Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 16:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 sie 2013, 21:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Witam.
Mam w swoim skuterku cylek s6 streetrace i na razie jest na dotarciu.Przejechałem na nim już ponad 500 km.Kiedy miał około 300 km przebiegu zmieniłem rolki w wario na seryjne 5gr(od początku docierania jeździłem na rolkach 4,25gr) i zacząłem dawać mu już całą manetkę (wcześniej ostrożnie operowałem gazem),czasami przez dłuższy czas(około 1-3 minut). Pytanie brzmi czy mogło go przez to troszkę przytrzeć,że daję mu już full gaz? Zastanawiam się czy nie za wcześnie sobie na to pozwoliłem.Nie odczułem żeby słabł z czasem czy coś w tym stylu więc wydaje mi się, że chyba nic mu nie jest.Specjalnie dałem mu cięższe rolki żeby nie kręcił takich wysokich obrotów i faktycznie od 0-60km/h przyspiesza w miarę ok i obroty są średnie a potem tak samo jak prędkość nie wzrastają,dopiero od 65-68km/h moja pro replica łapie rezo i skuter fajnie przyspiesza,ale boję się go długo trzymać na wysokich obrotach.
Co o tym sądzicie ?
Mój set na obecną chwilę:
-streetrace
-pro replica
-dellorto 17,5
-filtr seria
-rolki 5gr
-docisk s6 medium
reszta seria.

A i jeszcze jedno,to normalne,że na takim setupie jedzie mi max licznikowe 80km/h na tą chwilę ? (wiem,że licznik przekłamuje i pokazuje prędkość o jakieś 10-15 km/h więcej niż wg gps)

-- 1 sie 2013, o 21:24 --

Wypowie się ktoś ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 sie 2013, 3:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2013, 17:34
Posty: 279
Pojazd:
Nie stresuj się, ja w Malossi Sport 70 po 120-130 km dałem mu w kite i nic się nie stało, cylek ma już przejechane 3000 tyś KM od Marca i chodzi jak złotko :) Piszą że żeliwo powinno docierać się troche więcej niż 500km, ale jeżeli jezdziłeś do 500 km ostrożnie to nic się nie stało. Co do prędkości to nie jest raczej normalne, ja na Malossim na full seri przekładni, na seryjnym tłumiku wyciągam 95 licznikowe, a 88 z GPS. Musisz pobawić się przekładnią i dobrze wyregulować gażnik




_________________

Cylinder Malossi Sport 70 12mm,
Wał Malossi MHR 12mm,
Wydech Yasuni R,
Gaźnik 17,5mm Motoforce,
Wariator Stage6 Sport Pro,
Przeciwtalerz Stage6 R/T.
Pasek Stage6 Sport Pro,
Przełożenia od BWS,
Sprzęgło Malossi Fly,
Dzwon Malossi.

GPS 105km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2013, 13:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Przez pierwsze 200 km jeździłem bardzo ostrożnie,prawie zawsze te 50-65 km/h licznikowe,zawsze sam i zawsze rozgrzewałem przed jazdą chociaż chwilkę ,starałem się co chwilę zmieniać obroty.Olej leję Castrola fullsyntetyk.Teraz też staram się go rozgrzewać trochę i faluję obrotami,ale ostatnio coraz bardziej daję mu w palnik(mniej więcej od 400km przebiegu) i trzymam go tak przez jakiś czas.
Co do vmaxu to jest on niski bo napęd nie jest wyregulowany tak jak trzeba,a ja nie mam teraz na tyle czasu i pieniedzy żeby porządnie się za to zabrać,możliwe też,że mam blokowane przełożenia.Ale w sumie to nie wiem czy nie wyciągnął bym z niego więcej bo kiedy licznik dochodzi do 80 km/h to ja mu odpuszczam gaz bo boję się trochę trzymać go na takich wysokich obrotach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2013, 21:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2012, 22:21
Posty: 178
Pojazd: ROUTER METRO CITY 4t
Co 100km zwiększaj prędkość radził bym zacząć od 30 :)




_________________

GG : 23155238


Odpowiedz na moje pytanie nic Ci się nie stanie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2013, 22:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Ja zacząłem od 50-60.Po kilkuset kilometrach zdjąłem cylinder, i tłok oraz gładź była bez zastrzeżeń.
ErrorAerox dzięki za radę ale teraz to już po frytkach jakby :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 03 sie 2013, 11:34 
ErrorAerox, co to za mit?!

Nie ma czegoś takiego w docieraniu, że trzeba jeździc do danej prędkości "bo jak będziesz jechał 60km/h a nie 40 to zatrzesz" - na jakiej podstawie ktoś bierze pod uwagę prędkości pojazdu w docieraniu?
Prędkość o jakiej mówicie jest na kole, a nie w silniku, a my mówimy o docieraniu silnika (cyla) a nie łożysk na kole jeżeli ktoś by się uparł xD


Jechać można nawet 100km/h bo nie o to chodzi. Chodzi o obroty wału korbowego, żeby nie przesadzać z przekraczaniem tej prędkości, bo na niskich obrotach przy danej regulacji też można się rozpędzić nieźle.

Nie wiem jak to wytłumaczyć, to jest proste. Nie patrz na prędkość pojazdu, tylko na obroty. W dwusuwie nie trzymaj cały czas takich samych obrotów, jeździj różnie, czasami daj mu w palnik. Jak będziesz jechał z górki luzem 200km/h to nie musisz hamować, bo to nie przekłada się na obroty i na to, co dzieje się z tłokiem w cylindrze ;D




Na górę
   
 
 
Offline
Post: 03 sie 2013, 12:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
No dokładnie arek95,myślę,że właśnie chodzi tu żeby nie przesadzać z obrotami i co za tym idzie nie przegrzewać cylindra,a prędkość jest mało ważna.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 10:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2012, 22:21
Posty: 178
Pojazd: ROUTER METRO CITY 4t
arek95 pisze:
ErrorAerox, co to za mit?!

Nie ma czegoś takiego w docieraniu, że trzeba jeździc do danej prędkości "bo jak będziesz jechał 60km/h a nie 40 to zatrzesz" - na jakiej podstawie ktoś bierze pod uwagę prędkości pojazdu w docieraniu?
Prędkość o jakiej mówicie jest na kole, a nie w silniku, a my mówimy o docieraniu silnika (cyla) a nie łożysk na kole jeżeli ktoś by się uparł xD


Jechać można nawet 100km/h bo nie o to chodzi. Chodzi o obroty wału korbowego, żeby nie przesadzać z przekraczaniem tej prędkości, bo na niskich obrotach przy danej regulacji też można się rozpędzić nieźle.

Nie wiem jak to wytłumaczyć, to jest proste. Nie patrz na prędkość pojazdu, tylko na obroty. W dwusuwie nie trzymaj cały czas takich samych obrotów, jeździj różnie, czasami daj mu w palnik. Jak będziesz jechał z górki luzem 200km/h to nie musisz hamować, bo to nie przekłada się na obroty i na to, co dzieje się z tłokiem w cylindrze ;D




Ja docierałem swój cylinder Malossi Sport 70cc i jakoś to zwiększanie prędkości co 100km nie zaszkodziło a cylinder dobrze się dotarł..




_________________

GG : 23155238


Odpowiedz na moje pytanie nic Ci się nie stanie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 04 sie 2013, 12:29 
ErrorAerox, nie mówię, że ma to zaszkodzić, lecz mówię, że i tak to nie ma sensu, ponieważ nie o to chodzi w docieraniu. Jeździłbyś szybciej lub wolniej to efekt byłby ten sam.




Na górę
   
 
 
Offline
Post: 07 sie 2013, 20:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2012, 20:36
Posty: 319
Lokalizacja: Kłodzko
Pojazd:
Wydaje mi się , ze jak sie da na full manetke to nic nie zaszkodzi moze nawt lepiej to się nie zamuli .Lecz z gazem stopniowo




_________________

Aerox Full Sport - Zapraszam
viewtopic.php?t=303625&postdays=0&postorder=asc&start=0

Filmik z jazdy !!
http://www.youtube.com/watch?v=5wxSHoicnVk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy