1) Na wstępie chciałbym się z wami przywitać, gdyż to jest mój 1 post tutaj.
Mam na imię Kamil, jestem z Łodzi i posiadam Vespę LX 50 2T, poruszam się też po drogach na Suzuki GS 500E.
2) Obecnie mam taki zestaw:
Wydech: Tecnigas Next-R
Cylinder: Malossi Sport 70ccm
Gaźnik: Dellorto 17,5
Filtr p: Polini Airbox
Wariator: Malossi multivar
Reszta seryjna.
3) Co chce osiągnąć?
Chciałbym zyskać lepsze przyśpieszenie i prędkość maksymalną ~80km/h
Nie zależy mi na prędkościach rzędu 100km/h, chociaż wiem, że takie są do osiągnięcia na tym silniku.
Chciałbym, żeby spalanie nie wzrosło 3. krotnie ;)
Podsumowując chciałbym osiągnąć kompromis między spalaniem a osiągami.
Chciałbym też zostawić póki co seryjny wał, a co za tym idzie nie chce jakoś bardzo wyżyłować tego silnika.
4) Co już zrobiłem?
Póki co zamontowałem wszystkie w/w elementy i czeka mnie regulacja.
Serynie w tym gaźniku była dysza 53.
Kupiłem póki co dysze 70, 75 i 80.
5) Jak pracuje silnik?
Po odpaleniu na nóżce silnik chodzi na niskich obrotach, dodając gazu wchodzi na wysokie obroty, odejmując bardzo szybko z nich schodzi. (Czyli wydawałoby się, że jest w porządku).
Próba jazdy: Trzeba dodać dość dużo gazu, żeby w ogóle ruszyć (robi się głośno), przyśpieszenie jest raczej kiepskie. Odkręcając manetkę gazu do maksymalnego otwarcia silnik przydławia się i wyraźnie spada moc. (spadają znacznie obroty)
Dysza główna 80
Oczywiście to oznaka złej mieszanki.
A w przypadku przyśpieszenia złej wagi rolek.
Pytanie do was jest takie, jakie rolki dobrać do tego zestawu no i jaką dyszę główną.
No i jeśli chodzi o regulacje gaźnika to mam wiedzę teoretyczną po przeczytaniu różnych artykułów na ten temat. Pytanie tylko jak zrobić to w praktyce. Skoro teraz mi przygada na otwartej przepustnicy to co w ogóle można zrobić, żeby pojeździć te 5km i sprawdzić jak świeca wygląda...
Pozdrawiam serdecznie.
|