Dzisiaj jest 24 lis 2024, 0:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 lut 2015, 22:10 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
Witam.
Jest sens montować cylinder power force evo 70 z tlokiem 48mm

Taki :

https://motor-x.pl/cylinder-zeliwny-z-g ... mm-,p.html

do piaggio zip II 2T z przebiegiem 16 tys km?
Stare Łożyska stan jak nowe znaczy zero luzu

I czy tecnigas next r będzie jako tako dobry do tego? Czy za słaby? Czy zdecydowanie za słaby?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 mar 2015, 11:42 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Po pierwsze ten cylinder to szajs. Odczujesz jedynie większe spalanie bo raczej przyrostu mocy to nie zauważysz. Zainwestuj w coś renomowanej firmy typu Malossi/Polini.
Z racji że masz silnik AC radziłbym zastosować łożyska SKF/NTN/FAG z luzem C3/C4. 16 tys km to sporo, więc nie radzę ryzykować.
Next-R to wydech do 50/70 więc do w.w. cylindra się nada jednak jeśli zdecydujesz się na coś normalnego to do sportu dobry będzie wydech Yasuni R czy też któryś z wydechów Polini (zależnie od cylindra)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 mar 2015, 15:56 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
Domi$ pisze:
Po pierwsze ten cylinder to szajs. Odczujesz jedynie większe spalanie bo raczej przyrostu mocy to nie zauważysz. Zainwestuj w coś renomowanej firmy typu Malossi/Polini.
Z racji że masz silnik AC radziłbym zastosować łożyska SKF/NTN/FAG z luzem C3/C4. 16 tys km to sporo, więc nie radzę ryzykować.
Next-R to wydech do 50/70 więc do w.w. cylindra się nada jednak jeśli zdecydujesz się na coś normalnego to do sportu dobry będzie wydech Yasuni R czy też któryś z wydechów Polini (zależnie od cylindra)



Czemu uważasz ze ten cylinder to szajs?
I dlaczego uważasz ze NIE DA PRZYROSTU MOCY?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 mar 2015, 18:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Juz w jakims temacie pytales o cylindry, wez kup cylek jakiejs normalnej firmy, sto pare zlotych wiecej od tego czegos to nie majatek. Sa rzeczy na ktorych nie warto oszczedzac, tanio wyjdzie ci drogo.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 mar 2015, 18:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Miałem do czynienia z owym cylindrem i wiem że nic dobrego to nie jest. Dodatkowo marka zastosowanego w zestawie tłoka może potwierdzić moją tezę. Cylinder jest po prostu słaby i nie poczujesz znacznego przyrostu mocy. Jedyne co może poprawić to przyśpieszenie na starcie ale nie liczyłbym na nic więcej. Ponad to to jest AC. Jeśli chcesz robić jakikolwiek poważniejszy tuning zastanów się nad zmianą silnika na LC bo nawet ta 70 Power force będzie wymagała lepszego chłodzenia, którego raczej nie zapewnisz więc lepiej zmienić silnik na chłodzony cieczą.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2015, 10:04 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
Właśnie majątek, Kupiłem wydech next r, jeszcze trzeba gaźnik 17,5, pewnie rolki, jakas sprezynki, w sumie wyjdzie polowe wartości skutera ~500zl, nie będę katowal tego skuter na tej 70 tylko zależy mi żeby pos gorki nie słabl jak teraz, nawet wujek jak jechał z bratem na jednym Simson poj normalnie 50 - znaczy we 2 jechali to mnie pod górkę wyprzedzili - no porostu słabo to wyglądało
Jeśli nie zauwazyles to w tym zestawie power force jest tłok meteor wiec nie wiem dlaczego piszesz ze tlok potwierdza tezę ze ten cylinder to szajs?

Wcześniej doradzałes stówke droższy cylinder a teraz jeszcze poszesz ze chłodzenie bke da rady wiec zjechał bym cylinder który jest droższy
PS
Zabawa w lc juz Wogole odpada bo to nie na moja kieszeń




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2015, 10:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Skoro stosuje się słaby tłok to znaczy że cylinder również jest słaby. No chyba że będziesz jeździł bez tłoka :cool:
pojemność 70ccm i chłodzenie AC to się nie opłaca.
A to że kupiłeś Next-R czy tam coś jeszcze to Twój błąd, bo trzeba było się wcześniej pytać a teraz ten Next-R nie przyda Ci się do niczego. Nadaje sie jedynie do 50cc. Dodatkowo wydechy sportowe potrzebują troche większej prędkości obrotowej więc występuje w pewnym zakresie obrotów dziura. Dlatego słabnie pod góre go nie da rady jej przeskoczyć.
Jak nie masz pieniędzy to nie łap się nawet za jakikolwiek tuning. Bo nawet głupie rolki które kosztują 30zł na koniec będą kosztować ponad 100zł. Bo przy regulacji nie kończy się na jednym zestawie rolek tylko kupuje się minimum 3.

A to że podwoisz wartość skutera to akurat żadna zła wiadomość, są projekty na forum gdzie podwaja się tą wartość a ja wartość swojego nawet potroiłem :roll:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2015, 11:05 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
Czy jeszcze ktoś jak kolega wyżej uważa ze tloki meteor do 70 cm sa badziewne?

Przecież taki tłok kosztuje 130zl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2015, 11:11 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Domi$ ja wiem ze Ty sie znasz i ogarniasz tematy jak mało kto, ale akurat w swojej Factorce zakładałem Meteora i posmigalem na nim troche i musze powiedziec ze bardzo dobry tloczek :D
A co do tematu to chlopie jak Ty chcesz 70 AC zakladac do gaznika 17,5 i do Next-R to zaraz go przegrzejesz i tyle z tego będzie. Zainwestuj lepiej w napęd.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2015, 11:44 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
Dobra czyli najlepiej będzie szlif Fabrycznego cylindra + tłok meteor + next r + delorto 17,5?

Jak mam jechać 5km na godzinę więcej i tak samo pod górę byc wyprzedzany przez Simsona pięćdziesiątke z 2 pasażerami to chyba Średni pomysł?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2015, 12:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Komor, może w końcu trafiłeś jakiś normalny tłok bo ja montowalem tego sporo i co drugi puchł. Dodatkowo spasowanie z cylindrem pozostawiało duzo do zyczenia.

Po co chcesz robić szlif cylindra ? Na większą pojemność ? Zamiast zmieniać gaźnik wstaw sportowy wariator




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2015, 14:26 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
Bo bylem u mechanika wkoncu po tym jak skuter puchl pid górkę i sprawił kompresję, wyszło 4 bary, jeszcze nie zaglądałem do cylindra bo jeździłem sporo, dodatkowo wyszło ze mam walniety kranik podciśnieniowy
W związku z tym ze najprawdopodobniej szlif i nowy tłok byłby konieczny to pomyślałem żeby zamiast tego kupić 70cm
Planowałem do tego wstawić next r który już mam tylko musze zespawac i kupić wate i oczywiście gaźnik 17,5 delorto a teraz się dowiaduje ze przy takim 'tuningu' zajade cylinder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2015, 15:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
W takim razie skoro cylinder kończy swój żywot albo szukaj cos pod 70 ccm albo szlif. Gaźnik masz 12mm zapewne. Do 50ccm wystarczy do 70ccm trzeba zmienić. Ale dla poprawy osiągów najpierw zmień wariator




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2015, 15:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Do 70 sport gaznik 17,5 spokojnie wystarczy, nawet do ac. Ja na phva17,5 przelatalem jakies 5000 km przy malossi sporcie poki nie zmienilem i cylek byl i jest w stanie idealnym.Terqz mam 21mm i roznica jest spora, ale juz go tak nie straszcie, nic mu nie bedzie.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2015, 17:28 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
Dostane tego power force evo 70 za niecałe 200zl nowy, brać?
Wariator moze byc np taki?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5121249382




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 mar 2015, 17:31 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
adrjian pisze:
Dostane tego power force evo 70 za niecałe 200zl nowy, brać?
Wariator moze byc np taki?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5121249382

Co do cylindra się nie wypowiadam,ale wariator bardzo dobry,śmiało możesz brać :wink:




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 kwie 2015, 9:26 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
Trochę czasu minęło

Mam juz chwile:

power force evo 70
TECNIGAS NEXT R
Weber 18

Po małej regulacji gaźnika i wyciągnięciu 2 rolek naprzeciw skuter ma niezłego kopa z miejsca, na prostej od zera do 60 i więcej ciągnie super, nawet pod górkę duża jedzie 60/h a mbieksza 65/75, z górki max realne 86km/h - na 6 rolkach nieco gorzej z przyspieszeniem i wjazdem pod górkę wiec lżejsze rolki trzeba
Niestety do tej pory budżet nie pozwolił na zakup czegokolwiek więcej wiec musiałem kombinować.

@

Co do cylindra.. Od założenia niestety nie dałem mu sobie pochodzic tylko chwile i jazda, nie przegrzalem go napewno, długo jeździłem zanim doszedłem do tego co teraz
Sporo razy cisnalem full gaz ale z uwagi na rolki obroty nie były kosmiczne wiec nie dostał az tak po d xx w porównaniu do tego co teraz oo wyciągnięciu tych dwóch rolek - start z wysoookich obrotów

Wracając do początku linijki powyżej, niedługo po założeniu zaczęło sie brzeczenie, nie wiem co dokładnie brzeczy, ale prawdopodobnie pierścienie bo dźwięk jest od cylindra, czasem na wolnych brzeczalo i po dodaniu gazu przestawało i nawet na full manetce nie brzeczalo a teraz brzeczy ciągle ale jakby mniej, oczywiście mocy jest sporo. Dopasowanie tłoka do cylindra byko dobre, tłok sam bez problemu przelatywal przez cylinder i nie bylo wyczuwalnego luzu na boki
Czytałem gdzieś ze meteora tloki sa ok tylko pierścienie zdarzają się lipne
Co o tym myślicie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy