Dzisiaj jest 21 lip 2025, 6:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 maja 2012, 13:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Witam

Mam problem z mocno nagrzewającym się wariatorem. Już jakiś czas temu wywierciłem w pokrywie silnika otwory wentylacyjne i świetnie sprawdzają się do chłodzenia: przeciwtalerza, sprzęgła, dzwonu, ale niestety wariator nie jest chłodzony. Posiadam setup w skuterze coś między racingiem a sportem i zastanawiam się nad wywierceniem otworów zaznaczonych na czerwowo (po lewej stronie od otworu na wał korbowy). Zielone punkty obrazują gdzie mam już ponawiercany dekiel silnika:

Obrazek

Czy to byłoby dobre rozwiązanie? Czy pomogłoby obniżyć temperaturę wariatora?


Ostatnio zmieniony 01 maja 2012, 13:06 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 13:47 
**

Rejestracja: 16 mar 2011, 15:29
Posty: 355
Lokalizacja: Działdowo
Pojazd:
moim zdaniem lepiej jakbyś zrobił cyrkulację powietrza tak jak to jest w silniku p/g. Z przodu otwór wielkości 2x2 i z tyłu podobnie :) wtedy powietrze wlatuje i wylatuje :) Tylko otwór wytnij z rozwagą tak, żeby podczas jazdy w miejsce wlotu dmuchało chłodne powietrze :)

edit ; i pamiętaj o tym że dziurę wiercisz w karterze, tam gdzie pracuje wariator, a jeden mały kamyk który się tam dostanie sprawi ze bedzie nadawał się na śmietnik :) musisz zakleić ten otwór wtedy jakąś siatka, a najlepiej starą pończochą mamusi :d Dobrze ją naciągniesz to ani piachu,kurzu ani wody nie przepuści:)




_________________

Aprilia SX 125 !


Ostatnio zmieniony 01 maja 2012, 13:49 przez gumis-speed, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 14:14 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:25
Posty: 1409
Lokalizacja: Płock
Pojazd: mamy, taty i siostry
Za dużego też nie możesz robić tego obiegu.
Bo jak za bardzo schłodzisz, to wszystkie podzespoły mogą mieć nieodpowiednią temperaturę.
I mogą osiągi spaść.
Przerabialiśmy to u kolegi.
Miał full racinga i stwierdził, że musi zadbać o lepsze chłodzenie. Wywierciliśmy sporo otworów i co?
Osiągi padły. Musiał cały duży karter wymieniać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 16:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Ale jaja. Tam na tym foto obok tych czerwonych kropek widać 2 gumowe zaślepki. Mam takie same u siebie, wystarczyło je wyjąć i są piękne 2 dziurki dokładnie tam gdzie potrzeba. Widać chyba one po to właśnie tam są, żeby w razie potrzeby można było zrobić przelot :D

lucek15 Może nie przeregulowaliście napędu po prostu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 16:33 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:25
Posty: 1409
Lokalizacja: Płock
Pojazd: mamy, taty i siostry
i na tych samych czesciach i regulacji dobrze dzialal na nowych karterach, ktore nie byly rozwiercane?
po cos tak, a nie inaczej sa te silniki zaprojektowane. nie ma co byc madrzejszym od inzynierow...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 19:41 
**

Rejestracja: 16 mar 2011, 15:29
Posty: 355
Lokalizacja: Działdowo
Pojazd:
lucek15 pisze:
i na tych samych czesciach i regulacji dobrze dzialal na nowych karterach, ktore nie byly rozwiercane?
po cos tak, a nie inaczej sa te silniki zaprojektowane. nie ma co byc madrzejszym od inzynierow...
kolego, moim zdaniem nie masz racji w 100% :)

Wiele rzeczy w piździkach jest nieprzemyślanych, zrobionych tak jakby projektant projektował je w czasie przerwy na kawę. Myśle że spokojnie otwór 2x2 możesz dać :) w pg przecież jest podobny :)




_________________

Aprilia SX 125 !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy