Dzisiaj jest 16 lip 2025, 9:45



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 paź 2014, 8:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2010, 8:28
Posty: 15
Pojazd: Aerox
Witam.
Mam kilka problemow opisze każdy niżej:
1. Skuter odpala ale przy starcie szarpie, domyslalm sie ze to sprawa sprzegła czy sie myle?
2. Skuter jak jest zimny rozpedza sie do 55km/hj kiedys spokojnie 80km.h. Po 2 min jazdy słabnie, jedzie jakies 30km/h, rolki dalem stare, pasek zalozylem nowy. Ewidentnie nie wchodzi na obroty, spalanie ma na poziomie 1,5 litra. Przed wymiana tłoka, simmeringow, uszczelek było ok ale niestety cieczy w chlodnicy braklo i tłok pekł. Koles od naprawy powiedzial mi ze cylek nie dostał po dupie i niby było ok na poczatku jazdy rozpedzal sie jako tako do 40km/h ale wiecej nie jezdzilem, zrobilem 500km zaczalem szybciej jezdzic a skuter zaczal wiecej dawac od siebie. Jakies propozycje ? Dodam ze przeciwtalerz moze sie obkrecac, ale juz zamowilem nowy. Moze to byc od tego ? Swieca jest troche jakby sucha po kazdej przejażdżce.
3. Kierunek w lewo mi nie dziala wgl, a w prawo tylko jak jade na pelnych obrotach.
4. Rozrusznik nie tyra, słysze tylko takie pykanie, klakson dziala dobrze.
(3.4) Wina akumulatora ?
5. Gdzie kupie ryfle do aeroxa z 2006 roku ? Najlepiej na cala podłoge ?

-- 18 paź 2014, o 08:56 --

f5




_________________

soltys


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 paź 2014, 9:54 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Co do rozrusznika to widocznie Ci się na szczotkach przyciął, weź jedną osobę żeby naciskała przycisk, a Ty np kołkiem drewnianym pukaj w rozrusznik. Co do osiągów, to jaką masz sprężynę dociskową? I na zimnym skuterze nigdy się nie pałuje, skuter zimny to albo stawiasz na podnózki i czekasz aż złapie temperatury albo powolutku jedziesz.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 paź 2014, 10:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2010, 8:28
Posty: 15
Pojazd: Aerox
Sprezyna dosciskowa ma kolor bialy czyli chyba +17%, dodam ze jak kupilem go w 2011 roku(uzywany) juz mial taką.




_________________

soltys




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 0:01 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
To docisk masz do zmiany, po tylu latach stracił już swoje właściwości.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 9:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2010, 8:28
Posty: 15
Pojazd: Aerox
http://shop.mieloch.pl/sprzeglo-rms-std ... 0177.bhtml
http://shop.mieloch.pl/sprezyna-docisko ... 3432.bhtml
Taki zestaw ok bedzie ?
Macie jakis sposob zeby śrubkę od dzwona odkrecic ?




_________________

soltys




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 9:07 
**

Rejestracja: 14 kwie 2014, 7:07
Posty: 258
Pojazd: TGB 101R ROMET OGAR 200
Jak mam blokadę dzwonu zrobioną z 50cm rurki i na końcu takie dwa bolczyki żeby weszły w otwory dzwonu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 9:11 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Nie kupuj docisku Top Racing, sprzęgło się nada.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 9:15 
*

Rejestracja: 19 paź 2014, 9:11
Posty: 2
Pojazd: yamaha aerox
Przepraszam ze podpinam się tutaj ale zależy mi na jak najszybszej odpowiedzi odnosnie zmiany sprzegla rozrusznika w aeroxie czy nusze zmienic tez ta zebatke?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 9:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2010, 8:28
Posty: 15
Pojazd: Aerox
http://shop.mieloch.pl/sprezyna-docisko ... 1035.bhtml
Chyba sie nada, wszystko seryjne praktycznie mam.




_________________

soltys




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 15:06 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Pod serię lepsza będzie biała Malossi.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2014, 19:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
A mi się wydaje, że "koleś", który wymieniał Ci tłok, mógł nieumyślnie wprowadzić Cię w błąd stwierdzając, że cylinder jest w nienaruszonym stanie. Zastanawia mnie, na podstawie jakich badań stwierdził, że cylinder jest w porządku. Jeżeli to było tylko badanie wzrokowe oraz dotykowe, to nie potwierdzają one jednak tego, że cylinder jest ok. Jeżeli mówisz, że silnik nie ma mocy ani przyśpieszenia, to według mnie ewidentnie wskazują na część silnika produkującą moc, a nie na część silnika przekładającą tą moc na koło napędzające pojazd. Z resztą nie spotkałem się jeszcze, żeby układ napędowy, który zamienia ruch obrotowy na obrotowy, tylko z innym przełożeniem, pochłaniał tyle mocy, żeby jej zaczynało brakować do prawidłowego funkcjonowania maszyny. Przemyśl to i jeżeli dojdziesz do wniosku, że przed kupnem kolejnej niepotrzebnej części i wydania na nią pieniędzy warto byłoby znaleźć fizyczną odpowiedź na brak mocy w Twoim silniku, to warto zbadać przede wszystkim stan zestawu cylinder+tłok. Zbadaj kształt, luz zestawu oraz stan powierzchni poślizgowej. Ja wiem, że do prawidłowego badania potrzebne są specjalistyczne maszyny, ale może już na etapie badań samymi twoimi zmysłami znajdziesz przyczynę braku mocy.
I pamiętaj, nie wierz nikomu na słowo, sam sprawdzaj, a zdobędziesz wiedzę i doświadczenie.

Co do akumulatora. Wyciągnij, podładuj do pełna i zbadaj napięcie od razu po ładowaniu i 24h po ładowaniu. Jeżeli trzyma napięcie, to jest ok, jeżeli nie - nadaje się do wymiany. Jak rozwiążesz to zadanie to temat bardziej się rozjaśni i szybciej dojdziemy do tego, co dolega Twojej instalacji elektrycznej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 0:20 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Vmax pisze:
A mi się wydaje, że "koleś", który wymieniał Ci tłok, mógł nieumyślnie wprowadzić Cię w błąd stwierdzając, że cylinder jest w nienaruszonym stanie. Zastanawia mnie, na podstawie jakich badań stwierdził, że cylinder jest w porządku. Jeżeli to było tylko badanie wzrokowe oraz dotykowe, to nie potwierdzają one jednak tego, że cylinder jest ok. Jeżeli mówisz, że silnik nie ma mocy ani przyśpieszenia, to według mnie ewidentnie wskazują na część silnika produkującą moc, a nie na część silnika przekładającą tą moc na koło napędzające pojazd. Z resztą nie spotkałem się jeszcze, żeby układ napędowy, który zamienia ruch obrotowy na obrotowy, tylko z innym przełożeniem, pochłaniał tyle mocy, żeby jej zaczynało brakować do prawidłowego funkcjonowania maszyny. Przemyśl to i jeżeli dojdziesz do wniosku, że przed kupnem kolejnej niepotrzebnej części i wydania na nią pieniędzy warto byłoby znaleźć fizyczną odpowiedź na brak mocy w Twoim silniku, to warto zbadać przede wszystkim stan zestawu cylinder+tłok. Zbadaj kształt, luz zestawu oraz stan powierzchni poślizgowej. Ja wiem, że do prawidłowego badania potrzebne są specjalistyczne maszyny, ale może już na etapie badań samymi twoimi zmysłami znajdziesz przyczynę braku mocy.
I pamiętaj, nie wierz nikomu na słowo, sam sprawdzaj, a zdobędziesz wiedzę i doświadczenie.

Co do akumulatora. Wyciągnij, podładuj do pełna i zbadaj napięcie od razu po ładowaniu i 24h po ładowaniu. Jeżeli trzyma napięcie, to jest ok, jeżeli nie - nadaje się do wymiany. Jak rozwiążesz to zadanie to temat bardziej się rozjaśni i szybciej dojdziemy do tego, co dolega Twojej instalacji elektrycznej.

Tak się składa że sprężyna centralna po pewnym przebiegu zaczyna tracić swoje właściwości i robi się miękka po nagrzaniu przekładni i skuter nie ma siły jechać :)




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2014, 15:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Komor pisze:
Tak się składa że sprężyna centralna po pewnym przebiegu zaczyna tracić swoje właściwości i robi się miękka po nagrzaniu przekładni i skuter nie ma siły jechać :)


Zgadza się, w skrajnych przypadkach. Jeżeli sprężyna jest już na tyle słaba, że wariator wysuwa się maksymalnie praktycznie już od momentu dodania gazu, to skuter może nie mieć mocy przy ruszaniu. To tak jakbyś chciał ruszyć z ostatniego biegu na skrzyni manualnej. A czy u nas w skuterze tak jest? Można łatwo sprawdzić, wystarczy dodać gazu i obserwować wzrokowo, jak wysuwa się wariator. Oczywiście do tego trzeba mieć odpalony skuter bez założonej pokrywy i najlepiej obserwować to nie, gdy skuter stoi, ale podczas jazdy.

Ja uważam, że jeżeli skuter nie ma mocy na całym zakresie obrotów i przy każdej prędkości, to ewidentnie coś jest z cylindrem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 paź 2014, 20:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2010, 8:28
Posty: 15
Pojazd: Aerox
W sumie to oddam do innego mechanika, niech on sie martwi :) ale co do cylindra nie wydaje mi sie ze jest z nim cos nie tak, aczkolwiek dam info co bylo nie tak.




_________________

soltys




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy