Dzisiaj jest 27 lis 2024, 5:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 maja 2015, 17:07 
*

Rejestracja: 15 maja 2015, 16:21
Posty: 3
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Piaggio NRG Mc2 LC
Witam.

Od kilku lat jestem właścicielem skutera Piaggio NRG Mc2 Sport Series LC. Skuter pochodzi z 1997 roku. W zeszłym roku mój brat postanowił trochę się nim zająć więc przemalował maszynę i zamontował chiński cylinder o pojemności 72 ccm. Skuter został dotarty. Obecnie postanowiłem kontynuować prace nad pojazdem. W skuterze zamontowane zostały następujące części:
- nowy pasek napędowy,
- nowe rolki wariatora,
- nowy zawór membranowy,
- nowy, oryginalny filtr powietrza oraz wkład,
- nowe króćce ssące za i przed gaźnikiem,
- używany gaźnik Dellorto PHVA 17,5 (oryginalnie w skuterze znajdował się gaźnik w rozmiarze 12),
- nową sprężynę centralna TOP RACING +22% (czerwona).

Niestety osiągi skutera nie są do końca zadowalające. Licznikowy v-max wynosi około 82-85 km\h. Wskazania GPS zazwyczaj pokazują prędkości rzędu 77-79km\h. Przyspieszenie skutera jest zadowalające, jednakże problemem wg. mnie jest prędkość maksymalna. Tym bardziej, że podobne jak nie lepsze osiągi skuter miał na oryginalnym cylindrze oraz gaźniku (gardziel 12). Oczywiście skuter nie posiada blokad. Zdjęte zostały dwie blokady na wariatorze oraz zwężka w filtrze powietrza. Obecnie złożona jest dysza główna o rozmiarze 72.

Zastanawiam się czym spowodowany jest ten problem? Próbowałem już regulować napęd. Zakładałem rolki o wadze 9 gr i 7,5 gr. Na pierwszym skuter nie przyspiesza wystarczająco płynnie (czuć lekkie zmulenia), natomiast przy drugich kręci wyższe obroty ale osiąga niższą prędkość. Obecnie założone są na przemian 3 rolki o wadze 7,5 oraz 3 o wadze 9. Średnia waga rolek wynosi 8,25 gr. Bardzo proszę o pomoc bardziej doświadczonych użytkowników skuterów o pomoc. Zależy mi przede wszystkim na poprawieniu prędkości maksymalnej skutera. Czy obecne osiągi (v-max) to kres możliwości tego pojazdu?

Ps. Pragnę zaznaczyć, że skuter to tzw. Sport Series. Posiada hamulec tarczowy na przodzie, chłodzenie cieczą oraz "sportowy" fabryczny tłumik. Z racji rocznika skuter posiada "stary" silnik Piaggio z rolkami o rozmiarze 16x13.

Wybaczcie ten przydługi wpis ale starałem się możliwie jak najlepiej opisać sytuację.

Zdjęcia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję :wink:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 maja 2015, 17:48 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
wsadź do niego wydech yasuni r czy pro replica i wyreguluj a zobaczysz ile osiągi podniesie, jak na seryjnym to nawet dobre ma




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 maja 2015, 18:28 
*

Rejestracja: 15 maja 2015, 16:21
Posty: 3
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Piaggio NRG Mc2 LC
Dobrze wiedzieć, że te osiągi są całkiem niezłe. Muszę przyznać scoot, że też zastanawiałem się czy to jednak nie wina "komina". Przecież to 2t, a one jednak lubią odpowiedni wydech. Zastanawiałem się też czy to nie kwestia "słabego" cylindra? Zależy mi na tym aby skuter na trasie jechał z prędkością przelotową około 80-85 km/h. Myślicie, że przy takim secie jak obecnie + zmiana wydechu, są takie szanse? scoot polecasz tylko wydech yasuni czy inne marki również są warte zastanowienia? Nie ukrywam, że nie chcę wydawać niebotycznych kwot na tuning :wink: Pytanie, czy używany tłumik również spełni swoje zadanie? Czy jednak nie warto nad tym myśleć i jak już to kupować nowy sprzęt?

A może zamiast tego pomyśleć nad swapem na 125? :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 maja 2015, 18:42 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
no jasne że używki najlepiej (koszt 150-350zł) a z wydechów to: s6 pro replica, yasuni r, hebo new performer, laser xpro, polini for race, tecnigas trek, tecnigas triops, giannelli shot, giannelli record, giannelli reverse, jak lubisz większe obroty to: yasuni c16, stage6 pro, może jeszcze malossi mhr itd.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 maja 2015, 21:27 
*

Rejestracja: 15 maja 2015, 16:21
Posty: 3
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Piaggio NRG Mc2 LC
Nie jestem fanem bardzo wysokich obrotów. Zrobiłem research w sieci i muszę przyznać, że najciekawszy z tych wszystkich wydechów które wymieniłeś jest jak dla mnie Giannelli Rekord. Wydaje się nie być przesadnie głośny, ma dość "ciepły" i niski dźwięk. Teraz tylko kwestia znalezienia takiego w przystępnej cenie i znalezienia funduszy na zakup :wink:

Czy ktoś jeszcze z kolegów zechce się wypowiedzieć nt. osiągów i ewentualnych modyfikacji obecnego setupu? Nawiążę też do mojej poprzedniej myśli czyli SWAPA.

Czy sensowne i ekonomicznie uzasadnione jest "ładowanie się" w SWAP przy tym sprzęcie? Jakiś czas temu zastanawiałem się nad wrzuceniem do NRG jakiejś 125 ze stajni Piaggio. Tylko pojawia się pytanie jaka 125 jest na bęben z tyłu i koło 13 cali? Idealnie byłoby znaleźć 125 4t ale jak wyglądałaby sprawa takiej przekładki?

-- 19 maja 2015, 22:27 --

Ciąg dalszy zmian. Dzisiaj powróciłem jednak do rolek o wadze 9gr. Okazało się, że skuter zrobił się silniejszy w dolnym zakresie obrotów. Mam wrażenie, że oryginalny tłumik od NRG ma dość niskoobrotową charakterystykę. Tutaj pojawia się pytanie. Czy rolki 8,5gr czy 9gr nie są za lekkie do takiej pojemności i obecnego wydechu? I czy faktycznie oryginalny wydech "woli" ciężkie rolki?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy