Dzisiaj jest 10 lis 2024, 17:08



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 kwie 2015, 17:00 
*

Rejestracja: 07 kwie 2015, 15:33
Posty: 7
Pojazd: Malaguti F12 (nr 2)
Witam ,

Mam pewien problem w moim F12 , mianowicie skuter kompletnie nie ma mocy. Jego V-max z bólem dochodzi do trochę poniżej 40km/h. Silnik chodzi nierówno i przerywa. Z samym silnikiem wszystko na pewno jest jak najbardziej ok.

Problem jest także z regulacją gaźnika (Dellorto 12'' PHVA ZS) - kręcenie śrubkami na gaźniku wręcz nie ma wpływu na prace silnika , po obrotach skacze sobie jak chce. Dodam że przy obróceniu wałem , obojętnie czy przy pracy silnika , kopnięciu na kopkę czy czymś innym z gaźnika słychać dźwięk porównywalny z dźwiękiem tych ''archaicznych'' trąbek na powietrze montowanych kiedyś w starych motocyklach / rowerach.

Następny problem , kranik (podciśnieniowy) cieknie i niechętnie podaje paliwo co pewnie jest podstawą całego problemu. Jutro zostanie wymieniony na nowy RMS'a.

Moje pytanie brzmi , czy po wymianie kranika mogę coś jeszcze sprawdzić / wymienić jeśli wciąż nie będzie dobrze?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!

Setup - dla pewności że nic ważnego nie zostało pominięte...

Cylinder Polini Sport 50
Wydech Leo Vince ZX
Rolki Polini 4,1g
Sprzęgło Hebo
Dzwon RMS
Sprężyna dociskowa Stage 6 Biała
Łożyska Stage 6 (SKF)
Wał i wariator seryjne


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 29 kwie 2015, 12:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Skoro nie reaguje na regulację gaźnika to gdzieś ciągnie lewe powietrze. Sprawdź szczelność króćca, czy nie jest pęknięty albo czy nie jest nie szczelny na powierzchni styku z karterem.Zrób ten kranik. To "archaiczne trąbienie" to zawór membranowy. Podczas kiedy tłok zasysa z gaźnika mieszankę, membrany zaworu otwierają się, a raczej szybko wibrują wpuszczając mieszankę do skrzyni korbowej i stąd właśnie ten dźwięk.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 maja 2015, 21:26 
*

Rejestracja: 07 kwie 2015, 15:33
Posty: 7
Pojazd: Malaguti F12 (nr 2)
Ok , sprawdzę jutro szczelność wszystkich elementów wokół gaźnika . Kranik wymieniony , generalnie zapala po kilkunastu kopach ale szybko gaśnie i tak w kółko. Dzięki za rade.

.
.
.

Po długiej nieobecności ... W międzyczasie wymieniłem filtr powietrza , kranik , gaźnik i pasek . Skuter chodzi , absolutnie nie gaśnie , reaguje na regulacje gaźnika. Jednak ma bardzo mało mocy , a v max niezależnie czy z górki czy pod stoi zażarcie na 40-45km/h . Wymieniłem już wszystko poza króćcem i membrankami.

Czy to one są tymi winnymi? Kończą mi się pomysły.

Pozdrawiam...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 maja 2015, 20:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Sprawdź czy króciec nie jest pękniety i możesz go odkręcić i dać tam silikonu na połączenie, bo może ciągnie nadal lewe powietrze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 maja 2015, 12:07 
*

Rejestracja: 07 kwie 2015, 15:33
Posty: 7
Pojazd: Malaguti F12 (nr 2)
Ok , postaram się go nieco uszczelnić.

W ostateczności jestem już nastawiony na zakup tego zestawu:
http://shop.mieloch.pl/zawor-z-kroccem- ... 2029.bhtml

Spasuje dobrze z tym polini sport 50 , dellorto 17,5 i filtrem seryjnym?

Dziekuję za porady.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 cze 2015, 17:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Nie dał bym tyle za króciec ale to kwestia indywidualna. Jeśli chciałbyś go zakupić to licz się z tym że seryjny filtr powietrza bardzo prawdopodobnie nie będzie pasował w oryginalne mocowania bo króciec będzie pewnie pod innym kątem niż seryjny i będziesz musiał zaopatrzyć się w stożek lub też może być konieczność przerobienia samego króćca bo może ci się nie zmieścić. Wolał bym odłożyć te dwie stówy na coś innego a w razie gdyby twój króciec był uszkodzony, kupić taki sam jak masz. Ewentualnie możesz kupić sam zawór membranowy stage 6 jeśli koniecznie chciałbyś mieć zmodyfikowany dolot mieszanki ale myślę że przy setupie sport nie odczujesz różnicy. Tak czy inaczej na razie postaraj się sprawdzić czy nie łapie gdzieś lewego powietrza ewentualnie sprawdź też sam zawór membranowy czy płytki nie odstają od niego ( możesz popatrzeć pod światło, jeśli będzie prześwit to znaczy że płytki zaworu są raczej do wymiany.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 cze 2015, 22:29 
*

Rejestracja: 07 kwie 2015, 15:33
Posty: 7
Pojazd: Malaguti F12 (nr 2)
Kupiłem oryginalny zawór i króciec minarelli - 100% oryginał , seryjne w stanie idealnym.
Niestety nie zmieniło to w zasadzie nic. Wciąż na 40km/h koniec.
Gdy podniosę tył i daje cały gaz (koło uniesione - nie dotyka podłoża) obroty także kręci małe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 cze 2015, 7:51 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
DavIIId98, masz obrotomierz? Zdejmij pokrywę napędu i odpal. Wkręcając go na obroty zobacz czy pasek wchodzi na sama górę wariatora, może być z 5 mm poniżej krawędzi. Jeśli nie wchodzi to jest kilka możliwości, ale stawiam, że sprężyna za miękka. Dałbym Stage6 medium.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 cze 2015, 14:19 
*

Rejestracja: 07 kwie 2015, 15:33
Posty: 7
Pojazd: Malaguti F12 (nr 2)
Obrotomierza niestety nie posiadam , ale sprężyna na pewno jest miękka - Stage 6 Biała z tego co pamiętam.

Postaram się wymienić ją , ale z racji święta / długiego weekendu raczej nie zrobię tego w najbliższym czasie.

Odezwę się po wymianie. Dzięki za rady

.
.
.

Po wymianie rolek (na polini 2,1g) , wariatora (na minarelli - seria w b.d stanie) i sprężyny centralnej na Malossi - Czerwoną skuter kręci już normalne obroty , wkręca się znacznie wyżej i ma już dość odczuwalnego kopa .

Łapie co prawda dopiero od 30 km/h , wcześniej jest wciąż na tyle zmulony że kołem nie zakręci ale to już pewnie kwestia regulacji / wymiany sprzęgła.

W każdym razie , dziękuję Wszystkim za pomoc i pozdrawiam. ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 cze 2015, 18:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Coś za lekkie te rolki dałeś o.O :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2015, 14:31 
*

Rejestracja: 07 kwie 2015, 15:33
Posty: 7
Pojazd: Malaguti F12 (nr 2)
Po prostu chcę pośmigać na kole , więc jeszcze podregulować aby łapała od dołu , a nie od 30 i będę w pełni zadowolony. Ważne że już się wkręca na obroty. Pozdro :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2015, 21:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
A no chyba, że tak :D W takim razie powodzenia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy