Dzisiaj jest 31 lip 2025, 12:26



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 lip 2011, 22:23 
*

Rejestracja: 10 lip 2011, 21:53
Posty: 5
Pojazd:
Siema, mam poważny problem z tym skuterkiem. Ogólnie nie znam się dobrze na motorkach więc jest to dla mnie duży problem, zacznijmy od początku.

Ostatnio w upalny dzień zauważyłem podczas jazdy że silnik nagrzał się bardziej niż zwykle, zatrzymałem się i... pokryły mnie chmury dymu :) Byłem w szoku bo do tej pory maszyna mnie nie zawiodła.

Na spokojnie, po ostygnięciu silnika zauważyłem że pękł wężyk odprowadzający wodę z gaźnika (są tam dwa wężyki) i płyn chłodniczy wylewał się na gorący cylinder :) Wężyk skróciłem, założyłem nową opaskę bo oryginalna była jakaś słaba, uzupełniłem płyn chłodniczy i odpowietrzyłem ten układ.

Problem jest taki że silnik nagrzewa się za bardzo po przejechaniu zaledwie kilkuset metrów, tak jakby nie było chłodzenia.

Czytałem trochę, szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem.

Jest to silnik Minarelli Horizontal LC.


Wracając do tych dwóch wężyków które wchodzą gdzieś tam obok gaznika czy nawet do niego (jestem zielony jeśli chodzi o mechanike), po kolejnych próbach i przejechaniu kilometra, zegarki pokazywały temperaturę OK tak jak zawsze, i nagle pod ciśnieniem wystrzelił jeden z tych wężyków i znów wyciekł cały płyn, silnik gorący (na szczęście nie przegrzany, może jestem zielony ale nie głupi).

Jestem wkurwiony z tego powodu, zastanawiam się nad przyczyną pęknięcia tego wężyka bo widać że został 'rozerwany' przez ciśnienie jeśli wiecie co mam na myśli.

Doszedłem do jednego wniosku, skoro układ nie jest zapowietrzony, pompa pracuję (na pewno pracuje ale czy prawidłowo?), stwierdziłem że to może być wina termostatu, nie znam się na tym ale logicznie myśląc, awaria termostatu mogła spowodować wzrost temp. wody czy tam płynu do tego stopnia iż ciśnienie rozerwało wężyk ?

A teraz gdy układ jest szczelny i odpowietrzony, silnik zagrzewa się za bardzo i za szybko, tak jakby termostat nie działał prawidłowo.

Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc, jak już mówiłem na motorkach i mechanice znam się słabo ale ogarniam podstawowe sprawy ;)

Na początek chciałbym sprawdzić ten termostat ale nie wiem gdzie on się znajduję, znalazłem jakieś schematy tego silnika ale nie pomogło mi to za bardzo ponieważ rysunek nie jest opisany.

Z góry dzięki za pomoc ! Pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2011, 22:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2010, 16:28
Posty: 181
Lokalizacja: Poznań/Międzychód
Pojazd:
Więc tak te 2 wężyki idące faktycznie do gaźnika jest to tkz. "ogrzewanie gaźnika" według większości osób nic to nie daje więc robią obiegi zamknięte (postaram się wrzucić foty jak to zrobić) mógłbyś zrobić tak samo. Co do pękania powodów może być sporo np. sparciały wężyk. Na odległość niestety trudno pomóc. Termostat znajduje się pod głowicą w niej xD

Mam zdjęcia

To jest termostat
Obrazek

Te dwa wężyki idą do gaźniczka w ten sposób
Obrazek

Do tych dwóch większych wejść oczywiście :wink:

A tak można zrobić obieg zamknięty
Obrazek




_________________

.:KLIK:.Szukacie motorka, wpadnijcie do mnie!!!.:KLIK:.


Ostatnio zmieniony 10 lip 2011, 22:42 przez PeKaP, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2011, 23:48 
*

Rejestracja: 10 lip 2011, 21:53
Posty: 5
Pojazd:
Dzięki za szybką odpowiedź kolego, zdjęcia na pewno mi pomogą.

Wężyki są w dobrym stanie, tak jak pisałem, jeden wystrzelił od zbyt dużego ciśnienia.

Pomijając ten fakt, mam pytanie, czy przyczyną przegrzewania się może być uszkodzony termostat?

Jeśli tak to zacznę od niego, rozumiem że będę potrzebował uszczelki i silikonu, gdzie kupić uszczelkę pod głowicę do tego silnika?

Dzięki za pomoc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2011, 23:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2010, 16:28
Posty: 181
Lokalizacja: Poznań/Międzychód
Pojazd:
Co do gotowania się skuterka to jeżeli dolewałeś petrygo lub wody to spróbuj odpowietrzyć układ odkręcając korek wlewu wody odpalając skuter na 3 min i zakręcając kureczek. potem sprawdź czy chłodnice się ciepłe na całej długości jeżeli tak to sprawdź ten termostat. Na to też jest sposób odkręć go (ostrożnie żeby nie uszkodzić śrub) nalej gorącej wody do naczynia i go tam włóż jeżeli się "otworzy" jest dobry :P

Uszczelki możesz znaleźć na allegro np. Uszczelki




_________________

.:KLIK:.Szukacie motorka, wpadnijcie do mnie!!!.:KLIK:.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lip 2011, 1:43 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
A moja teoria jest taka.

