Witam,
moja Aprilia Gulliver 1996 po ogólnym remoncie ma problem na niskich obrotach po nagrzaniu się (ok. po 3-4 km). Wówczas wolne obroty silnika znacznie spadają co rezultuje gaśnięciem i lekkim przelaniem się gaźnika, gdy doda się gazu i silnik wejdzie na obroty, jedzie normalnie. Co ciekawe gaźnik nie przelewa się za każdym razem. Również gaźnik nie daje się łatwo wyregulować.
Lewe powietrze było moim głównym podejrzeniem i udało mi się to wyeliminować (Simmeringi, króciec, filtr, wężyk podciśnienia, uszczelki cylindra). Również pływak zamyka odpowiednio. Problemu to jednak nie rozwiązało. Na 1/4 manetce świeca jest czarna i wskazuje na za tłustą mieszankę. Jeśli zacznę zmniejszać dyszę wolnych obrotów, uzyskuje brązową świecę (38 -> 36 -> 34). To również nie rozwiązuje problemu.
Zestaw:
- Malossi Sport 70cc - gaźnik Dellorto 17,5 (ręczne ssanie, dysza gł. 82, dysza wolnych obrotów 34, igła A12, box filtra oryginalny, wkład filtra sportowy od Malossi) - króciec polini - tłumik polini sport - wariator plus pasek polini - sprzęgło malossi (bierze od 7500) - pompa wody stage6
Dodatkowe obserwacje:
- płytki membran z karbonitu nie domykały i odstawały jakieś 0,5mm, korekcja nic nie dała - czekam na nowe membrany - świeca którą mam zamontowaną to NGK Iridium BR9HIX, wg. Malossi powinna to być IWF24 Iridium (ciepłota 8, a nie 9) - zamówiłem czekam aż dojdzie - Dysza główna 82 i igła A12 z klipsem na samej górze wydaje się dawać najlepsze wartości na świecy między 2/4 a 4/4 manetki, przy dyszy wolnych obrotów 38 wypluwa najwięcej paliwa, przy 34 najmniej. - Dysza wolnych obrotów nr 34, Igła A12 z klipsem na samej górze daje dobry kolor na świecy przy 1/4 gazu. Jednak mimo tego skuterem jest ciężko utrzymać prędkość miedzy 20-30kmh, nie chodzi równo, i silnik jąka się jakby miał za dużo paliwa. W pewnym momencie jak się doda 1mm więcej na gazie, to wskakuje raptownie, przyspiesza znacząco i chodzi równo. Igła A13 z klipsem na samej górze nie skorygowała tego problemu - cylinder ma już przejechane 300km - zamówiłem nowy wentyl od pływaka tak na wszelki wypadek. Testowałem na 3 różnych wentylach i pływakach z innych gaźników, problem był ten sam. - wcześniej zamontowałem gaźnik od polini CP 17,5. Co ciekawe strasznie mocno się przelewał jak filtr powietrza był zamontowany, gdy filtr powietrza był zdjęty, gaźnik się nie przelewał (gaźnik został odesłany na gwarancje, nowy gaźnik dał ten sam efekt). Został więc wymieniony na Dellorto jak wyżej. Być może ma to wspólną przyczynę...
Czy ma ktoś jakieś pomysły co może być powodem do gaśnięcia po nagrzaniu i wypluwania paliwa? Aktualnie jestem mega sfrustrowany, i prawie gotów żeby oddać skuter do mechanika....
Z góry dzięki.
|