Dzisiaj jest 16 sie 2025, 7:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 cze 2012, 18:21 
Witam.
Od ostatniego czasu skuter zaczyna się bardzo szybko przegrzewać, tzn. kontrolka temperatury się włącza po krótkim dystansie.
Zacznę od tego, że ostatnio wyjąłem gaźnik do wyczyszczenia, no i trochę płynu się wylało. Po wszystkim dolałem do zbiorniczka płynu, ale niestety do spryskiwaczy szyb bo mi się pomyliły, a nie zwracałem uwagi co leję xD (Był w butelce od PetrygoQ).
No i teraz jadąc do miasta (2 kilometry ok. ) prawie pod miastem zapalała się kontrolka, odczekałem, zgasła, jadę dalej.
Dziś całkowicie wylałem wszystko z układu chłodzenia, przelałem gorącą wodą, przedmuchałem sprężonym powietrzem i zalałem nowy płyn do poziomu "max".
Jazda próbna - okrążenie po okolicy (nie wiem ile mogło być, w każdym razie chyba mniej, niż kilometr) - zapala się kontrolka. Spokojnie dojechałem do domu, patrzę - płynu ubyło. Więc stwierdziłem, że się elegancko odpowietrzył, dolałem już troszkę wody bo płyn się skończył, ale znów się zapaliła kontrolka po kilku set metrach!!

Czy mogłem coś zawalić przy gaźniku jak zdejmowałem? Wszystko mam dobrze podłączone.

Chłodnica jest gorąca oraz wszystkie węże.

Co jeszcze sprawdzić?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
   
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2012, 21:05 
Zbanowany

Rejestracja: 23 kwie 2012, 13:36
Posty: 399
Lokalizacja: Łask
Pojazd:
Ja miałem to samo .Kup płyn do czyszczenia chłodnic i pięknie przepłucz bo gorąca woda nic nie da .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2012, 21:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2011, 18:05
Posty: 469
Lokalizacja: ...
Pojazd:
może termostat ci sie zepsuł i cały czas odcina wode

jak wyżej kup ten środek przepłakuj chłodnicę kup jakiś płyn chłodniczy i zalej tylko nim powinno być lepiej

jesteś pewny że węże dobrze podłączyłeś ?




_________________

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.

Obrazek


Ostatnio zmieniony 19 cze 2012, 21:16 przez ToMaSz123, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 19 cze 2012, 21:47 
ToMaSz123, tak, bo tylko jeden wąż od pompy odpiąłem bo inne zaciski miałem jedno razowe i nie ruszałem, więc tylko jeden odłączyłem, gdzie wszystko wylatywało.
Zauważyłem na zbiorniczku, że gdy jest włączony silnik to przez to górne wejście nie wlatuje płyn, jak to można zauważyć normalnie. Ale wszystkie węże są gorące. Czy jak termostat jest zamknięty, to nie ma w ogóle obiegu cieczy? Mogę termostat wywalić, czy wiążą się z tym problemy?




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2012, 23:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2010, 11:23
Posty: 192
Pojazd:
Termostat jest potrzebny, ze względu na prawidłową temperaturę pracy silnika czyli ok 90C. Gdy usuniesz termostat, cylinder będzie potrzebował znacznie więcej czasu, aby nagrzać siebie oraz wodę/płyn do optymalnej temp. W chłodniejsze dni odczujesz to znacznie bardziej. Możesz usunąć termostat w celach testowych. Jeżeli okaże się że to nie on, sprawdź pompę wody.




_________________

Wykonuję polerkę Gaźników (w środku i na zewnątrz), klamek hamulców, ogółem wszystkich drobnych metalowych/aluminiowych elementów skuterów. Wycinam dowolne wzory w plastiku i metalu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 6:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2011, 18:05
Posty: 469
Lokalizacja: ...
Pojazd:
haddi, możesz go wywalić bez problemu wystarczy odkręcić 2 śrubki

problemów nie powinieneś mieć a z tym nagrzaniem to nie bardzo bo postoi te 2 min dłużej i masz to samo :D




_________________

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 12:30 
Zbanowany

Rejestracja: 23 kwie 2012, 13:36
Posty: 399
Lokalizacja: Łask
Pojazd:
Wywal termostat xD Przez termostat bardziej się grzeje .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 13:56 
Dziś wracając ze szkoły kilka set metrów sprawdzałem ręką jak chłodnica i wąż przy niej. Były zimne, więc stwierdziłem, że obiegu jeszcze nie ma, więc zapaliła się kontrolka, ale myślę sobie, że zjadę w boczną uliczkę i pojadę spokojnie. Akurat auto mnie blokowało przede mną więc jechałem bardzo spokojnie, ale gdy kontrolka była cały czas zapalona, to chłodnica też się po czasie zrobiła gorąca, aż bardzo w okolicach. Ok. kilometr przed domem podczas kontynuowania jazdy kontrolka zgasła i dojechałem do domu.

Jest możliwość zbyt późnego otwierania się termostatu? Nigdy tam nie grzebałem, a było dobrze zawsze. Czy przez płyn do spryskiwaczy mógł się uszkodzić termostat?
Zdejmując głowicę powinienem do kolejnego założenia dać nowe uszczelki, nie?




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 15:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2011, 18:05
Posty: 469
Lokalizacja: ...
Pojazd:
pasowało by bo te mogły się już lekko przytopić jak cały czas ci się grzeje

wywal termostat bedzie na pewno lepiej




_________________

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 19:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2010, 11:23
Posty: 192
Pojazd:
ToMaSz123, czyli twierdzisz że termostat został bezcelowo zainstalowany w głowicy/obiegu? Ciekawa teoria...




_________________

Wykonuję polerkę Gaźników (w środku i na zewnątrz), klamek hamulców, ogółem wszystkich drobnych metalowych/aluminiowych elementów skuterów. Wycinam dowolne wzory w plastiku i metalu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 20:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
arek95, weź termometr, garnek z wodą i wrzuć do niego termostat i patrz przy jakiej temp. się otworzy i będziemy myśleć dalej.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 20:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2011, 18:05
Posty: 469
Lokalizacja: ...
Pojazd:
haddi, nie bezcelowo jeśli jest dobry to jest dobrze ale jak szwankuje to lepiej żeby go nie było !




_________________

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 20:21 
Yakuza, masz rację, ale chyba temat na chwilę się wstrzyma, ponieważ jak bym już rozkręcał to wolę mieć uszczelki gotowe w domu, więc jak będę w Rzeszowie (zakupy, stomatolog itp.) to kupię w sklepie przy okazji uszczelki. Wtedy ruszę dalej i odświeżę temat.
Jeszcze taka sprawa, jakim momentem powinno się dokręcać nakrętki na głowicy? - żebym z góry wiedział.

No i jeszcze z dzisiejszego dnia: jechałem bez przerw dość długi odcinek. Zagrzał się, kontrolka się świeci, a chłodnica zimna i wszystko obok. Zatrzymałem się na kilka sekund, ale nie gasiłem po czym ruszyłem i kontrolka zgasła. Chłodnica zaraz zrobiła się straasznie gorąca. Potem znów się zapaliła ale jechałem dalej od początku i do domu zajechałem ze świecącą się kontrolką. Chłodnica wrząca. Zaryzykowałem i się udało dojechać. ;D

Na razie dziękuję i pozdrawiam. Temat będzie kontynuowany ;)


Ostatnio zmieniony 20 cze 2012, 20:27 przez arek95, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 21:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2010, 11:23
Posty: 192
Pojazd:
Moment - 15Nm

Jeżeli po zatrzymaniu nastąpiła wymiana grawitacyjna cieczy, (ciepła->zimna) stawiam na pompę a dokładniej wirnik.




_________________

Wykonuję polerkę Gaźników (w środku i na zewnątrz), klamek hamulców, ogółem wszystkich drobnych metalowych/aluminiowych elementów skuterów. Wycinam dowolne wzory w plastiku i metalu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 21:58 
To sprawdzić tylko, czy się kręci po odpaleniu czy coś więcej robić z nim?
Nie jestem pewien w 100% czy akurat po zatrzymaniu, tylko mniej więcej, bo nie zwracałem dokładnie na kontrolkę uwagi.
Raz zgasła (kontrolka) podczas jazdy spokojnej.




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 22:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2010, 11:23
Posty: 192
Pojazd:
Zobacz czy główka wirnika nie została "ukręcona", ewentualnie koło napędu pompy ale to mniej prawdopodobne. Po prostu odkręć samą pompę i sprawdź ręcznie obroty.




_________________

Wykonuję polerkę Gaźników (w środku i na zewnątrz), klamek hamulców, ogółem wszystkich drobnych metalowych/aluminiowych elementów skuterów. Wycinam dowolne wzory w plastiku i metalu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2012, 8:00 
*

Rejestracja: 11 lut 2012, 11:05
Posty: 184
Lokalizacja: Solec/k. Wolsztyna
Pojazd:
15Nm? min się wydaje że przy skuterze 11Nm




_________________

piaggio nrg power
kawasaki kx 125




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2012, 18:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2010, 11:23
Posty: 192
Pojazd:
Nie, w skuterze siła dokręcania śrub głowicy leży w granicach 13-15Nm. W książce serwisowej Aerox-a widnieje zapis o sile 15 Nm, więc taką podałem.




_________________

Wykonuję polerkę Gaźników (w środku i na zewnątrz), klamek hamulców, ogółem wszystkich drobnych metalowych/aluminiowych elementów skuterów. Wycinam dowolne wzory w plastiku i metalu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 21 cze 2012, 21:32 
Ehh... Panowie, nie było co panikować. Białe koło plastikowe, napędzające wirnik było tak zdarte, że bolec ten mały wypadł i nie kręcił się wiatrak mimo innych objawów.
Zmienię reperaturkę i dam znać.




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2012, 22:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2010, 11:23
Posty: 192
Pojazd:
Więc jak pisałem mało prawdopodobne a jednak, sprawdź na wszelki wypadek czy nie ma jakichś utrudnień w obrotach pompy, koło napędu pompy, raczej nie powinno samo z siebie "wytrzeć się".




_________________

Wykonuję polerkę Gaźników (w środku i na zewnątrz), klamek hamulców, ogółem wszystkich drobnych metalowych/aluminiowych elementów skuterów. Wycinam dowolne wzory w plastiku i metalu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy