Dzisiaj jest 21 lip 2025, 13:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 mar 2009, 10:30 
*

Rejestracja: 06 mar 2009, 10:21
Posty: 12
Pojazd:
tak jak w temacie prosze o danie pomyslu a mianowicie chodzi mi o to ze kupilem cylinder stage6 sport pro 70 ccm Ac i niewiem czy bedzie mi chodzil na standardowym wale lozysko korbowodu zostalo wymienione luzu do przodu i do tylu niema na boki troszeczke jest ale maly. prosze o podpowiedz z gory bardzo dziekuje, PZDR


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2009, 11:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
Podaj resztę setupu...

Generalnie wał powinien wytrzymać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2009, 17:05 
*

Rejestracja: 06 mar 2009, 10:21
Posty: 12
Pojazd:
To tak, wydech zx , sprzeglo z dzwonem jakis metrakit, a reszta standard , dopiero pozniej bede dalej myslal a no i sprezyna centralna malossi


Ostatnio zmieniony 06 mar 2009, 17:09 przez macmaz12, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2009, 14:41 
*

Rejestracja: 19 cze 2008, 21:26
Posty: 45
Lokalizacja: Trzcianka
Pojazd:
Wytrzyma, zwiększyłeś pojemność o 20ccm, co nie robi dużego problemu dla wału. Wał wkładany do Twojego skuterka 50ccm powinien wytrzymać przy 125ccm pod warunkiem, iż jest dobrze wyważony. Waga tłoczków powinna być identyczna, lecz tym powinien kłopotać się producent zestawu zwiększającego pojemność jednośladu. Nawet, jeżeli tak nie jest, to między 50ccm a 70ccm są minimalne różnice w wadze, co nie zniszczy Ci wału ot tak. Ważny jest również stan korbowodu, który głównie ulega uszkodzeniu przy tego typu operacjach. Jeżeli wał nie ma luzów to śmiało możesz latać na seryjnym. Pozostała jeszcze kwestia łożysk, które mogą huczeć. Niestety, gdy zauważysz takie objawy powinieneś wymienić łożyska na nowe. Nie jest to zbyt złożony proces, z którym powinieneś sobie poradzić posiadając podstawowe narzędzia mechanika.
Pozdrawiam!
ancient_ninja ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2009, 18:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 17:32
Posty: 139
Lokalizacja: Działdowo
Pojazd:
ancient_ninja, co ty pierdo****. Nie myśl tak dużo bo później takie posty masz. Może i teoretycznie wał powinien wytrzymać, ale nie przy Stage6 Sport Pro. To nie jest już typowy Sport ale klasa MidRace.
macmaz12, podaje przykład. Czterech moich kumpli kupiło sobie ten cylek (jeden nie chciał być gorszy od drugiego). Po kolei. Jednemu zaczęło coś stukać na wale. Pojeździł trochę, rozkręcił. Okazało się że wał ledwo już się trzyma. Drugi. Pękł mu korbowód. Rozje*ało cylinder. Trzeci i Czwarty. Nawet nie dotarli cylindra, już przestali jeździć, gdy usłyszeli co się stało z dwoma poprzednimi kolegami. Żeby nie było głupich pytań co do ich wałów. Były to prawie nowe wały ok. 5 000 km najechane. Pierwszy miał wzmacniane łożyska przejechał trochę dłużej.
Przepraszam wszystkich że się tak rozpisałem na jeden temat, ale w szkole rozprawki często piszemy :P
pozdro ;)




_________________

Patrz w lusterka, spójrz 2 razy,
MOTOCYKLE są wszędzie !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 0:49 
*

Rejestracja: 19 cze 2008, 21:26
Posty: 45
Lokalizacja: Trzcianka
Pojazd:
To gratulacje dla kolegów. Kolega zwiększył pojemność o zaledwie 20ccm. Przy tuningu jawy 350 na 500 wał pozostaje stary. Dlaczego? Wały nie są robione "na styk", czyli, że jak masz pojemność 50 i wał 50 to nie możesz założyć 70ccm, bo się popsuje. Skutery są tuningowane do 90 ccm i śmigają na SERYJNYM wale! Może się to Wam wydawać dziwne, może się za dużo regułek niektórzy naczytali. Ty tutaj wyskakujesz " O Nieee! Nie pójdzie , to mid race, ma aż 12 kucy!!" wystarczy dobre wyważenie wału z tłoczkiem i wałek w dobrym stanie pociągnie 20 kucy! W skuterkach macie skrzynie automatyczną, wał nie jest za bardzo przeciążany. Inna sprawa jest w biegówkach. Jak rwiesz jedynka, gaz, dwójka, gaz to występują wielkie przeciążenia i seryjny wałek może nie wytrzymać.

No i oczywiście dużo zależy również od producenta i mocy seryjnego skuterka. Jak wsadzisz do chinola większy cyl to wałek się ukręci (realne) i tyle tego. Lecz jak posiadasz markowy skuter to nie masz co się martwić na zapas. Jedynie to co mówiłem > zmiana łożysk, gdy huczą.
ancient_ninja ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 9:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2008, 19:44
Posty: 51
Lokalizacja: Borki
Pojazd:
macmaz12, Jeśli już kupujesz taki cylek, to jednak proponuje wymiane wału chociąż na jakiegoś sportowego RMS-a albo TecRacing są to koszty w granicy 250-300zł a masz wtedy pewność, że jest wszystko ok :smile:




_________________

Obrazek
Niedługo powrót...
Mój Aerox
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=17277




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 10:09 
*

Rejestracja: 06 mar 2009, 10:21
Posty: 12
Pojazd:
Mam Malaguti F 12 Phantom,,,,,, a wal jednakże wymienie z czasem a teraz i tak wolno bede jezdzil bo docieram dziekuje wszystkim za podpowiedzi , pozdrowionka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 10:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 21:10
Posty: 173
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
Oprócz łożysk na wale warto wymienić też główki korbowodu :wink:




_________________

Peugeot speedfight 2 -206WRC LC
%% Metrakit Hand Made 70cc
%% Malossi multivar 2000
%% dysza -072
PZDR> ALL

Kupie wydech sportowy najlepiej Yasuni




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 11:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 17:32
Posty: 139
Lokalizacja: Działdowo
Pojazd:
HAHA widzę że niektórzy próbują tutaj za specjalistów uchodzić. ancient_ninja, jedna rzecz tylko. Nie chcę się z Tobą kłócić, szanuje Twoje zdanie, ale skutery kręcą te 11 000 - 13 000 na S6 Sport Pro. I tego nie możesz zaprzeczyć bo sprawdzałem na obrotomierzu. Zwykłe wały nie są przystosowane do takich obrotów. Przy wałach nie chodzi wyłącznie o pojemność czy moc. Tutaj ważną rolę grają obroty. Dziękuje




_________________

Patrz w lusterka, spójrz 2 razy,
MOTOCYKLE są wszędzie !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 11:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 21:10
Posty: 173
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
Apriliasr50 pisze:
Tutaj ważną rolę grają obroty.

Co do tego to masz troche racji. Obroty a przy tym regulacja skutera. Ale nie ma też takiej zasady książkowej jak niektórzy myślą że jak jest 70cc to już raz dwa wał pada i nie można śmigac na seryjnym. Do każdej maszyny trzeba mieć indywidualne podejście :wink:




_________________

Peugeot speedfight 2 -206WRC LC
%% Metrakit Hand Made 70cc
%% Malossi multivar 2000
%% dysza -072
PZDR> ALL

Kupie wydech sportowy najlepiej Yasuni




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 11:56 
*

Rejestracja: 19 cze 2008, 21:26
Posty: 45
Lokalizacja: Trzcianka
Pojazd:
Wszystko co pisałem to życiowe doświadczenia. Cały czas nawiązywałem do tego, że na 70ccm wytrzyma, jeżeli nie ma luzów.
Ale widzę, że temat zamknięty.
Pozdro!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 13:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 17:32
Posty: 139
Lokalizacja: Działdowo
Pojazd:
Tak jak pisałem wytrzymać trochę wytrzyma, ale po co psuć. Troszkę pojeździsz i ci się luzy zrobią. Też uważam temat za zamknięty. Pozdrawiam ;)




_________________

Patrz w lusterka, spójrz 2 razy,
MOTOCYKLE są wszędzie !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 13:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2006, 14:16
Posty: 74
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd: Aprilia SR Stealth
ancient_ninja, faktycznie masz pojęcie... daruj sobie takie smarowanie postów następnym razem - więcej postów nie znaczy mądrzejszy :] Liczy się jakość, a twoje gadanie tutaj o Jawie to już całkiem paranoja...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 14:19 
*

Rejestracja: 19 cze 2008, 21:26
Posty: 45
Lokalizacja: Trzcianka
Pojazd:
Chodziło o prosty fakt... Kolega zmienił pojemność o 20ccm, a w jawie została ona powiększona o 150ccm. Jest różnica, prawda?
Co do ilości postów.. Wchodzę tutaj sporadycznie, głównie zajmuje się praktyką, która jest więcej warta, niż czytanie podręczników i ulotek ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 15:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 17:32
Posty: 139
Lokalizacja: Działdowo
Pojazd:
Ja podręczników nie czytam bo po co. Większość czasu wolnego w garażu spędzam lub jeżdżąc z kumplami. Podałem przykłady z życia codziennego, które wydarzyły się na jesień 2008.




_________________

Patrz w lusterka, spójrz 2 razy,
MOTOCYKLE są wszędzie !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 17:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 1:47
Posty: 341
Pojazd:
CO z tego, że o 20 cm zwiększony jmak moc zwiększa się dwu albo trzykrotnie :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 21:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 17:32
Posty: 139
Lokalizacja: Działdowo
Pojazd:
garenge, moc mocą, ale spójrz jeszcze na obroty ;)




_________________

Patrz w lusterka, spójrz 2 razy,
MOTOCYKLE są wszędzie !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 23:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
ancient_ninja pisze:
Chodziło o prosty fakt... Kolega zmienił pojemność o 20ccm, a w jawie została ona powiększona o 150ccm. Jest różnica, prawda?

Nie ma. Chyba Ci matematyka szwankuje, policz sobie procentowe zwiększenie pojemności silnika. Wychodzi praktycznie na to samo.

ancient_ninja pisze:
o i oczywiście dużo zależy również od producenta i mocy seryjnego skuterka. Jak wsadzisz do chinola większy cyl to wałek się ukręci (realne)


ancient_ninja pisze:
Skutery są tuningowane do 90 ccm i śmigają na SERYJNYM wale!


Zaprzeczasz ewidentnie sam sobie...

ancient_ninja pisze:
wystarczy dobre wyważenie wału z tłoczkiem i wałek w dobrym stanie pociągnie 20 kucy!


Powiedz to ludziom, którzy startują w wyścigach, zaoszczędzą kupę kasy :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2009, 0:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2009, 22:25
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Pierwsze słyszę, żeby przy stage6 pro sport padł wał. U mnie 4 koleżków śmiga ale samymi markowymi juz po 5 tysi zrobili i nic się nie stało tylko łożyska wymienili. Więc chyba do jakiegoś chinola wrzuciliście ten cylek, pamiętaj że wał wałowi nie równy. Bo wał w aeroxie jest zdecydowanie wytrzymalszy niż w kymco 9 np. A z tą pojemnością to małe przegięcie ale streetrace, handmade, stage6 pro sport, malossi sport spokojnie można wrzucać na seryjnym wale jeżeli nie ma przebiegu powyżej 20 tysi wymienić tylko łożyska i w drogę. Szerokości !.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy