Dzisiaj jest 28 lis 2024, 23:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 lip 2020, 22:06 
*

Rejestracja: 17 kwie 2020, 1:15
Posty: 20
Lokalizacja: CLI
Pojazd: TGB 101S / Aprilia SR 50 R
Siema, mam problem z przerywaniem silnika.

Odpala ładnie, z miejsca ciągnie do 75km/h i przy 75 nie chce kręcić dalej i jest takie " buuuuuu, wrrr, buuuuuu, wrrrr" ( więcej buu niż wrr)
popuszczę delikatnie gazu zejdzie do 70, manetka na full szybko dobija do 75 i znów to samo
Jak jadę te 75 jest ok ale dodam minimalnie gazu to zaraz przerywa.
Sprawdzałem na dyszach 54-75, przy dyszy 66 już słyszę że go lekko przylewa na wolnych.
Na każdej dyszy to samo 75km/h
Kupiłem > "Obrotomierz uniwersalny" dziś go podłączyłem co by obczaić na jakich obrotach to się dzieje, zjawisko to występuje między 9300obr/min +/- 100

I tak myślę co to może być, świeca to jakaś VW AG, miałem nówkę BR10ES ale padła szybko - około 50km i nie idzie jej wkręcić powyżej 6000RPM . Co do tej VW to zdjąłem pasek napędowy żeby zobaczyć czy się wkręci na wysokie obroty (nie miałem jeszcze obrotomierza) to wkręca się za te 9300rpm na pewno, ale bez obciążenia.

I nie wiem dla czego tak jest ? Przy obciążeniu łapie lewe - uszczelniacze ?
Czy świeca pada?
Myślę kupić NGK BR9EIX, albo DENSO IW27 - czy to dobry wybór do silnika P/G LC 50ccm ?
I jaka przerwa na Irydowych a jaka na zwykłych powinna być- 0.6mm ?

Sprawdzałem tez iskrę - przewód bez fajki do masy to jest około 1cm niebieska

W tej puszcze filtra mam tą zwężkę, jak ją wyciągnę to nawet gorzej.
Zmniejszyć jeszcze dyszę ? Oryginalnie dają 53 główną

Cylinder MotoForce ECO 50ccm - przejechane 800km
Gaźnik Dellorto 17,5
Filtr - oryginalny wyczyszczony
Dysza - 0.60
Wydech - LeoVince ZX


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 lip 2020, 15:13 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Który mądry doradził ci kupić świecę 10tkę ?? Ja się nie dziwię że padła bo to świeca do wyścigowych sprzętów co na 9k rpm startują ledwo. Wywal tę samochodową bo ona też nie jest motocyklowa - kolejny durny pomysł ? Do p/g serii zalecana jest BR9ES nie żadna inna i tego sie trzymaj. Odstęp elektrody 0,6-0,7 mm. Cewkomoduły nie były blokowane na tak niskich obrotach. Coś masz nie tak z regulacją lub uszkodzony zapłon. Czemu dałeś dyszę 60 skoro seryjna do odblokowanego sprzętu to +-65? Zmień ją zanim zniszczysz silnik. Optymalna do tego silnika co masz to przedział 68-72, jak zalewa na takiej to masz coś nie tak z filtrem, modyfikowany albo zasyfiony lub chiński. W każdym bądź razie może być potrzebne zrobienie dziurek dodatkowych w obudowie filtra aby mieszanka sie zgadzała.
Dyszę 53 może mieć ale zdławiony do 45km/h a nie odblokowany a tym bardziej po zmianie wydechu na zx!
Czy uszczelniacze sprawne to już sam sprawdź bo przecież to nie problem skoro masz klucze do rozkręcania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2020, 21:58 
*

Rejestracja: 17 kwie 2020, 1:15
Posty: 20
Lokalizacja: CLI
Pojazd: TGB 101S / Aprilia SR 50 R
Kupiłem dlatego BR10ES ponieważ w service napisane że do silnika C364 świeca to Champion RN1C szukając u mielocha natrafiłem na taki tytuł "Świeca zapłonowa Piaggio Champion RN1C / BR10ES, Aprilia / Derbi / Gilera / Piaggio / Vespa 50" tak samo na stronie https://uk.sparkplug-crossreference.com ... MP_PN/RN1C

Nie wiem jaka dysza do odblokowanego jest stosowana, i czy tą plastikową wsuwaną zwężkę do puszki filtra trzeba wyjąć ?

Mam tego skutra od maja, kupiłem go z PHBN12 była tam dysza 74 z rozpieprzonym krućcem filtra powietrza... Kupiłem PHVA17,5 i próbuję po woli sobie wyremontować silnik, bo miała być "igiełka" kurła...

Co do uszczelniaczy
tak wygląda od strony magneta
Obrazek

A tak od strony Wariatora
Obrazek

Kupię BR9ES i jak złoże silnik to zobacze z tymi większymi dyszami, mam ten zestaw od 50-70




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2020, 11:14 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
W manualu piaggio/gilera wyraźnie jest napisane żeby stosować świecę b9es/br9es, tyle w temacie świec.
Tak, ta blaszka to blokada, wyjmij ją i wsadź dyszę 68-72 ale jaką dokładnie to już trzeba testować.
Uszczelniacze dobre.
Zawsze jest powód dla którego ktoś pojazd sprzedaje :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2020, 23:45 
*

Rejestracja: 17 kwie 2020, 1:15
Posty: 20
Lokalizacja: CLI
Pojazd: TGB 101S / Aprilia SR 50 R
scoot, chodzi mi o tą zwężkę oznaczoną cyfrą 19 wyjąć ją? I zacząć od dyszy 65 w górę ?
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2020, 0:20 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
To schemat filtra od silnika morini/aprilia ditech lub piaggio purjet a nie gaźnikowca piaggio/gilera!! Ktoś ci silnik modyfikował/swapował i zapomniał filtra zmienić na ten od normalnego p/g, nie dziwię się że takie cyrki są. Posprawdzaj lepiej tam co ktoś modził, bo wyjdzie że jeszcze moduły pozmieniał i inne graty..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2020, 4:39 
*

Rejestracja: 17 kwie 2020, 1:15
Posty: 20
Lokalizacja: CLI
Pojazd: TGB 101S / Aprilia SR 50 R
Patrzyłem na tej stronie EasyParts i są dwa rodzaje tych filtrów jedne do purejet a ta puszka z postu wyżej do gaźnikowego.

Posiadam tą wersję:
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2020, 11:01 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
To dziwne bo troche tych gaźnikowców miałem i żaden z nich nie miał takiego. Niemniej podałem zakres dysz pod normalny piaggiowski a nie jakieś moriniowskie filtry, kombinuj jak wcześniej napisałem. W tym czasie bym już ustawił cały silnik wraz z napędem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2020, 19:06 
*

Rejestracja: 21 maja 2020, 21:05
Posty: 71
Pojazd:
Z tego co ja wiem to w filtrze powietrza robi się odpowiednie podciśnienie, zwężkę wyjmuję się przy zwiększeniu pojemności na 72ccm3. Jak już w 50cc to się demontuje blaszkę w gaźniku.


Ostatnio zmieniony 23 sie 2020, 14:44 przez scoot, łącznie zmieniany 1 raz
Proszę nie pisać na czerwono.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sie 2020, 14:20 
*

Rejestracja: 17 kwie 2020, 1:15
Posty: 20
Lokalizacja: CLI
Pojazd: TGB 101S / Aprilia SR 50 R
Nadal mam problem z tym przerywaniem, świeca nowa NGK BR9ES, uszczelniacze wału nowe. króciec gaźnika nowy, dysze tesowane od 60-75 i cały czas problem w okolicy tych 9tyś obrotów.

wrzucam filmik około 14 sekundy jest ~9000 RPM
https://vimeo.com/450775467

Iskrownik do wymiany ? cewkomodół ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sie 2020, 14:44 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Powiem ci, że wygląda to na uszkodzony układ zapłonowy, jakby przebicie łapał na ramę - sprawdź przewód WN, najlepiej nowy daj i od razu nową fajkę. Mi jak cewkomoduł padł to były problemy z odpaleniem i tez przerywał. Jak padł iskrownik to sam gasł co jakiś czas na wolnych. Słychać chyba nawet jakby prąd gdzieś przelatywał na masę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sie 2020, 19:20 
*

Rejestracja: 17 kwie 2020, 1:15
Posty: 20
Lokalizacja: CLI
Pojazd: TGB 101S / Aprilia SR 50 R
Przewód WN sprawdzałem mokrą ręką - nie kopie, próbowałem bez fajki to samo przerywa od około 8500 do 9500 przy tych obrotach chyba wydech LeoVince ZX wchodzi w rezo? a mam lekkie wgięcie na kolanku z 5cm od cylindra... może to ma jakiś wpływ ?
Obrazek

Iskra bez fajki na około 1cm niebieska.
Na wolnych chodzi spoko, tylko jest ta dziura i wkręca się powyżej 13tyś i wydaje mi się że nie przerywa na wyższych. Masę sprawdzałem miernikiem jest ok.
Przerwa na świecy 0,5mm i 0,7 szczelinomierzem bez różnicy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sie 2020, 20:47 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
ZX wchodzi rezo od ok 6500rpm, to nie racing.
W 4 sekundzie słychać już przerywanie, ono nie jest na 9300 tylko już znacznie niżej. Wręcz jakby wypadanie zapłonu bo przerywanie to 10 sekunda dopiero.
Dobra odległość od impulsatora do magneta?
Zawór membranowy sprawdź.
Żeby wyeliminować układ dolotowy musiałbyś przepalić go po prostu bez filtra na dyszy 70.
W gaźnikach piaggiowskich była tam blaszka w gaźniku na wlocie ale to zakładam że wywaliłeś.
Odłącz wszystko od wlotu do filtra, tam nie potrzeba nic żeby szło. Jak jest jakaś zwężka to wywal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2020, 8:41 
*

Rejestracja: 17 kwie 2020, 1:15
Posty: 20
Lokalizacja: CLI
Pojazd: TGB 101S / Aprilia SR 50 R
Chyba znalazłem przyczynę, popękany tłumik i tak myślę że to chyba jego wina ?

Obrazek

Tak czy inaczej trzeba zmienić polecisz jakiś ?
Stage6 Pro Replica?
Docelowo pod cylek Top Performance Due Plus (kiedyś tam....)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy