Dzisiaj jest 02 mar 2025, 22:28



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 mar 2012, 17:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 156
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Pojazd:
Witam mam luzy na wałku sprzęgła, wiec przydało by się wymienić łożysko które jest wbite w dekiel przełożeń i tu moje pytania:
-jakie są wymiary tego łożyska
-czy jest tam jakiś uszczelniacz? Jak jest to jakie ma wymiary? (jeszcze nie rozbierałem, ponieważ chce na początku skompletować części do wymiany)
-czym najlepiej wybić stare łożysko?
-jakiego producenta łożysko polecacie?
Z góry dziękuje za odpowiedzi ;]


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2012, 19:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=82879




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2012, 22:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Masz tam uszczelniacz kierunkowy...trudno dostępny koszt 34zł :)
Wymiarów Ci nie podam bo nie wiem gdzie mam stare łożyska ale oba to koszt max 10zł
Ja kupowałem wszystki NACHI z luzem C3 ale tu luz jest nie końieczny
Pamiętaj że pod uszczelniaczem masz zeger

Najpierw rozbierz poźniej idź kupuj przekłądni jest kilka

faciu3, nie wiem co dało że wkleiłeś tu ten link skoro nie ma tam dokładnych info o przekładni :)




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2012, 22:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Informacje są tam takie:
Booyaka pisze:
Przekładni jest kilka rodzajów, więc najbezpieczniej pomierzyć stare lub udać się z nimi do sklepu.


I myślę, że to wystarczy.
Niestety, ale nie zawsze dostaje się wszystko podane na tacy z neta.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 07 mar 2012, 22:42 przez faciu3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 7:05 
*

Rejestracja: 26 paź 2005, 15:22
Posty: 113
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Ja uszczelniacz dałem zwykły, po co kierunkowy? Łożyska nie muszą tu być z luzem C3, nawet jest niewskazany.




_________________

Runner 50 '03




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 10:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Nie muszą być ale mogą. Luz tu nie gra roli i nie przeszkadza. Zwykły nie kierunkowy moze podciekac. Jak ktoś wymyślił że ma być takie to się taki wsadza. Bez podowdu tego nie zrobili




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 10:20 
*

Rejestracja: 26 paź 2005, 15:22
Posty: 113
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Trochę racji masz, ale ten uszczelniacz nie ma jakiś szczególnych warunków pracy, więc myślę że dobry zwykły uszczelniacz też da radę. Poza tym akurat ten się wymienia w 20 minut, także nic strasznego w razie wycieku.

Co do luzu to ma to jednak znaczenie. Jeśli dasz do przekładni łożyska C3, a nie ma tam odpowiednio wysokiej temperatury to łożysko ma zbyt duży luz przez co się szybciej zużyje. Po to jest ten luz żeby przy wysokiej temperaturze pracy (np. na wale) luz się zmniejszył do optymalnego (rozszerzalność termiczna) i łożysko pracuje w optymalnych warunkach.




_________________

Runner 50 '03




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 22:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
gandw_runner pisze:
ten uszczelniacz nie ma jakiś szczególnych warunków pracy

Silnik kręci np 12tyś dodaj przełożenie to wyjdzie na wałku np...strzelam <15tyś więc warunki już sa dość trudne dla uszczelniacza ;p ale mniejsza o większośc ;p

Co do luzu to i przy 20*C jest on już mniejszy przy C3 niż przy zwykłych ;p a fakt faktem wszystko zależy od temperatury ;p a za ta sama cene wolałem kupić C3 od tak ;p




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2012, 16:24 
*

Rejestracja: 25 lis 2011, 18:20
Posty: 110
Lokalizacja: Wroclaw
Pojazd:
Cześć ! wymiary simmeringa to 22/40/7 można dać zwykły uszczelniacz dwuwargowy u mnie w sklepie 8zł firmy PHLE lub o podwyższonej temp.pracy jedno wargowy z vitonu 15zł(właśnie szykuje się do jego wymiany)




_________________

skutery już jeżdżą u innych właścicieli,ale miłe wspomnienie zostały!! ;-)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2012, 22:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 156
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Pojazd:
Dzięki za wszystkie wypowiedzi ale ktoś by może podał wymiary tego łożyska ? Przełożenia pochodzą z runnera ale pasują bez problemowo do typhoona z silnikiem z 2002 roku. Łożysko tak czy siak muszę przez internet zamówić, a póki co skuter ładnie śmiga więc po co ma stać rozebrany do czasu przyjścia nowego łożyska...




_________________

-Piaggio Typhoon 1994r
-Beta Eikon 2005r
-Wsk Kos 1981r
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=303637




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy