Dzisiaj jest 22 lis 2024, 11:06



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 sty 2022, 18:38 
*

Rejestracja: 14 cze 2010, 8:24
Posty: 5
Pojazd:
Witam was drodzy forumowocze po wielu latach ;)

Tak się złożyło, że kilka dni temu po długich poszukiwaniach nabyłem skuterek Piaggio typhoon 50. Skuterek miał być tylko do dodatkowej pracy (rozworze jedzenie w Kopenhadze), ale gdy zacząłem jeździć, zajawka do stuntu wróciła :mrgreen: .

Skuterek wstaje na koło aż miło na stojąco, ale do czegoś więcej, troszkę mocy mu brakuje oraz z tym heblem można się zabić. W przeszłości jeździłem Yamahą BWS przerobioną na tarcze.

Setup jaki miał BWS:
Cyl: Malossi sport 70
Wał: RMS racing
Wariator: Polini Speed Control
Gaźnik: Dellorto 17,5
Sprzęgło i dzwon: Seria
Wydech: Tecnigas next-r

Yamaszka wstawała na koło nawet z nogami na kierze, jest to coś co conajmniej chciałbym osiągnąć tutaj, ale zanim ruszę silnik, chciałbym zacząć od hebla. Czy jest możliwość bębna na tarcze w tym silniku? Jeśli tak, to w jaki sposób? Jeśli nie, może swap? Jeśli swap to z czego?

Kolejny problem który mam to kraj w którym mieszkam (Dania). Skuter może być tu zarejestrowany do maksymalnej prędkości 30 i 45. Jeśli skuter jedzie szybciej, przy pierwszej kontroli są dość duże problemy. Czy jest jakaś opcja zablokowania elektronicznie skutera i odblokowania w prostszy sposób niż zakładanie podkładki między wariator? Może jakiś moduł elektroniczny? Może jest na rynku skuter z możliwością wyboru mapy silnika z którego mógłbym zrobić swap?

Ostatnia kwestia którą chciałbym poruszyć to setup. Obecnie full seria. Jakieś sugestie?

Z góry dzięki za pomoc ;)

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 sty 2022, 19:32 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Fajny TPH, dobry sprzęt z lat 90-tych. Mało w takim stanie. Niestety nie ma opcji przeróbki z bębna na tarczę, jedynie swap karterów na piaggio z tarczą, od piaggio nrg szukaj. Aż tak ci ta tarcza potrzebna? Dodatkowe koszta (pompa+przełożenie gratów) i problemy tylko. Co do blokady to są na mielochu elektroniczne ograniczniki obrotów czy prędkości - poszukaj. W każdym kraju są problemy jak idzie powyżej 45km/h, na szczęście dobre blokady i idzie odzyskać dowód. Z tego co się orientuję na podstawie filmów na YT z Danii (np. Dutchriders), to tam macie chillowo. Skuterami jeżdżą po lesie, po chodnikach, po placu zabaw i żadnych kontroli. Pajacują na kole i też nie ma przypału. Chyba że to zależy od miasta...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sty 2022, 22:13 
*

Rejestracja: 14 cze 2010, 8:24
Posty: 5
Pojazd:
scoot pisze:
Fajny TPH, dobry sprzęt z lat 90-tych.

Dzięki ;)

scoot pisze:
Niestety nie ma opcji przeróbki z bębna na tarczę, jedynie swap karterów na piaggio z tarczą, od piaggio nrg szukaj. Aż tak ci ta tarcza potrzebna? Dodatkowe koszta (pompa+przełożenie gratów) i problemy tylko.


Jak pisałem wyżej, miałem w przeszłości tarcze, mając teraz bęben, jest to nieziemska różnica. Hebel na jeden palec robi ogromną robotę. Zdaje sobie sprawę, że koszty mogą być względnie spore, jednak jest to hobby, a hobby musi kosztować. Jeśli chodzi o swap z Piaggio NRG, one wychodziły pod ac czy tylko LC? Wolał bym jednak zostać pod AC. A jak wyglądał by np swap na Minarelli? jest to w ogóle realne?

scoot pisze:
Z tego co się orientuję na podstawie filmów na YT z Danii (np. Dutchriders), to tam macie chillowo. Skuterami jeżdżą po lesie, po chodnikach, po placu zabaw i żadnych kontroli. Pajacują na kole i też nie ma przypału. Chyba że to zależy od miasta...


Zgadza się, to zależy bardzo mocno od miasta. W Kopenhadze jest mnóstwo policji, jeśli tylko zobaczą że jedziesz za szybko, stawiają skuter na rolki i sprawdzają. Mandat za coś takiego jest olbrzymi.

Znalazłem taką blokadę, chyba powinna być ok?

https://sklep.mieloch.pl/szukaj/ogranicznik-blokada-obrotow-tnt-racing.html?search=product&string=blokada+obrot%C3%B3w




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sty 2022, 0:38 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
NRG były w AC i LC, dopiero od MC3 masz na tarczę z tyłu. MC2 i MC1 to typhonowskie kartery na bęben. Generalnie każde piaggio 2t 50cc podpasuje ci. Nawet może i lepiej od gilery runner starej budy z kołem 12 cal. Te blokady niby dobre i używane np. w Niemczech ale ograniczanie obrotami może nie dać równych 45km/h. Pewniejsze są te tulejki wariatora, np. malossi sprzedaje 3 różne rodzaje. Z tego co pamiętam to gliny wiedzą w tych czasach o tych przełącznikach, szkoda ryzykować. Lepiej stałą blokadę. Poza tym jak złapie na suszarce to i tak będzie mandat i nie ma kłótni że to tylko skuter i blokowany...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 sty 2022, 22:04 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Jutro mogę powysyłać jakie blokady są dobre. Pare rodzai jest takich blokad.

-- 28 sty 2022, 23:04 --

A wiec tak jeśli byś kupował ogranicznik w Danii, to znalazłem tylko i wyłącznie na przycisk.
W PL również.

https://www.kgi.nu/product/1473-1/rev-limiter-stylepro

Natomiast w DE jest w czym wybierać bo są następujące:
- blokada sterowana z pilota
- blokada sterowana za pomocą manetki hamulca
- blokada sterowana za pomocą magnesu
- blokada sterowana za pomocą przycisku

https://www.streetlights.de/67053672_Drehzahlbegrenzer_mit_Funkfernbedienung_-_universal.html
https://www.streetlights.de/67053673_Drehzahlbegrenzer_mit_Bremshebelcode_-_universal.html
https://www.streetlights.de/67053671_Drehzahlbegrenzer_mit_Magnetschalter_-_universal.html
https://www.streetlights.de/67053677_Drehzahlbegrenzer_mit_Tastschalter_.html




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy