Dzisiaj jest 06 sie 2025, 6:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 gru 2011, 19:08 
*

Rejestracja: 30 lip 2011, 17:41
Posty: 148
Pojazd:
witam
wiem ,ze temat był setki tysiecy razy ale nie nalazłem odpowiedzi na moje pytania do docierania więc zakładam własny temat. Jeśli złe miejsce to prosze o przeniesienie i z góry przepraszam.
a wiec kupiłem cylinder malossi sport 70 ;]
mam zx-a i wario s6 sport pro
i moje pytania
-ile km docierać i jak?
- czy musze regulowac gaźnik na pcozatku dotarcia ,dac odpowiednia dysze i wgl, (jak to zrobic) gaźnik będzie 19mm dellorto / albo s6 be chodź to to samo?
- co z napedem? rolki moga byc za ciężkie albo za lekkie? (sprezynki sprzegla wiem z,e miekkie ,zeby z niskich łapał) , czy waga rolek jest obojetna przy docieraniu?
-ważne porady i podpoweidzi poprosze
z góry dziękuje za uwage i komentarz.
pozdrawiam
ps. dodam ,ze wszystko siedzi w ovetto na silniku ac


Ostatnio zmieniony 25 gru 2011, 19:24 przez SLU3litery, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 19:24 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Cytuj:
rolki moga byc za twarde albo za miekkie? (sprezynki sprzegla wiem z,e miekkie ,zeby z lekkich ruszał)


Haha sory ale to mnie trochę rozwaliło.

No więc tak odnośnie pytania. To cylek malossi sport jest cylindrem wykonanym z żeliwa. A więc tak.
- docierać około 500km. Jak? Najlepiej nie katować w sensie od razu nie sprawdzać v-max itp. Jeździć spokojnie i nie przegrzewać cylindra. Przed każdą jazdą rozgrzewać silnik kilka minut.
- Tak. Gaźnik musisz wyregulować po to aby cylinder dostawał odpowiednią dawkę mieszanki. Jak to zrobić? Normalnie regulujesz tak jak każdy inny gaźnik. Na początek wsadziłbym tą dyszę jaką dostajesz do kompletu z gaźnikiem przy 19mm.
- Co z napędem? Napęd też dobrze jest wyregulować żeby jakiś mułów nie było bo po lepiej żeby wszystko płynnie chodziło wtedy lepiej dla cylindra. Waga rolek to zależy. Jeśli nie chcesz od razu cylindra na maksymalne obroty przy docieraniu wkręcać to wsadzasz takie rolki, żeby nie osiągał tych obrotów.
- Porady? Przy docieraniu więcej oleju lej do mieszanki.

Myślę, że Pomogłem :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 19:25 
*

Rejestracja: 30 lip 2011, 17:41
Posty: 148
Pojazd:
Huberto203, już poprawiłem , zbyt szybko pisałem i dla tego tak wyszło.
masz ode mnie punkt ;]
z tego co sie orientuje dysza do gaźnika 19mm to 75.
poza tym rolki wagowo moga byc np troszke za ciężkie ,zeby np od 10- czy 20 plynnie ruszał np do 20 lekkie muł (ajk to przy zaciężkich rolkach) ? i czy ich waga jest bardzo istotna podczas docierania ?


Ostatnio zmieniony 25 gru 2011, 19:27 przez SLU3litery, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 19:26 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Tak to czasem bywa ale jak coś napiszesz to zanim zaakceptujesz to lepiej sprawdzić :)

EDIT @ A tak jeszcze dodam coś. Jeśli zmieniasz cylinder to zmień też wał na wzmacniany i łożyska nowe wsadź. Jeśli wał nie ma zbyt dużego przebiegu to wymiana samych łożysk powinna wystarczyć ale po wymianie wału dłużej pojeździsz, bez ponownego rozpoławiania cylindra.


Ostatnio zmieniony 25 gru 2011, 19:28 przez Huberto203, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 19:28 
*

Rejestracja: 30 lip 2011, 17:41
Posty: 148
Pojazd:
Huberto203, jeszcze raz dziękuje ;]
masz może jeszcze jakieś porady dla mnie?
i jak z tą wagą rolek (patrz wyżej)

PS. Nada się polini air box do tego setupu?


Ostatnio zmieniony 25 gru 2011, 19:32 przez SLU3litery, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 19:31 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Dysza chyba jest 90. Bo tak jest przy 17,5. A odnośnie tych rolek. To jak już bym to robił i regulował to konkretnie a nie po to jakby jakieś muły były. Bo po co wymieniać cylinder w takim razie. Jak wymieniasz to regulujesz tak żeby pełną moc wycisnąć z niego. Przy docieraniu to bardziej regulacja gaźnika jest ważniejsza od napędu. Waga jako tako nie jest istotna, bo waga zależy od tego np że skuter będzie szybszy ale stracimy na przyspieszeniu i na odwrót przy innej gramaturze rolek.

EDIT @ Airbox oczywiście się nada. A poza tym do gaźników 19mm należy już montować stożek. Bo seryjny filtr nadaje się chyba do 17,5 max a do 19 to już trzeba ten filtr stożkowy montować :)


Ostatnio zmieniony 25 gru 2011, 19:34 przez Huberto203, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 19:33 
*

Rejestracja: 30 lip 2011, 17:41
Posty: 148
Pojazd:
no tak ale czy może być źle dotarty przy złej wadze rolek? Może to wplynać na jego prace itp?
jaki filtr do tego? czy air box poliniego bedzie dobry? albo malossi e5

przy 17.5 dysza jest chyba 90 ale przy 19mm 75 z tego co sie orientuje z RP


Ostatnio zmieniony 25 gru 2011, 19:33 przez SLU3litery, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 19:36 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Przy złej wadze rolek raczej nie dotrzesz go źle. Bo na dotarcie ma głównie wpływ gaźnik tak jak już mówiłem i odpowiednia dawka mieszanki żeby go nie przycierać ani zalewać tym olejem bo będzie nam pluł z wydechu.

Filtr to Polini Air Box polecam.

A do tej dyszy to możliwe bo nie chce mi się teraz sprawdzać :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 19:38 
*

Rejestracja: 30 lip 2011, 17:41
Posty: 148
Pojazd:
tylko czy air box bedzie odpowiedni do tego zestawu?
jaki olej polecacie i jaka dawke podczas docierania i po docieraniu ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 19:43 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Nie tylko air box będzie odpowiedni :) Można też wsadzić inny filtr.

Olej to castrola lej.

Co do oleju to tu masz tabele.

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 19:45 
*

Rejestracja: 30 lip 2011, 17:41
Posty: 148
Pojazd:
ta tabela to ona nie pokazuje jak podczas docierania a jak po ;]
mi chodzi ktory filtr najlepszy ;]
proszę też o inne wypowiedzi.
a tobie Huberto203, dziękuje za porady




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 19:47 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Który filtr to no każdy jest dobry ale ogólnie to Air Boxa od polini mogę polecić.
Tabela pokazuje ile oleju na ile paliwa więc ja podczas docierania zastanawiałbym się nad 1:30-1:35 a po docieraniu ok. 1:40-1:45. W zestawie z cylindrem powinieneś mieć zawartą instrukcje. I tam może pisać ile masz oleju lać.

Nie ma za co.


Ostatnio zmieniony 25 gru 2011, 19:51 przez Huberto203, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 19:51 
*

Rejestracja: 30 lip 2011, 17:41
Posty: 148
Pojazd:
Huberto203, chyba po docieraniu sie mniej leje a nie wiecej ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2011, 19:52 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Pierw dokładnie przeanalizuj to co napisałem z tym co pisze na tabeli... 1:40 to mniej niż np 1:30 :):):)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 gru 2011, 2:56 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
Huberto203 pisze:
Przed każdą jazdą rozgrzewać silnik kilka minut.
Huberto203 pisze:
Haha sory ale to mnie trochę rozwaliło.

Huberto203 pisze:
docierać około 500km.


Mnie Twoja wypowiedź rozwaliła. :lol: Liczysz odpowiednią temperaturę silnika w minutach? Powodzenia :lol: Myślałem, że mierzy się to w stopniach :lol:

Docieranie 500km i zamulać go? Później wypowiedzi typu : "mam sporta, a bierze mnie chinol co zrobić? Gdzie moja moc". :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 gru 2011, 4:07 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
Dokladnie jak wyżej.

Malossi to juz malossi a nie chinskie gowno gdzie puchnie tlok.

Spokojnie styknie zrobic tak jak by na spokojnie 300km i juz.

ja np jesli zloze silnik czyli cylek lozyska itp to docieram tak (przy nowych czesciach)

Odpalam - pozostawiam skuter na jakies 2-3minuty zeby sie rozgrzal, wsiadam na niego robie 2-3km tak max do 40km-h zeby posluchac silnik czy cos przypadkiem nie piszczy grzechocze itp.

po okolo 3km normalna jazda czyli od 0 do 60 ze zmiennymi obrotami do 50km chodzi oto zeby lozyka sie dobrze ulozyły, potem full maneta v-max, i jazda ze zmiennymi obrotami 0-60, i co parnascie km v-max i tak do 300km.

Wiem to moze troche byc zwariowane takie katowanie ale to dobrze wplywa na cylek.

Po 1 nie bedzie mułowaty i sie dotrze jak trzeba.

Pewnie w glowie twojej zaswiecilo sie swiatlo :idea: ze nie bedziesz tak docierac ja powiem tak, co ma dupnac to dupnie wiec nie ma co zalowac, najwyzej sprawdzisz wczesniej przy takowym docierniu czy cos jest nie tak.

druga sprawa gaznik, oczywiscie trzeba a nawet musi sie wyregulowac gaznik zeby swieca miala kolor kawy z mlekiem, na docieranie i tak bym dal iglice o 1 zabek wiecej (wiecej mieszanki na docieranie).

Do zbiornika dolewał na pełne 5l, 20ml oleju.

trzecia sprawa naped, powinnien on byc wyregulowany na docieraniu, niektorzy daja o gram ciezsze rolki na docierke zeby zmniejszyc obroty, ja tego nie praktykowalem bo nie mialem takiej potrzeby, to co fabryka dala z cylka tyle cisnąłem a nie ograniczałem.

to mniej wiecej tyle.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:


Ostatnio zmieniony 26 gru 2011, 4:10 przez Pyle, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 gru 2011, 19:39 
*

Rejestracja: 30 lip 2011, 17:41
Posty: 148
Pojazd:
Pyle, dzięki za konkretną wypowiedz ;]
a czy waga rolek może mieć wpływ na złe dotarcie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 gru 2011, 20:41 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
nie nie, jedynie to moze albo wyc albo male obroty, ale ja odrazu reguluje tak naped zeby dobrze jezdzil, najwyzej po docierce juz do konca go doreguluje zeby na samym poczatku nie meczyc cylka, bo wiadomo regulacja polega na sprawdzeniu jak jezdzi, a tu sie skutera nie oszczedza przy tym.

Jak masz jakies pytania wal na gg




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 18:55 
*

Rejestracja: 30 lip 2011, 17:41
Posty: 148
Pojazd:
ok ;]
dzięki Pyle , gg już mam jak coś bd pisał ;]
jeszcze raz dziękuje ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 20:03 
*

Rejestracja: 15 paź 2010, 13:15
Posty: 162
Lokalizacja: Augustów
Pojazd:
Poczytaj te 2 artykuły, mi bardzo pomogły :)

http://www.skuterowo.com/nowy-skuter-jak-go-dotrzec/

http://www.skuterowo.com/docieranie-sil ... stateczna/

Myślę, ze jakoś pomogłem :D




_________________

Mój >> BLOG <<
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy