciągle przerywał w trakcie jazdy, pomimo wizyty u kilku różnych mechaników. Dopiero po jakimś roku (albo dwóch) okazało się, że to cewka zapłonowa. Po wymianie była bajka
Przynajmniej do momentu aż silnik zatarł się mając przejechane ponad 40 tysięcy kilometrów ;d Wymieniłem na nowy, który też zatarłem po niedługim czasie, i wtedy Aprilka jeździła już na trzecim cylindrze ;-) Była wielokrotnie rozkręcana, dłubana, poniewierana i tak dalej. Ale mam ogromny sentyment do tej maszyny i kocham ją tak, jak można kochać maszynę. W tym roku postanowiłem, że nigdy(!) jej nie sprzedam i postanowiłem ją odrestaurować i jednocześnie stuningować
Na wstępie zaznaczę, że moim mechanikiem jest użytkownik tego forum - Dobrzan, który to montuje wszystkie części, bo ja się na tym kompletnie nie znam ;-)
Na początku wakacji rozpoczęliśmy więc prace nad Aprilką:
Osobiście bardzo dokładnie wyczyściłem i umyłem ramę:
Oraz silnik:
Oto lista części, które są w Niej zamontowane jak dotąd:
Wał korbowy Hebo Manston Racing HPC z łożyskami Koyo japan z luzem C4 i koszykiem z teflonu razem z uszczelniaczami Corteco
Wariator Malossi Multivar
Cylinder Hebo Manston Replica 70cc
Gaźnik Dellorto 21 mm
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon sprzęgła Hebo Manston Wing
Przeciwtalerz wariatora Motoforce
Moduł sportowy Malossi
Filtr powietrza Motoforce Racing Airbox
Tarcze hamulcowe Galfer
Nowe klocki hamulcowe
Sportowy tylny amortyzator
Boczna stopka Buzetti
Pompa wody Stage6 SSP +40%
Teraz parę fotek:
Kompletny i złożony silnik ;-) :
A tak prezentuje się silnik w ramie, razem z nową boczną stopką i tylnym zawieszeniem
A tutaj ja, malujący ramę
Pewnie wielu z Was zorientowało się, że na mojej liście brakuje wydechu ;d Owszem wydech będzie, będę go zamawiał na dniach. Będzie to Tecnigas Triops.
W dalszych planach jest tuning wizualny, bo plastiki są mocno porysowane i popękane. Gdy już dokupię nowe plastiki to będę się zastanawiał na jaki kolor ją pomalować, na razie jedyna opcja jaka przychodzi mi do głowy to odświeżyć oryginał :-)
Do Aprilii trafią jeszcze nowe zegary, wskazówki robią rundkę przy każdym odpalaniu ^^
Na razie to tyle ode mnie, do usłyszenia