Dzisiaj jest 27 lip 2025, 9:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 kwie 2012, 19:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 19:49
Posty: 193
Lokalizacja: Mikołajewo
Pojazd:
Siemka. Zauważyłem że w moim roxie jest słabe chłodzenie. Chodzi o to, że w starym roxie płyn w zbiorniczku napierniczał jak głupi a tutaj ledwo co leci.. Leci ale za słabo. Co moze byc tego przyczyną? Termostat?




_________________

<<Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika>>


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2012, 20:18 
**

Rejestracja: 19 sty 2007, 12:26
Posty: 465
Lokalizacja: nic
Pojazd:
Może któryś przewód zapchany




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2012, 20:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2011, 15:34
Posty: 203
Pojazd:
a co lejesz do chłodnicy wodę? czy płyn ale i tak na 100% zapchana instalacja .




_________________

Malina [*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2012, 20:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 19:49
Posty: 193
Lokalizacja: Mikołajewo
Pojazd:
dzisiaj go dopiero kupiłem i widziałem że była zalana woda i na dodatek żybura ;/




_________________

<<Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika>>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2012, 21:17 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
gruntowne czyszczenie układu, kup środek Prestone super flush radiator.

jak to nie pomoze sprawdz termostat jesli to nic nie da, sprawdz chlodnice ewentualnie do wymiany.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2012, 22:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
Sprawdź też pompę wody w jakim stanie jest.




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2012, 11:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 19:49
Posty: 193
Lokalizacja: Mikołajewo
Pojazd:
pompa i cały układ jest w dobrym stanie. dmuchałem w węże i nie były zapchane. jedynie jak wąż ten co idzie od chłodnicy do cylindra jak w niego dmuchałem to tak jakby było zapchane ale sam wąż przepuszczał powietrze tylko przec cylinder kiepsko leciało. wina termostatu czy jak? a jak ten termostat dzisła? jak sie płyn nagrzeje to wtedy dopiero zaczyna krążyc? czy powinno krążyc od razu po odpaleniu nawet jak jest zimny?




_________________

<<Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika>>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2012, 11:45 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Nie jestem pewien dokładnie ale termostat się chyba otwiera dopiero gdzieś przy 70*C. A odpowietrzony dobrze miałeś układ? Jeśli tak to musisz sprawdzić ten termostat.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2012, 11:46 
**

Rejestracja: 16 mar 2011, 15:29
Posty: 355
Lokalizacja: Działdowo
Pojazd:
kolego, z tego co mi się wydaje to w roxie obieg nie idzie przez zbiorniczek :) Termostat jest zamknięty dopóki silnik się nie nagrzeje :) Wtedy nie ma obiegu w cylku i szybciej się nagrzewa, a kiedy się nagrzeje, grzybek wychodzi w górę i obieg się otwiera :) Ale tak jak pisalem wyżej, wydaje mi się że w roxie obieg cieczy nie idzie przez zbiorniczek bezpośrednio :)




_________________

Aprilia SX 125 !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2012, 12:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 19:49
Posty: 193
Lokalizacja: Mikołajewo
Pojazd:
musi isc przez zbiorniczek :) bo w poprzednim roxie szedł :D ale tam nie miałem termostatu a tutaj jest i teraz nie wiem czy na 100% ten termostat działa..




_________________

<<Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika>>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2012, 13:03 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
Głupoty takie tu gadacie że aż szczena opada.

Termostat działa na zasadzie ciepła bimetal, rozszerza sie pod wpływem ciepła.

Termostat nie może być zamknięty na maxa bo sie silnik zagrzeje odrazu, termostat ogranicza przepływ płynu żeby silnik sie nagrzał i czasem może stracić swoje właściwości i sie popsuć i może wcale sie nie odchylać i silnik może sie grzać w ten sposób. Jeśli dmuchałęś w weża i cieżko było to nie wina termostatu bo nie raz widziałęm jak został zbudowany przez niego powietrze przechodzi gładko, ja bym szukał przyczyny w chłodnicy może być zakamieniona itp, jak wyżej mówiłem kup środek Prestone super flush radiator dostępny na Orlenie itp i zrób tak jak pisze jak to nie pomoże to chłodnica do wymiany ewentualnie można dać do specjlanego serwisu do czyszczenia chłodnic ale za to zabulisz :).

ewentualnie sprawdz reperturke na pompie bo może być tak ze pod wpływem ciężaru cieczy może sie zatrzymywać czyli reperturka skręcona może być i do wymiany, jak to sprawdzić bardzo łatwo, odpal roxa i palcami przytknij do reperturki jak sie zatrzyma masz wyjaśnienie.

sprawdz też termostat, wymontuj go i wrzuć go do szklanki, zagotuj wode w czajniki i nalej do szklanki i zobacz jak termostat sie rosrzesza na maxa to działa.


to na dzisiaj powinno ci starczyć wiecej nie ma czego gdybać.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:


Ostatnio zmieniony 07 kwie 2012, 13:04 przez Pyle, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2012, 13:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 19:49
Posty: 193
Lokalizacja: Mikołajewo
Pojazd:
nie bede specjalnie głowicy zdejmował. chłodnica jest na bank dobra bo dmuchałem we wszystkie dziurki i było git. ale jeszcze raz sprawdze




_________________

<<Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika>>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2012, 18:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 wrz 2011, 20:57
Posty: 45
Pojazd:
Do wyjęcia termostatu nie jest konieczny demontaż głowicy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2012, 18:58 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
no nie jest koniecznie jak ktoś jest magikiem.

jak chcesz inaczej z głowicy wyjąć termostat?




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2012, 19:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 19:49
Posty: 193
Lokalizacja: Mikołajewo
Pojazd:
Pixel94 pisze:
Do wyjęcia termostatu nie jest konieczny demontaż głowicy


to jak Ty to robisz? :roll:




_________________

<<Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika>>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2012, 19:24 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Wkłada rękę do zbiorniczka i przez węże dochodzi do termostatu... OMG. Po co się wypowiadać jak się nie wie. Nie ma szans wyjąć termostatu bez odkręcenia głowicy...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy