Dzisiaj jest 23 lis 2024, 9:51



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 wrz 2015, 11:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sie 2010, 17:17
Posty: 110
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd:
Witam, mam kolejny problem z moim skutem:

W czasie jazdy z przekładni wydobywa się wysoki dźwięk, coś pośredniego między piskiem a piłowaniem, takie ziiing( :wink: ). Występuje od mniej więcej 60km/h i tylko na wyższych obrotach (od ok 8tys), wraz ze wzrostem prędkości staje się wyższy. Ustaje kiedy odpuszczę manetkę, jeśli kilkukrotnie przekręcę gwałtownie gaz, wtedy też się pojawia - w czasie gazowania, mówiąc łopatologicznie. V-max spadł nieznacznie.
Co sprawdziłem/zauważyłem:
- wymieniłem wariator na seryjny, wsadziłem stary pasek i przeciwtalerz - nic się nie zmieniło.
- 300km temu zamontowałem nowy cylinder 70cc, ale wykluczam przycieranie, ponieważ silnik pracuje bez zarzutów, a ja dbałem o to żeby temperatura nie wzrosła powyżej połowy skali.
- przedwczoraj nawierciłem otwory w pokrywie przekładni, bo się grzała. Przez to rzecz jasna dźwięk jest głośniejszy i bardziej denerwujący.
- celuję, że to kwestia korektora/sprzęgła/przełożeń, ale co tam się mogło stać to już nie bardzo wiem, sprzęgło i korektor wyglądały normalnie, poza drobnymi obtarciami na jednym z talerzy korektora.
- oś sprzęgła była wymieniana z 500-600km temu, ale robił to jakiś mechanik, bo skuter zmienił chwilowo właściciela.
Ktoś ma jakiś pomysł, co się tam może dziać? Stawiam dobrego browara za rozwiązanie tej zagadki.

Druga sprawa - jak wygląda u Was końcówka osi sprzęgła? Chodzi mi o koniec wchodzący w łożysko pokrywy przekładni, u mnie jest ona gładka, nie widać zupełnie pierścienia który na niej siedzi, starł się mocno. Kiedyś miałem z tym problem, ale okazało się że oś była krzywa, wymiana pomogła.
I ostatnia rzecz która mnie męczy - odkąd kupiłem skuter, mam pokrywę przekładni z nrg 1, niby pasuje, ale czy może ona jakoś wpływać na szybsze zużywanie się części?
Pozdrawiam

-- 18 wrz 2015, o 11:00 --

UP/EDIT:
Przejrzałem cały napęd, rozebrałem przekładnię z przełożeniami, przy okazji trafiłem na coś, czego raczej nie chciałem znaleźć, ale o tym niżej.
Mam kolejną teorię odnośnie hałasu na wyższych obrotach, podczas "gazowania". Tak więc jak wiemy, przy filtrze stożkowym i przy otwartej przepustnicy, mamy pełen przelot, od cylindra przez komorę korbową, zawór membranowy, króciec, gaźnik, aż do filtra.
Podejrzewam że dźwięk ten może właśnie wychodzić tą drogą, co świadczyłoby o tym że jego źródło jest w cylindrze! Niestety nie mam zbyt dużego doświadczenia z zacierającymi się silnikami, tak więc nie umiem tego jednogłośnie stwierdzić.
Pytania:
1) Czy jest możliwe aby cylinder przycierał się, a jedynym objawem tego był ostry wysoki dźwięk, bez żadnych spadków mocy i wzrostu temperatury?
2) To już szukanie na siłę, ale czy taki hałas może być spowodowany zużyciem się waty w tłumiku?
3) Trzecią możliwość przedstawiam poniżej, ale jeździłem tak nieświadomie już jakiś czas, więc nie wiem czy to jest powodem:


Morał z tej ciekawostki jest oczywisty - nie ufaj mechanikom i handlarzom typu Mirek :wink:


Rozebrałem mniejszą przekładnię, a nigdy tam nie zaglądałem. Oto co znalazłem:

Oś sprzęgła którą mechanik "wymienił" (zainteresowanych zapraszam do jednego z moich poprzednich tematów, sprzed paru lat):

Obrazek

Obrazek

wygładzenie osi o którym pisałem powyżej:
Obrazek

I powód, dla którego wszystko zostało tak wykombinowane:

Obrazek
Obrazek

Osobiście podejrzewam, że skuter przyjechał z Włoch z rozsypaną przekładnią - sprowadził go handlarz mechanik z Lublińca i naprawił tanim kosztem, czyli pomijając wymianę bloku silnika - oś sprzęgła pracowała, mocno obciążając 2 łożyska w których siedziała nie mając oparcia w bloku. To spowodowało problem który miałem parę lat temu, a który rozwiązał mechanik, do którego skuter oddał mój szwagier, chwilowo go przejmując. Niestety oś sprzęgła nie została wymieniona, a tylko przystosowana do pracy w extremalnych warunkach - cóż, należy się szacunek za kawał dobrej roboty bo skuter zrobił sporo kilometrów na tym rozwiązaniu. Ale także należy się nagana za okłamanie klienta odnośnie wymiany tejże osi. I osobiście uważam, że tego typu usterka, jak ubytek w bloku silnika, powinien zostać zgłoszony właścicielowi :shock:
Powinienem być bardziej podejrzliwy, kupując ten skuter - niemalże łyse opony i mnóstwo okleiny na plastikach - skuter musiał dostawać mocno w d*pę, aż do rozsypania się przekładni.


Ostatnio zmieniony 28 wrz 2015, 9:51 przez hardlook, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 wrz 2015, 11:13 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
hardlook pisze:
3) Trzecią możliwość przedstawiam poniżej, ale jeździłem tak nieświadomie już jakiś czas, więc nie wiem czy to jest powodem:
To jest powód pisku .Czeka cię remont przekładni.Gdyby nie olej w przekładni to ekstremalnośc tego rozwiązania szybko by się zakończyła.Olej chłodził i smarował to dopóki szło.Przy normalnej eksploatacji nawet zębatki z czasem się ścierają i pomalutku kończą żywot mimo że dbamy o przekładnię wymieniając olej i łożyska.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2015, 9:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sie 2010, 17:17
Posty: 110
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd:
Jedyne co się nie zgadza, to fakt że pisk wydobywa się tylko przy otwartej przepustnicy. Ale może to być zbieg okoliczności wynikający z wejścia w tym momencie na wysokie obroty ---> wszystko się szybciej kręci.
Jednak przebarwienie na końcu tej prowizorycznie poskładanej osi (koniec wchodzący w karter) świadczy o tym, że dochodzi tam do tarcia (niestety nie widać tego na zdjęciu). Więc wszystko jasne :roll:

-- 28 wrz 2015, o 09:41 --

Problem został rozwiązany - wymieniłem długi karter, oś sprzęgła, komplet łożysk. Dzwon też musiałem wsadzić inny, bo mój po latach jeżdżenia w takich warunkach dostał niezłego bicia (szkoda, bo nie miał żadnych przebarwień, wizualnie nówka.) Skuter pracuje jak inna maszyna, zniknęły wibracje, wszystko jakoś tak gładko idzie :wink:


Ale teraz do rzeczy, kolejna sprawa:
1) Wsadziłem gaźnik dellorto 21mm phbg bez oleju i bez podciśnienia. No i trochę zgłupiałem przy nim, bo skuter pracował w miarę dobrze tylko na wolnych obrotach, po dodaniu gazu, najpierw kichał, strzelał z wydechu i się dusił, potem gasł. To wyglądało na zbyt ubogą mieszankę. Ale świeca była zupełnie mokra, co znowu mówi o nadmiarze paliwa. No i nie wiem. Mam dyszę główną 70, filtr stożkowy i iglicę na drugim ząbku od góry. Jakieś porady co do regulacji?
2) Gaźnik kupiłem używany. Co mogę sprawdzić poza szczelnością pływaka, żeby mieć pewność, że jest sprawny?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy