Dzisiaj jest 20 wrz 2024, 11:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 lut 2016, 21:49 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
1) 10W lub jak twardsze 15W
2) Ciężko powiedzieć ale coś ok 110ml
3) Trzeba rozebrać na czynniki pierwsze:
- wymontować z maszyny
- poluzować śrubę od spodu goleni
- odkręcić korek z lagi (w zależności od wykonania może być inne rozwiązanie)
- wyciągnąć sprężynę i co tam luźno jest (czasami jest tuleja - ale to w większych maszynach)
- odkręcić poluzowaną śrubę na dole golenia
- zdjęć uszczelniacz pyłowy
- wyjąć pierścień zabezpieczający
- energicznymi ruchami wyciągnąć rurę wraz z uszczelniaczem (jeżeli jest laga na panewkach, jeżeli nie to wyjdzie sama laga, wtedy trzeba wyciągnąć ręcznie uszczelniacz)
- jak całość wyjęta porobić zdjęcia by złożyć tak jak być powinno
- zanabyć nowe uszczelniacze
- wymyć całość w benzynie ekstrakcyjnej i wysuszyć sprężonym powietrzem
- składać w odwrotnej kolejności
Ale przed zabraniem się za robotę pooglądaj troszkę filmików na youtube na temat wymiany uszczelniaczy w zawieszeniu - wtedy nie będziesz czymś zaskoczony.
4) Poprawa pracy zawieszenia to możesz utwardzić sprężynę (lub zastosować jakąś progresywną tyle, ze nie wiem czy do tego modelu są) lub bawić się gęstością oleju. Jeśli na oryginale było za miękko to albo nie było oleju albo trzeba zastosować 15W.
Po rozebraniu zwróć uwagę, czy nie ma luzu na panewkach lub na goleni jak panewek nie ma. Pomimo nowych uszczelniaczy jak będzie luz to dalej będzie olej wyciekał.

I proszę o spokojny ton wypowiedzi, gdyż tylko dobra wola użytkowników pozwala na udzielanie rad, nie ma obowiązku by odpowiadać w szczególności na takie zaczepki.
Gdybyś nie był tak leniwy to 80% twych potrzeb dowiedział byś się z filmików a nie czekać na gotowca.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 21 lut 2016, 23:36 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Nie chodzi o akcesoryjne zawiasy, ale o procedurę wymiany uszczelniaczy i oleju w lagach.
Reszta jest do doczytania w necie. W większych motorach utwardzenie poprzez zwiększenie wstępnego napięcia sprężyny można uzyskać wkładając nasadkę klucza dobraną do średnicy. Reszta to już olejem. Może się okazać po montażu, że trzeba coś zmienić wtedy rozbiórka zawieszenia od nowa.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy