Dzisiaj jest 30 lis 2024, 22:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 mar 2014, 20:12 
*

Rejestracja: 15 mar 2014, 14:10
Posty: 5
Pojazd: Piaggio NRG 2004
Cześć. Witam wszystkich forumowiczów. To mój debiut więc proszę o wyrozumiałość.
Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych kolegów. Nabyłem kilka dni temu skuter Piaggio nrg 2004 rok 2T chłodzony powietrzem. Nie wiem jak ustalić dokładnie model. W niemieckim dokumencie jest model: C21. Ponieważ kupiłem niesprawny więc staram się go doprowadzić do stanu używalności.
1. Znalazłem pod osłoną kanapy takie ustrojstwo (wygląda jak jakiś aluminiowy cylinder z wystającym wężem igielitowym nigdzie nie podłączonym) nie wiem co to jest i do czego służy
Obrazek

2. Wąż od dozownika oleju nie jest do niczego podłączony. Nie wiem czy powinien być przy nim jakiś zaworek czy ma być po prostu podłączony do gaźnika a gaźnik sam dozuje ilość oleju.
3. Rozebrałem cylinder (palini 70) ponieważ ciśnienie było zaledwie 6 BAR. Cylinder od wewnątrz nie wygląda na porysowany, tłok (Asso) nie wygląda na przepalony. Na cylindrze w martwym punkcie wyczuwam pod palcami delikatny próg. Pytanie: Wystarczy zmienić pierścienie (tłok) by kompresja była ok? jak stwierdzić czy konieczny jest szlif? Czy warto wymieniać same pierścienie czy lepiej komplet pierścienie i tłok?
Będę wdzięczny za pomoc w identyfikacji oraz wszelkie wskazówki


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 17 mar 2014, 20:43 
**

Rejestracja: 06 sie 2012, 11:06
Posty: 460
Lokalizacja: brac kasę ??
Pojazd:
1. Jest to gas box wpisz sobie w google to dużo poczytasz o nim :) On powinien byc podłączony do wężyka od podcisnienia który idzie do krócca
2.Wąż od dozownika oleju powinien byc podłączony do gaznika !! żebyś cylindra nie zatarł , bo Ci nie podaje w ogóle oleju . Nie powinno byc przy nim żadnego zaworku
3. Jeżeli nie masz żarnych widocznych przytarc na gładzi cylindra to po prostu wymień pierścienie i powinno byc git . Najlepiej jak byś zdjęcie dał jak to wygląda.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 mar 2014, 20:47 
**

Rejestracja: 19 kwie 2013, 14:46
Posty: 324
Lokalizacja: WG
Pojazd: Piaggio tph 70
1. gas box chyba firmy stage 6
2. Możliwe, że poprzedniu właściciel nie wlewał oleju do zbiornika, tylko sam mieszanke robił
3. szlif+nowy tłok

A C21 to wydech jest xD Daj zdjęcia skutera to powiem Ci jaki to model.




_________________

JamesBond pisze:
polecam. teraz z twist kontrolem katuje moją katane jeszcze bardziej a ona taka skatowana i poszpachlowana ogólnie to suzuki stworzyło ten model aby przewozić katany te miecze pod plastikami i potem zabić nimi inne skutery

to skutery dla samurajów




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 mar 2014, 15:08 
*

Rejestracja: 15 mar 2014, 14:10
Posty: 5
Pojazd: Piaggio NRG 2004
Dzięki za szybką odpowiedź.
Poczytałem już na szybko o tym Gas Boxie. Zgłębię temat wieczorem :)
Mam jeszcze jedną zagatkę. Otóż widzę że linka gazu rozgałązia się na dwie. Jedna idzie do gaźnika do przepustnicy a druga mi wisi nie podłączona do niczego. Do czego to jest?

I jeszcze odnośnie tego C21. Też tak kombinowałem, że to symbol wydechu. Ale ten symbol jest wpisany pod pozycją model w jego brifie. Na owiewkach ma oznaczenia NRG mc3 ale nie wiem czy ktoś nie zmieniał owiewek :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 mar 2014, 16:54 
**

Rejestracja: 06 sie 2012, 11:06
Posty: 460
Lokalizacja: brac kasę ??
Pojazd:
A może nie masz podłączonej linki do pompki oleju ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 mar 2014, 18:02 
*

Rejestracja: 15 mar 2014, 14:10
Posty: 5
Pojazd: Piaggio NRG 2004
Hmmm...
Pompka oleju... Tego nie wiem. A gdzie ta pompka oleju jest? I czy linka gazu ma być podłączona do pompki oleju? Jednak jeszcze mało wiem :( zaraz po googluję.

Ze zdjęć w googlu wygląda, że ja w ogóle nie mam tego ustrojstwa. Pewnie ktoś wymontował. A skąd do dokąd ona pompuje olej? Znaczy do czego podłączane są wężyki?
Każdy model to ma?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 mar 2014, 21:02 
**

Rejestracja: 06 sie 2012, 11:06
Posty: 460
Lokalizacja: brac kasę ??
Pojazd:
to lepiej jak będziesz lał paliwo do skutera to rób sobie mieszanke , bo zatrzesz . Pompka oleju znajduje się po lewej stronie od wariatora . http://www.google.pl/imgres?sa=X&biw=12 ... =0&ndsp=22. Znaczy się każdy 2t raczej, no chyba , że ktoś sobie wymontuje . Ja u siebie wymontowałem , bo jest o wiele bezpieczniej nie musze się bac , że skuter się zatrze , bo sam robię mieszankę .To tak wężyk od zbiornika oleju idzie do pompki oleju , a ten drugi wężyk co wychodzi z pompki oleju idzie do gaznika i tyle . :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 mar 2014, 21:19 
*

Rejestracja: 15 mar 2014, 14:10
Posty: 5
Pojazd: Piaggio NRG 2004
Dzięki za info. Właśnie wygooglałem już tą fote :) A jak mam zmieniony cylinder na 70 to pompka pozostaje ta sama? jak to jest? Tak wymyśliłem, że może przy zmianie cylindra poprzedni właściciel ją wykręcił? Czy to nie ma znaczenia jak a pojemność i pompka zawsze taka sama jest?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 mar 2014, 16:34 
**

Rejestracja: 06 sie 2012, 11:06
Posty: 460
Lokalizacja: brac kasę ??
Pojazd:
Nie ma znaczenia jaka pojemnośc , bo na tej pompce można ustawic ilośc dozowanego oleju. :) To w takim razie jak nie masz to tak jak pisałem rób sobie mieszankę gdy lejesz paliwo w stosunku 1:50 . Czyli 100ml oleju na 5l beny , 25ml na 1l




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy