Jutro założę przekładnie 6 na 1 seryjną i dam znać co to dało. Dzięki za odpowiedź.
-- 17 lip 2015, 18:43 --
Oki więc założyłem seryjna przekładnię 6/1, efekt był taki że ostro ruszał wręcz rwał na koło ale v max malutki gdzieś koło 75 ale wario otworzyło się na maxa. Obroty dość wysokie..
Z powrotem założyłem mocniejszą przekładnie i do tego rolki 6,7 gr, efekt podobny do rolek 6,3 gr tyle że obroty mniejsze i max mniejszy. Wario tak samo otwarte jak przy rolkach 6,3.
Śmie twierdzić że silnik kręci za niskie obroty. A to by mi dała mocniejsza sprężyna centralna chyba albo lżejsze rolki. Ale Lżejsze rolki nie wciągną pasa na wario.. Myślę że dobra by była sprężyna Naraku czerwona i rolki gdzieś koło 7,5... Ale taka kompilacja jest trochę straszna. Chyba trzeba potestować inne sprężyny. Mam następujące części.
Rolki: 4,5......5......5,5......6,3 gr
Sprężyny : polini 20kg, polini 23kg, seryjną piaggio, czerwoną top racing 22%, białą Naraku, czarną Naraku...
chmm nie mam pomysłu już .....
Przypominam mój skuter to derbi gp1 race, zamiast koła mam zębatkę, i napęd jak przy normalnym motocyklu. Silnik siedzi centralnie w ramie mocowany na sztywno, Silnik nie jest wahaczem jak w standardowym skuterze. Przednia zębatka ma 19 z, tylna 53 z.
Na stopce silnik kręci takie obroty ze mało nie odleci i wario otwiera się na maxa.. Silnik musi wykręcić wyższe obroty tylko że rolki muszą mieć siłę wyciągnąć pasek na samą góre..
Jutro potestuje jeszcze wszystkie sprężyny ze wszystkimi rolkami.. Czeka mnie dużo roboty
-- 18 lip 2015, 10:44 --
Oki tak w wczoraj wieczorem powiedziałem przy piwku i pomyślałem co jest nie tak z tym z tym moim derbikiem. Po założeniu w wczoraj seryjnej przekładni miał wyrwę ze prawie stawał na koło i leciał jakieś 75km/h na rolkach 6,3 i sprężynie Naraku czarnej. Ta wyrwa na starcie była raczej spowodowana ciężkimi rolkami bo od razu wyrzucały pasek na samą górę. I teraz tak . Myślę by założyć z powrotem te seryjną przekładnię i zjeżdżać z wagą rolek w dół. Ale do momentu żeby pasek był wyrzucany na samą górę wariatora. Chyba dobrze kombinuję?. Lżejsze rolki będą powodować większe obroty a co za tym idzie wzrost osiągów.
Jeszcze jedna kwestia. Dlaczego jak teraz mam założona tę nową przekładnię to na tej czarnej Naraku i lżejszymi rolkami niż 6,3 gr wariator nie chce wciągać paska na samą górę?
-- 09 sie 2015, 6:40 --
Dobra więc tak ..... Zmieniłem przekładnię na seryjną , do tego sprężynę polini 23 kg i rolki 5gr - 78 km/h i wario otwarte do końca. Ta sama sprężyna rolki 4,5 gr - 83km/h i wario otwarte do końca . Start zarąbisty . Dalej równo. Jeszcze za ciężkie rolki wariator za szybko się otwiera co powoduje mocny start że aż łańcuch trzeszczy. Podejrzewam że rolki 3gr może nawet mniejsze dadzą w końcu efekty.... Ale chwilowo brak funduszy ... Bo sypnęło się łożysko od strony wariatora i cylek do szlifu... Cos się wrąbało pomiędzy tłok a gładź i rysa od okna ssącego do samej góry. Cóż mam z tym derbikiem same problemy ... Co zrobię to zaraz cos innego się sypie. Mam go dwa lata a nie zrobiłem nim trasy dłuższej jak 20 km... I przejechałem max 1000 km przez dwa lata...
|