Termostat zepsuty, skad wiem? ze podwazam tą teze. Bo wskazuje na to jeden dowód.

Opisze to.

Jest upalny słoneczny dzień, wstajesz rano robisz śniadanie i jesz, postanawiasz wyruszyć w podróż niczego sie nie spodziewająć, malaguti odpalasz i czekasz pare min żeby sie nagrzała i wyruszasz w trase po iluś tam metrach wężyk z powodu ciśnienia tobie wystrzelił i płyn lał sie jak kaskada.

Dlaczego? DLATEGO! że termostat jest do dupy, nie otwiera sie i jest duża temperatura robi sie ciśnienie i nie ma gdzie sie płyn przepchać szybko i idzie powli aż w końcu robi sie takie ciśnienie że musi gdzieś uciec, a że dobrze może nie dokreciłeś albo opaska metalowa była do licha to wężyk wystrzelił.

Termostat można sprawdzić, odkrec glowice i do jakiegoś naczynia przezroczystego zalej gorącej wody z czajnika najlepiej wrzącej i włóz głowice, jeśli sie termostat nie otworzy masz winowajce, jesli sie otworzy, no to bracie zle odpowietrzasz układ, lub chłodnica jest do dupy np jest gdzieś pobita w środku albo zatkana.

Dziękuje za uwage.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:


Ostatnio zmieniony 11 lip 2011, 1:44 przez Pyle, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lip 2011, 7:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2009, 19:13
Posty: 381
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd:
Pyle, niekoniecznie termostat. Mogła by paść pompa wody. Miałem to samo, co lamus2011, i też myślałem, że termostat, ale okazało się, że to pompa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lip 2011, 14:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2010, 16:28
Posty: 181
Lokalizacja: Poznań/Międzychód
Pojazd:
Pyle, To samo napisałem powyżej :roll:
Ja również sądzę że termo poszło i ciśnienie rośnie.

Koleszko pompę możesz też w łatwy sposób sprawdzić odkręć ten "ślimaczek" który znajduje się na pokrywie pompy mocowany jest na 3 śruby. Gdy to zrobisz wyleje się Tobie cały płyn a więc podstaw naczynie żeby można było użyć tego płynu ponownie :wink: Zobaczysz taki "wiatraczek" po pierwsze sprawdź czy łopatki nie są połamane a po drugie zakręć wałem (kopką lub rozrusznikiem) i sprawdź czy wiatraczek się kręci. Jeżeli tak to nie jest pompa.




_________________

.:KLIK:.Szukacie motorka, wpadnijcie do mnie!!!.:KLIK:.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lip 2011, 15:52 
*

Rejestracja: 10 lip 2011, 21:53
Posty: 5
Pojazd:
Panowie, dzięki za pomoc i informacje, bardzo pomogły mi zdjęcia PeKaP'a ;)

Tak jak wywnioskowaliśmy, to termostat.

Po odkręceniu głowicy po prostu wysypał się w kawałkach, złamała się blaszka która trzyma sprężynę. Mam problem z odkręceniem tych dwóch śrubek więc na razie będę jeździł bez termostatu.

Za chwilę jadę po uszczelki, podobno są dostępne w sklepie stacjonarnym więc jeszcze dziś będę się starał to złożyć i ożywić maszynę.

Dzięki za pomoc, może macie jakieś sugestie lub dobre rady jak postępować przy wymianie uszczelek. Wiem że trzeba to odtłuścic i dobrze przeczyścić. Benzyna ekstrakcyjna się sprawdzi? Może kupić papier wodny i lekko przetrzeć czyszczone powierzchnie ?

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lip 2011, 16:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2010, 16:28
Posty: 181
Lokalizacja: Poznań/Międzychód
Pojazd:
Jak najbardziej benzynka się sprawdzi można też użyć papierku. Tylko pamiętaj zachowaj czystość przy składaniu!!!! Jeżeli zamierzasz wymienić także uszczelkę pod cylindrem (tą papierową) to uważaj przy składaniu wszystkiego do kupy na ustawienie pierścieni aby weszły w zamki.

Nie ma za co!!! :mrgreen:
POZDRAWIAM

P.S. Naprawdę więcej potrzebujemy takich ludzi na forum. Rozmowa z Tobą to czysta przyjemność. Takim to aż chce się pomagać :mrgreen:




_________________

.:KLIK:.Szukacie motorka, wpadnijcie do mnie!!!.:KLIK:.


Ostatnio zmieniony 11 lip 2011, 16:06 przez PeKaP, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2011, 0:56 
*

Rejestracja: 10 lip 2011, 21:53
Posty: 5
Pojazd:
Więc tak... Po kilku godzinach zabawy w mechanika, skręciłem wszystko do kupy. Zalałem układ wodą bo nie byłem pewny czy wszystko jest w porządku. Odpaliłem motorek, układ odpowietrzyłem według poradnika z forum.

Motorek nadal grzeje się po przejechaniu kilkuset metrów, świeci się kontrolka od poziomu płynu chłodniczego tak jakby go nie było.

Silnik gorący, chłodnica zimna, jeden wąż przy pompie jest gorący a drugi zimny, podejrzewam że to jednak pompa wody uległa awarii i spowodowała uszkodzenie termostatu.

Pracę pompy sprawdzałem odkręcając jeden z węży podczas pracy silnika, woda lała się pod ciśnieniem więc stwierdziłem że pompa pracuje. Widocznie źle myślałem.

Nie mogę odkręcić jednej śrubki przy 'ślimaku' i nie wiem jak to wygląda w środku. Jutro postaram się to jakoś odkręcić i sprawdzić stan wiatraczka i czy się kręci przy kopnięciu.


Jestem teraz pewny na 99% że pompa wody zawiodła, układ odpowietrzałem prawidłowo, chłodnica jest w bardzo dobrym stanie, nigdzie nie ma wycieków a układ na pewno nie jest zatkany.


Dzięki za dotychczasową pomoc, jestem bogatszy o nowe doświadczenia ;) Gdy tylko uda mi się odkręcić pechową trzecią śrubę od pompy wody, napiszę co i jak wygląda, ewentualnie wstawię zdjęcia.

Znalazłem w sklepach internetowych coś co nazywa się 'Zestaw naprawczy pompy wody', rozumiem że gdyby to pompa była uszkodzona będę musiał zakupić taki zestaw ?

Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2011, 0:59 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
tak bedziesz musiał kupic zestaw naprawczy najlepiej cały z firmy RMS.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2011, 2:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2010, 16:28
Posty: 181
Lokalizacja: Poznań/Międzychód
Pojazd:
Proszę bardzo TUTAJ jest cała jeżeli masz to białe "słoneczko" uszkodzone a jeżeli nie to TUTAJ znajdziesz bardzo dobrą z fajnym simeringiem sam ją mam i jest świetna polecam!!!




_________________

.:KLIK:.Szukacie motorka, wpadnijcie do mnie!!!.:KLIK:.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2011, 14:40 
*

Rejestracja: 10 lip 2011, 21:53
Posty: 5
Pojazd:
Siema, wczoraj dałem sobie spokój, ukoiłem nerwy czteropakiem carlsberga ;)

Dziś udało mi się odkręcić pokrywę pompy wody. Okazało się że na tym białym kole, wyrobiła się całkowicie ta zapadka i kółko kręciło się samo zamiast kręcić 'wiatraczkiem'.

Zastosowałem swój patent i jako że to kółko jest dość grube, gorącym śrubokrętem zrobiłem nowe zapadki i 'zgubiony' 0,5mm luzu skorygowałem podkładką. Pompę złożyłem, założyłem niestety starą uszczelkę tymczasowo na silikonie, jak do tej pory zrobiłem 20km i jest wszystko w porządku. Maszyna się nie grzeje, przy okazji zmieniłem uszczelkę przy tłumiku :)

Teraz wywnioskowałem że pierwsze musiała paść pompa wody, wytworzyło się ciśnienie które przy okazji rozjebało termostat no i się stało, dobrze że nie zatarłem tzw. Malagi bo bym się na prawdę załamał.

Dzięki Wam koledzy jestem bogatszy w nowe doświadczenia, szczerze dziękuję za pomoc, przynajmniej zaoszczędziłem coś pieniądza - będzie na piwko - Wasze zdrowie !

Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2011, 21:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2010, 16:28
Posty: 181
Lokalizacja: Poznań/Międzychód
Pojazd:
Nie żebym się chwalił xDDDD

Obrazek

Nie ma za co kolego ;P

P.S. Na focie widać kawałek Mojego trampka Pantheonę i Leonardo xD




_________________

.:KLIK:.Szukacie motorka, wpadnijcie do mnie!!!.:KLIK:.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2011, 22:57 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
Cytuj:
Kamek46 napisał/a:
Wódki polać PeKaP'owi !


on i tak ma za dużo "piwa" haha

;)

lamus i jest nam miło ze moglismy tobie pomóc choc troche ;)




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:


Ostatnio zmieniony 13 lip 2011, 22:58 przez Pyle, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2011, 23:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2010, 16:28
Posty: 181
Lokalizacja: Poznań/Międzychód
Pojazd:
Pyle pisze:
lamus i jest nam miło ze moglismy tobie pomóc choc troche ;)

x2
Pyle, Oj tam ;P




_________________

.:KLIK:.Szukacie motorka, wpadnijcie do mnie!!!.:KLIK:.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lip 2011, 2:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2010, 16:28
Posty: 181
Lokalizacja: Poznań/Międzychód
Pojazd:
Wiesz co kolego to jest zjazd do garażu tam zmieści się z 10 motorków a jeszcze niżej jest warsztat 3 poziomowy garaż w ziemi fajnie nie xD




_________________

.:KLIK:.Szukacie motorka, wpadnijcie do mnie!!!.:KLIK:.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy